نویسنده: حسین صدری
// پنجشنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۵

نینتندو سوییچ توانسته به فروش ۵۵ میلیون عددی دست پیدا کند

طبق گزارش مالی نینتندو، این شرکت توانسته تاکنون ۵۵.۷۷ میلیون عدد نینتندو سوییچ را در جهان به فروش برساند.

شرکت نینتندو (Nintendo) به تازگی در جریان ارائه‌ی گزارش مالی سه ماه اخیرش، آماری را هم از فروش کلی کنسول نینتندو سوییچ در سراسر جهان منتشر کرد. نینتندو تایید کرد که تاکنون ۵۵.۷۷ میلیون عدد نینتندو سوییچ در سراسر دنیا به فروش رفته است. آخرین گزارش آن‌ها از فروش نینتندو سویچ در پایان سال ۲۰۱۹ منتشر شده بود که بر اساس آن تعداد کنسول‌های به‌فروش رفته ۵۲.۴۸ میلیون عدد عنوان شده بود.

این نشان می‌دهد در سه ماه گذشته تعداد ۳.۲۹ میلیون نینتندو سویچ در دنیا به فروش رفته است. از این تعداد ۱ میلیون عدد مربوط به نسخه‌ی Lite این کنسول است و ۲.۲۷ میلیون عدد دیگر مربوط به نسخه‌ی معمولی و استاندارد نینتندو سوییچ است. در مجموع، شرکت نینتندو در سال مالی گذشته توانسته تعداد ۲۱.۰۳ میلیون کنسول سویچ بفروشد. سال مالی اخیر از آوریل ۲۰۱۹ آغاز شده و در مارس ۲۰۲۰ به پایان رسید. در همین مدت تعداد ۱۶۸.۷۲ میلیون واحد، محصولات نرم‌افزاری هم برای کنسول نینتندو سویچ منتشر شده است. این نشان می‌دهد نینتندو هم در بخش سخت‌افزار و هم در بخش نرم‌افزار سود سالیانه ی خود را افزایش داده. به‌طوری که بخش سخت‌افزاری ۲۴ درصد و بخش نرم‌افزار ۴۲.۳ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته‌اند.

نینتندو برنامه‌ریزی کرده که در سال مالی آینده که در مارس ۲۰۲۱ خاتمه خواهد یافت، تعداد ۱۹ میلیون نسخه کنسول Nintendo Switch را بفروشد و همچنین ۱۴۰ میلیون واحد محصولات نرم‌افزاری را راهی بازار کند.

البته نینتندو این روزها کاهش سهام را تجربه می‌کند؛ چراکه شیوع ویروس کرونا باعث شده روند تولید و توزیع کنسول نینتندو سوییچ با مشکلاتی مواجه شود و کنسول به میزان لازم در بازارها حاضر نباشد. طبق آنچه نینتندو در این باره گفته:

تاخیرها و مشکلاتی که در تولید و توزیع کنسول به‌وجود آمده‌اند، به تدریج درحال جبران و بازیابی هستند.

آن‌ها همچنین افزودند که در صورتی که شرایط برای مدت طولانی به همین صورت بماند یا اینکه بدتر شود، روند تولید کنسول ممکن است با اختلال مواجه شود. به هر صورت باید منتظر بمانیم و ببینیم بحران کرونا تا چه اندازه روی صنعت بازی‌های ویدیویی اثرگذار خواهد بود.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی آمار و ارقام خوب فروش کنسول نینتندو چیست؟ آیا شما هم صاحب این کنسول هستید یا قصد تهیه‌ی آن را دارید؟


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده