نویسنده: مهرداد داودی
// پنجشنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۰

سی‌ و ‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در سال جاری برگزار نخواهد شد

سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر به دلیل شیوع ویروس کرونا در سال جاری برگزار نخواهد شد و با تعویقی یک ساله مواجه شده است.

به دلیل شیوع ویروس کرونا، برگزاری تمام رویدادهای سینمایی و غیرسینمایی با اخلال مواجه شده است. جشنواره جهانی فیلم فجر نیز از این قاعده مستثنی نیست. بنابر جدیدترین اخبار سینمای ایران؛ برگزاری سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر با تعویقی یک ساله مواجه شده است و به این ترتیب در سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. طبعا دلیل این تصمیم، شیوع ویروس کرونا است. محمدمهدی عسگرپور، دبیر سی ‌و ‌‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر خبر مذکور را به شرح زیر اعلام کرد:

در پی شیوع ویروس کرونا در سطح جهان طی سه ماه اخیر و پس از بررسی‌های اولیه در اسفندماه ۹۸ ، به نظر رسید امکان برگزاری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به جای پایان فروردین ۹۹ در نیمه دوم خرداد وجود دارد، اما روند شیوع بیماری به گونه‌ای پیش رفت که تعدادی از جشنواره‌های جهانی که در نیمه اول سال ۹۹ در تقویم جشنواره‌ها ثبت شده بودند، لغو شدند و یا به تعویق افتادند.

وی افزود:

در حال حاضر با اینکه امکان برگزاری نیمه مجازی این جشنواره وجود دارد و بخش قابل توجهی از روند اجرایی جشنواره مثل انتخاب فیلم‌های بخش های مختلف و طراحی برخی زیرساخت‌های جدید طی شده، اما به دلیل نبود امکان حضور بیشتر فیلمسازان و دست اندرکاران خارجی که شامل عمده کشورهای درگیر با ویروس کرونا هستند و همچنین شرایط داخلی، طی هماهنگی با دکتر انتظامی رییس سازمان سینمایی و همچنین فیاپف، برگزاری سی‌وهشتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر در سال ۱۳۹۹ لغو و از هم اکنون تمهیدات لازم برای برگزاری در خرداد ۱۴۰۰ اندیشیده شده است.

نظر شما کاربران زومجی درباره تعویق یک ساله سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر چیست؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده