نویسنده: علی گودرزی
// چهار شنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۵

نویسنده Dead Space از یک رونمایی بزرگ در رویداد پلی استیشن 5 خبر داد

آنتونی جانستون که با آفرینش داستان مجموعه‌ی Dead Space شناخته می‌شود، در صفحه‌ی توییتر خود از یک رونمایی بزرگ در مراسم معرفی آثار PS5 خبر داده است.

کمتر از ۴۸ ساعت دیگر، موعد برگزاری رویداد بزرگ رونمایی از آثار پلی استیشن 5 (PS5) فرا می‌رسد. سونی که طی ماه‌های اخیر با یک روند کاملا چراغ‌خاموش سراغ نسل نهم از سرگرمی‌های ویدیویی خود رفته بود، گیمرهای بسیار زیادی را چشم‌ به راه این رویداد گذاشته بود و چندی پیش با تایید موعد تازه‌ی برگزاری رویداد نام‌برده، تمامی توجه‌ها را به روز جمعه، جلب کرده است. مدتی می‌شود که گیمرها انتظارات خود مبنی بر معرفی بازی‌های مختلف در این رویداد را مطرح کرده‌اند. برخی دوست دارند قسمت جدید از بازی God of War معرفی شود، برخی منتظر بازگشت مرد عنکبوتی با Spider-Man 2 هستند و منتظران سری سایلنت هیل (Silent Hill) این رویداد را بهترین زمان ممکن برای بازگشت این مجموعه می‌دانند. حالا و در جریان آخرین اخبار بازی، خبری منتشر شده که توجه‌ها به رویداد نام‌برده را بیشتر از قبل کرده است.

شب گذشته، آنتونی جانستون (Antony Johnston) که روی داستان بازی‌هایی مثل Binary Domain،‌ سری Shadow of Mordor کار کرده و او را با آفرینش داستانی مجموعه‌ی Dead Space می‌شناسیم، با نشر یک توییت و در جریان آخرین اخبار بازی، توجه تمامی گیمرها را به این رویداد جلب کرد. وی در توییت خود چنین نوشته است:

همانطور که احتمالا برخی از شما هم در جریان هستید، من حدود ۲ سال است که سرگرم فعالیت روی یک بازی بزرگ هستم. شاید مطرح کردنش بی‌ربط باشد اما، شما باید رویداد ویژه‌ی پلی استیشن 5 را تماشا کنید.

راهنمایی: شما در این بازی شخصیتی را کنترل می‌کند که گرفتار یک وضعیت بد شده و دورانی سخت را می‌گذراند!

Dead Space

جانستون هنوز به‌طور دقیق مشخص نکرده که مشغول فعالیت روی چه اثری است. برخی حدس می‌زنند که وی درحال اشاره به سری سایلنت هیل است و برخی هم فکر می‌کنند که او دارد به بازگشت سری دد اسپیس اشاره می‌کند. قسمت راهنمایی توییت جانستون، درون‌مایه‌ی احتمالا ترسناک بازی را برملا کرده است. این نویسنده با نوشتن داستان دد اسپیس ۱ و ۲ بسته‌ی الحاقی آن (Extraction, Ignition) نشان داد که در روایت ماجراهای ترسناک چند لایه و پر پیچ‌وخم،‌ مهارت بالایی دارد. حالا شاید سوال کنید که چرا این توییت باید حواس گیمرها را به سمت سری دد اسپیس ببرد؟

یکی از جواب‌های این پرسش، اشاره‌های مارک سرنی به مجموعه‌ی دد اسپیس در جریان رویداد معرفی ویژگی‌های فنی پلی استیشن 5 بود. در آن رویداد، سرنی هنگام صحبت از تاثیر صدا در اتمسفرسازی و ایجاد احساسی همچون وحشت در گیمر، سراغ بازی دد اسپیس رفت و خاطرنشان کرد که این اثر روی پلی استیشن 5 می‌تواند به شکلی بسیار بهینه و با بازدهی فوق‌العاده بالا، به گیمر ارائه شود. البته همانقدر که این موضوع جالب و بسیار هیجان‌انگیز است، همانقدر که دور از دسترس به‌نظر می‌آید چرا که سری دد اسپیس، همچنان بخشی از دارایی‌های کمپانی الکترونیک آرتز (EA) است و تولید قسمت جدید آن، مشروط به چراغ سبزی است که این کمپانی باید نشان بدهد. آیا سونی امتیاز این بازی را خریداری کرده؟ نمی‌دانیم. باید صبر کنیم و ببینیم که جانستون به چه اثر بزرگی اشاره کرده است. آیا او مشغول نوشتن داستان ریبوت سری سایلنت هیل است؟ باید صبر کنیم و ببینیم. رویداد معرفی بازی‌های PS5 در ساعت ۳۰ دقیقه‌ی بامداد روز جمعه ۲۳ خرداد برپا خواهد شد.

حالا شما نظرات خود را بگویید؟ به‌نظرتان این اثر مرموز چیست؟ آیا یک بازی کاملا جدید است یا اینکه با ریبوت یکی از مجموعه‌های ترسناک پرطرفدار مثل سایلنت هیل یا دد اسپیس طرف هستیم؟ دیدگاه خود را با زومجی درمیان بگذارید.


منبع Comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده