نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۰

شایعه: PS5 شبیه به کنسول ‌های سنتی و دوبرابر حجیم‌تر از بدنه PS4 Pro خواهد بود

براساس گزارش یک منبع مطلع روسی، ظاهر کنسول پلی‌استیشن 5 برخلاف ایکس‌باکس سری ایکس بیشتر به کنسول‌های سنتی شباهت داشته و ضخامت بالای بدنه‌ی آن، از ویژگی‌های قابل‌توجه طراحی آن است.

سونی هنوز جزئیات کامل کنسول نسل نهمی خود را با مخاطبان به اشتراک نگذاشته و یکی از مواردی که طرفداران بی‌صبرانه برای اطلاع از کم و کیفِ آن کنجکاوی می‌کنند، ظاهر دستگاه پلی ‌استیشن 5 است. وقتی مایکروسافت در ماه دسامبر سال گذشته میلادی اقدام به رونمایی از ظاهر غیرعادی ایکس ‌باکس سری ایکس کرد، برخی از صاحب نظران، گمانه زنی‌هایی مبنی بر احتمال حرکت در یک مسیر مشابه را برای سازندگان کنسول جدید سونی مطرح می‌کردند.

بااین‌حال، براساس گزارش وبسایت روسی Gamemag، که ظاهراً اطلاعات خود را ازطریق یکی از توسعه‌دهندگان آمریکایی بازی‌های پلی‌استیشن 5 به‌دست آورده، طراحی ظاهری PS5 تا حد زیادی شبیه به کنسول‌های سنتی سونی خواهد بود. در این گزارش بیان شده که قرار نیست نسل جدید کنسول‌های سونی نیز از سبک طراحی یکپارچه و برج گونه‌ی ایکس‌باکس سری ایکس تقلید کند؛ بلکه در مقابل، طراحی آن ظاهر بسیار سنتی‌تری داشته و لبه‌های گِرد و اندازه‌ی بزرگ آن، از جمله مهم‌ترین مشخصه‌های ظاهری آن خواهد بود. درواقع به‌طور ویژه به این مورد اشاره شده که بدنه‌ی این کنسول دو برابر ضخیم‌تر از چیزی است که در مورد PS4 Pro دیده بودیم.

دوال‌سنس کنترلر پلی استیشن 5 - PS5 Dualsense

این گزارش علاوه‌بر این اظهار می‌کند که هنوز یک ویژگی غیرعادی و بی‌سابقه در خصوص این کنسول وجود دارد که سونی سعی در مخفی کردن آن داشته است. گفته می‌شود دلیل فاش نشدن این جزئیات توسط اینسایدرها و افراد مطلع از فرایند توسعه پلی‌استیشن 5 نیز ساده شدن پیگیری منبع نشر اطلاعات برای سونی است. از این گذشته، ظاهراً سونی قبلاً به ویژگی ناشناخته این کنسول اشاره کوتاهی داشته اما رسانه‌ها و کاربران توجه زیادی روی آن نداشته‌اند.

همواره باید به این نکته توجه داشت که اطلاعاتی که از منابع غیررسمی منتشر می‌شوند، باید تا حد امکان غیر موثق و در حد یک شایعه در نظر گرفته شوند. لذا این قضیه در خصوص این خبر نیز صدق می‌کند. ضمن اینکه باتوجه به تصمیم سونی برای برگزاری رویدادهای ویژه پلی‌استیشن 5 در آینده نزدیک، احتمالاً با رونمایی از ظاهر کنسول، جزئیات رسمی این خبر به‌زودی به تأیید یا تکذیب سونی خواهد رسید.

سونی یک رویداد ویژه برای رونمایی از بازی‌های پلی‌استیشن 5 را در تاریخ چهارم ژوئن (جمعه ۱۶ خرداد) پیش‌بینی کرده است. براساس اطلاعات منتشر شده، این برنامه رأس ساعت ۳۰ دقیقه بامداد به وقت ایران آغاز شده و حدود یک ساعت به طول خواهد انجامید. براساس ادعای مدیرعامل سونی، اهمیت و هیجان این رویداد آنلاین در حد و اندازه‌های حضور سونی در کنفرانس‌های سالانه E3 خواهد بود. مثل همیشه زومجی نیز به پوشش کامل اخبار این رویداد می‌پردازد.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده