نویسنده: حسین صدری
// پنجشنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۰

طرح های هنری خبر از یک بازی لغو شده The Legend of Zelda در استودیو رترو می‌دهد

تعدادی کانسپت آرت از یکی از بازی‌های کنسل شده‌ی سری The Legend of Zelda منتشر شد که قرار بود یکی از تاریک‌ترین بازی‌های این سری باشد.

فیلم نوآ بامباک

طبق طرح‌هایی که یکی از کانسپت آرتیست‌های سری بازی‌های زلدا منتشر کرد، مشخص شده زمانی یک نسخه از سری بازی‌های The Legend of Zelda مراحل پیش‌تولید را در رترو استودیو (Retro Studios) طی می‌کرده اما به دلایلی کار روی آن متوقف شده است. رترو استودیو یکی از استودیوهای شرکت نینتندو (Nintendo) است که روی سری بازی‌های متروید پرایم کار می‌کند.

این بازی را می‌توانیم در چندین طرح مفهومی که توسط یکی از هنرمندان رترو استودیو یعنی سمی هال طراحی شده‌اند ببینیم. قرار بود این بازی اتمسفر و فضایی تاریک داشته باشد و داستان پیش‌زمینه‌ی Master Sword را از ابتدا تعریف کند. روند داستان بازی قرار بوده در خط زمانی «پایان بد» سری بازی‌های افسانه زلدا قرار گیرد. مسیری که در آن لینک در پایان داستان بازی Ocarina of Time موفق نمی‌شود گنون را از پای در آورد و شکست می‌خورد.

البته نکته‌ی تعجب‌آور این است که نمی‌توانیم در این طرح‌های هنری شخصیت اصلی این سری بازی یعنی لینک را ببینیم. جای او را یک فرمانده‌ی مذکر گرفته است؛ کسی که به‌صورت یک جایگزین برای شخصیت زلدا معرفی می‌شود. طبق آنچه سمی هال درباره‌ی این گالری از تصاویر هنری نوشته:

داستان اولیه‌ی Master Sword که به مرحله‌ی بسیار بسیار ابتدایی پیش‌تولید مربوط می‌شود، در خط داستانی پایان بد بازی Ocarina of Time روایت می‌شود؛ جایی که آخرین شیخ مذکر (Sheik) باقی مانده که از کشتار هم‌نوعانش جان سالم به در برده، می‌خواهد به Master Sword برسد. این درحالی است که گرودوهای شرور درحال تدارک دیدن تولد گنون پس از ۱۰۰ سال هستند.

در این تصاویر می‌توانیم یک درخت خشک‌شده‌ی Deku و همچنین یک موجود ماهی‌شکل تاریک و ترسناک به نام KindlerFish را ببینیم. همچنین محیط‌ها و هیولاهای ترسناک مختلف دیگری را هم می‌توان در این تصاویر مشاهده کرد.

سمی هال در بازه‌ی میان سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ روی این پروژه کار می‌کرد. دوره‌ای که برای سری بازی‌های زلدا بسیار باشکوه بود. نینتندو بازی Twilight Princess را در سال ۲۰۰۶ راهی بازار کرد؛ بازی‌ای که پس از چندین سال از استایل هنری رنگارنگ و سل‌شید نسخه‌ی Wind Waker فاصله کرفته بود.

The Legend of Zelda

بخش زیادی از این تصاویر هنری با الهام از بازی Twilight Princess طراحی شده‌اند که با توجه به بازه‌ی زمانی تولید بازی منطقی است. البته نینتندو در نهایت از سبک هنری تاریک Twilight Princess فاصله گرفت و بازی بعدی این سری یعنی Skyward Sword با سبکی رنگارنگ‌تر و دوستانه‌تر، در سال ۲۰۱۱ عرضه شد.

البته اگرچه این بازی رترو استودیو هیچ‌وقت نتوانست به‌طور کامل تولید شود، اما داستان تبدیل شدن یک شخصیت به Master Sword یکی از مفاهیمی است که در قصه‌ی بازی Skyward Sword به‌صورت جدی به آن پرداخته می‌شود. این نشان می‌دهد که اگرچه نینتندو تصمیم گرفت این پروژه را لغو کند اما ایده‌های بسیاری در ساخت بازی بعدی از آن گرفته شد.

شما می‌توانید پروفایل هنری سمی هال را از طریق این لینک مشاهده کنید؛ جایی که می‌توانید طرح‌های مفهمی بازی را به‌طور کامل تماشا کنید و طرح‌هایی هم درباره‌ی دیگر پروژه‌های لغو شده‌ی رترو استودیو بیابید.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی این پروژه‌ی لغو شده از سری The Legend of Zelda چیست؟ آیا دوست داشتید این پروژه ساخته می‌شد؟


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده