بررسی نسخه نینتندو سوییچ بازی Borderlands Legendary Collection

بررسی نسخه نینتندو سوییچ بازی Borderlands Legendary Collection

چهار شنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۵۹

Borderlands Legendary Collection روی نینتندو سوییچ توانسته است در حد و اندازه‌ی پلتفرم‌های دیگر ظاهر شود و یک تجربه شوتر تمام عیار به همراه بیاورد. با بررسی کالکشن بوردرلندز روی نینتندو سوییچ همراه زومجی باشید.

این روزها‌ پورت شدن بازی‌ها روی نینتندو سوییچ به یک روند خیلی معمولی و مرسوم تبدیل شده است. باتوجه‌به افزایش فروش کنسول نینتندو سوییچ، ناشران و بازی‌سازان کماکان به‌دنبال پورت کردن بازی‌های خود را روی کنسول هیبریدی نینتندو هستند؛ از بازی‌های استراتژی و مستقل گرفته تا شوترهای تریپل‌ AAAای مثل Doom 2016 و Wolfenstein II. شرکت توکی گیمز هم یکی از بزرگ‌ترین ناشران صنعت بازی‌های ویدیویی است که اخیرا کالکشن بایوشاک و بوردرلندز را برای نینتندو سوییچ منتشر کرده است. در این مطلب سراغ بررسی Borderlands Legendary Collection رفته‌ایم که استودیو گیرباکس ساخت آن را برعهده داشته است.

Borderlands Legendary Collection که نام این مجموعه با ارزش است شامل سه نسخه ابتدایی و اصلی بوردرلندز می‌شود. بازی Borderlands و Borderlands 2 به همراه Borderlands: The Pre-Sequel در این کالکشن جای گرفته‌اند. از همین معرفی کوتاه می‌توان متوجه شد که این مجموعه به چه اندازه گیم پلی در خود جای داده و قرار است روز‌ها یا حتی هفته‌ها شما را سرگرم کند. با عرضه این کالکشن تقریبا آرزوی بسیاری از طرفداران سوییچ مخصوصا هواداران بوردرلندز به حقیقت پیوست؛ تجربه بازی‌های شوتر فوق‌العاده بوردرلندز روی نینتندو سوییچ. درحالی‌که این مجموعه واقعا به خودی خود یک محصول با ارزش است، وجود آن روی کنسولی که به اندازه یک تبلت است واقعا حیرت‌انگیز است.

 هدفگیری در بازی Borderlands Legendary Collection

اما چه چیزی باعث شده که نینتندو سوییچ به یکی از بستر‌های مناسب و راحت برای تجربه این بازی تبدیل شود؟ گیمر‌ها در بین کارهای روزمره خود حتی برای چند دقیقه کوتاه هم می‌توانند خود را سرگرم بازی کنند. تنها کافی است که دکمه پاور را بزنید و خودتان را در دنیای پر هرج‌و‌مرج بوردرلندز پیدا کنید. اگر نسخه‌های بوردرلندز را قبلا تجربه کرده‌ باشید با ورود به نسخه سوییچ این بازی‌ها شاید کیفیت بافت‌ها و گرافیک کلی بازی کمی برای‌تان عجیب به نظر برسد و باتوجه‌به پورت سوییچ بازی و محدودیت‌های گرافیکی و حجمی، این موضوع کاملا منطقی به نظر می‌رسد. اما باز بااین‌حال سازندگان پورت سوییچ را در بهترین حالت ممکن روی این کنسول پیاده کرده‌اند؛ گرافیک کارتونی بسیار جذاب بازی با اینکه با افت گرافیکی کمی همراه شده ولی به هیچ عنوان در ذوق گیمر نمی‌زند و حتی پس از مدتی متوجه نمی‌شوید که یکی از بهترین شوتر‌های ویدیو گیم را روی صفحه نینتندو سوییچ تجربه می‌کنید. گلیچ‌های همیشگی بازی نیز مثل غرق شدن کاراکترها در زمین و دیوارها همانند نسخه‌های کنسولی نیز در این بازی دیده می‌شود. 

پورت سوییچ بازی‌های بوردرلندز روی نرخ ۳۰ فریم برثانیه اجرا می‌شوند و یک تجربه تقریبا ثابت و روان را در اختیار شما قرار می‌دهند

اولین بازی این کالکشن درواقع بسته Borderlands: Game of the Year است. این نسخه شامل هر چهار بسته الحاقی نسخه اول یعنی The Zombie Island of Doctor Ned، بسته Mad Moxxi's Underdome Rio، دی‌ال‌سی The Secret Armory of General Knoxx و Clatrap's New Robot Revolution می‌شود. با همین معرفی کوتاه می‌توان فهمید که سازندگان به چه اندازه محتوا تنها در یکی از نسخه‌های خود قرار داده‌اند و شما هم قرار است روز‌های زیادی را در دنیای پر‌هرج‌و‌مرج بوردرلندز سپری کنید. خوشبختانه نسخه‌ای که برای سوییچ پورت شده درواقع همان نسخه بهبود یافته گرافیکی است. با اینکه روی نینتندو سوییچ بعضی از جلوه‌های بصری با کاهش گرافیکی همراه بوده‌اند، اما چیزی از طراحی شیرین «سِل شیدینگ» این بازی کم نمی‌شود و می‌توانید از آن لذت ببرید. 

پورت سوییچ بازی‌های بوردرلندز روی نرخ ۳۰ فریم برثانیه اجرا می‌شوند و یک تجربه تقریبا ثابت و روان را در اختیار شما قرار می‌دهند. اما این موضوع در برخی از مواقع تغییر پیدا می‌کند. در دومین نسخه از بازی شاید شاهد کاهش نرخ فریم بازی باشید؛ به‌طوری که در صحنه‌های انفجار مخصوصا انفجار‌هایی که در نزدیکی کاراکتر یا دوربین شما رخ می‌دهد، شاهد افت نرخ فریم هستیم که شاید کمی آزاردهنده به نظر برسد. به جز این موضوع، حین بازی نرخ فریم در حالتی ثابت قرار می‌گیرد. باز بااین‌حال گفتنی است که این موضوع فقط در نسخه دوم این بازی مشاهده شد و در نسخه‌های دیگر احساس نشد.

خون روی دوربین در بازی Borderlands Legendary Collection

جالب است بدانید به‌طور کلی هر سه نسخه بوردرلندز با گرافیک و عملکرد مطلوبی روی کنسول نینتندو سوییچ اجرا می‌شوند. کنسول در حالت داک و روی نمایشگر با رزولوشن ۱۰۸۰ اجرا می‌شود. از طرفی روی حالت دستی می‌توانید با رزولوشن ۷۲۰ به تجربه بازی بپردازید و از گرافیک هنری سل‌شیدینگ بوردرلندز لذت ببرید.

برچسب ۵۰ دلاری برای سه بازی بوردرلندز به همراه DLCهای‌شان واقعا منصفانه به نظر می‌رسد

مسئله‌ای که پیش از تجربه‌ بازی‌های بوردرلندز روی سوییچ نگران‌کننده به نظر می‌رسید نحوه عملکرد جوی‌کان‌ها برای این بازی بود. به‌طور کلی برای تجربه بازی‌های شوتر روی سوییچ پیشنهاد می‌شود که کنسول را به داک متصل کنید و با کنترلر پرو به تجربه این سبک بازی‌ها بپردازید. اما چیزی که ما را غافل‌گیر کرد، روند لذت‌بخش و راحت بازی در حالت دستی بود. تنها کافی است که چند دقیقه کنسول را در دستان‌تان بگیرید و وارد دنیای بوردرلندز شوید. پس از چند بار شلیک کردن کاملا به جوی‌کان‌های بازی عادت می‌کنید و هر جایی چه در پارک باشید و چه در اتوبوس می‌توانید یکی از بهترین شوتر‌های صنعت گیم را در حالت دستی تجربه کنید.

بگذارید کمی به قیمت این کالکشن بپردازیم. درحالی‌که کالکشن قبلی این مجموعه یعنی Handsome Collection (نسخه دوم و Pre-Sequel) با قیمت ۴۰ دلار روی کنسول‌ها منتشر شده بود، کالکشن جدید یعنی لجندری با قیمت ۵۰ دلار عرضه می‌شود. از آن‌جا کالکشن جدید شامل سه نسخه اول می‌شود، برچسب ۵۰ دلاری کاملا منطقی و منصفانه به نظر می‌رسد. همچنین با درنظر گرفتن بخش آنلاین کوآپ نیز ارزش این کالکشن را بیشتر می‌کند.

بازی Borderlands Legendary Collection

تنظیمات زیادی برای هر یک از پورت‌های بوردرلندز در این کالکشن قرار داده شده است؛ از شخصی‌سازی کلید‌ها تا تنظیمات گرافیکی مرتبط. البته این تنظیمات روی هر کدام از نسخه‌های متفاوت است. برخی از نسخه‌ها در زمینه تنظیمات دست‌تان را باز گذاشته‌اند. نسخه‌ی اول از حیث شخصی‌سازی کلید‌ها نسبت به دو نسخه دیگر از ویژگی‌های کمتری برخوردار است. هر کدام از بازی‌ها به تنظیمات مربوط ‌به «حسگر‌های حرکتی» مجهز شده‌اند که می‌توانید با جدا کردن جوی‌کان‌ها از کنسول یک تجربه متفاوت از شوتر‌های بوردرلندز داشته باشید. البته باز بااین‌حال شاید کمی تجربه شوتر با ژیروسکوپ‌ جوی‌کان‌ها عجیب به نظر برسد ولی اطمینان می‌دهیم که پس از چند دقیقه تمرین می‌توانید گیم پلی جالبی را بچشید.

به‌طور کلی کالکشن لجندری بوردرلندز یک محصول قابل قبول با قیمت منصفانه ۵۰ دلاری است که می‌تواند هفته‌ها شما را در خودش غرق و سرگرم یکی از بهترین شوتر‌های ویدیو گیم روی کنسول دستی نینتندو سوییچ بکند. به جرات می‌توان گفت نسخه نینتندو سوییچ این بازی باتوجه‌به قابلیت حمل و تجربه بازی در هر جا می‌تواند یکی از بهتری بستر‌ها برای تجربه این بازی باشد.

کالکشن لجندری بوردرلندز روی کنسول نینتندو سوییچ بررسی شده است

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده