نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۱

یکی از اعضای استودیوی سازنده The Last Of Us 2 به Obsidian پیوست

جوردن دنتون (Jordan Denton) با تأیید خبر جدایی خود از ناتی داگ به استودیوی سازنده Outer Worlds یعنی آبسیدین اینترتینمنت پیوست.

یکی از توسعه‌دهندگان بازی در آستانه انتشار بازی The Last of Us: Part II با ترک استودیوی ناتی داگ (Naughty Dog) از زیر مجموعه سونی، به آبسیدین (Obsidian) از شرکت مایکروسافت پیوست. جوردن دنتون (Jordan Denton) که در پروژه ساخت The Last of Us: Part II مسئولیت طراحی محتوای صوتی این بازی را عهده دار بود، در استودیوی توسعه‌دهنده The Outer Worlds نیز مسئولیت مشابهی را خواهد داشت.

هردو شرکت ناتی داگ (سانتا مونیکا) و آبسیدین (ایروین) در جنوب کالیفرنیا واقع شده و توییت جدید دنتون نیز با اظهار خوشحالی از آغاز کار خود درکنار تیم جدید، تکمیل فرایند این انتقال را تأیید می‌کند. وی در این پیام می‌نویسد:

در شرایطی که جهان وضعیت دشواری را پشت سر می‌گذارد، خوشحالم که می‌توانم اخبار خوبی را با شما در میان بگذارم. امروز اولین روز کاری من به‌عنوان طراح صدای استودیوی آبسیدین بود. مفتخرم که به‌عنوان عضوی از اعضای این استودیو فعالیت می‌کنم.

مایکروسافت در سال ۲۰۱۸ و در پی گسترش استودیوهای فرست پارتی توسعه و تولید بازی‌های پلتفرم ایکس ‌باکس، اقدام به تصاحب امتیاز استودیوی Obsidian کرد. درواقع آبسیدین جدیدترین استودیویی است که مایکروسافت در منطقه جنوب کالیفرنیا پروژه‌های خود را در آن آغاز کرده است. از دیگر موارد، می‌توان به The Initiative در سانتا مونیکا اشاره کرد.

بازی Grounded

بازی بعدی آبسیدین یک بازی سروایول یا تلاش برای بقا به نام Grounded است که اواخر تابستان امسال منتشر خواهد شد. این استودیو هنوز برنامه‌های بعدی خود را معرفی نکرده است که البته یکی از آن‌ها می‌تواند Outer Worlds جدید باشد. مایکروسافت عقیده دارد که این بازی پتانسیل تبدیل شدن به یک مجموعه را دارا بوده و می‌تواند در سال‌های آینده نیز برای شرکت سودآوری داشته باشد.

 درهرصورت باید دید که آبسیدیدن حالا با پشتیبانی یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های حال حاضر جهان و منابعی که از این طریق به‌دست آورده، چه پروژه‌هایی را برای آینده‌ی فعالیت‌های خود در نظر خواهد گرفت. بازی The Last of Us: Part II نیز برای عرضه در تاریخ ۳۰ خرداد و روی پلی ‌استیشن 4 برنامه‌ریزی شده است. لذا در ادامه باید منتظر اخبار تکمیلی از قبیل نمرات و نقدهای این بازی از سوی نشریات و منتقدان مختلف باشیم.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده