نویسنده: آریا بهپور
// پنجشنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۱

بازگشایی سینماهای بریتانیا از ماه ژوئن در صورت ادامه کاهش تلفات ویروس کرونا

مدیران ارشد صنعت سینمای بریتانیا انتظار دارند اواخر ماه آینده شاهد بازگشایی سینماها باشند.

تا امروز اخبار زیادی در مورد مشکلات ایجادشده توسط ویروس کرونا برای صنعت سینما شنیده‌ایم و سالن‌های سینمای کشورهای مختلف از جمله ایران چندین هفته‌ی متوالی را در تعطیلی به‌سر برده‌اند، ولی کم‌کم با نزولی شدن شیب همه‌گیری کرونا، احتمالاً می‌توانیم شاهد بازگشایی سینماها در نقاط مختلف جهان باشیم، از جمله بریتانیا که مسئولان سینمایی قصد دارند سالن‌ها را تا اواخر ماه ژوئن به حالت عادی بازگردانند.

مسئولان صنعت سینمای بریتانیا به‌تازگی به بحث و گفتگو با دولت پرداخته و از مساعد شدن احتمالی شرایط برای اکران فیلم‌ها در ماه آینده گفته‌اند. فیلیپ کلپ، مدیرعامل انجمن سینمای بریتانیا در این زمینه به ورایتی می‌گوید:

ما به دولت پیشنهاداتی در زمینه‌ی شروع به‌کار سینماها داده‌ایم و در حال آماده‌سازی شرایطی هستیم که سالن‌های سینما بتوانند میزبان مردم و عوامل سینمایی باشند و امیدواریم اوضاع به‌شکلی پیش برود که تا اواخر ماه ژوئن (تیرماه) شاهد بازگشایی سینماها باشیم.

البته شکی وجود ندارد که در نهایت این خود دولت است که باید با توجه به شرایط و ریسک و خطرات کووید 19 تصمیمات لازم را در این زمینه بگیرد.

تعطیلی سینماهای بریتانیا زمانی اتفاق افتاد که نخست‌وزیر بوریس جانسون از لزوم دوری مردم از اماکن اجتماعی و شلوغ صحبت کرد و سینماها اواسط ماه مارس تعطیل شدند و یک هفته پس از آن هم تعطیلی به سایر بخش‌های بریتانیا کشیده شد. ولی اکنون گفتگوها در این زمینه بین مسئولان سینمایی بریتانیا و وزارت دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش آغاز شده و انتظار می‌رود جانسون هم به‌زودی سخنرانی‌ای در مورد آغاز به‌کار بعضی مشاغل و صنایع داشته باشد.

مدیر سینماهای زنجیره‌ای Vue International که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سینمایی اروپا محسوب می‌شود هم ماه گذشته به ورایتی از احتمال بازگشایی سینماها از اواسط ماه ژوئن گفته بود. به‌نظر می‌رسد در کنار بریتانیا، کشورهایی مثل دانمارک، آلمان و هلند هم قصد بازگشایی سینماها را در هفته‌های آینده دارند و خبرهای مشابهی از کشورهای نروژ و جمهوری چک هم به گوش می‌رسد. البته اوضاع در این مدت در بعضی از کشورها کمی متفاوت بوده است و برای مثال سینماهای Vue International در تایوان حتی در روزهای اوج همه‌گیر کرونا هم مشغول به فعالیت بوده‌اند.

فیلم Tenet

هرچند همان‌طور که کلپ می‌گوید در نهایت این دولت است که تصمیم‌گیری نهایی را انجام می‌دهد، ولی این موضوع که صاحبان سالن‌های سینما و مدیران این صنعت در بریتانیا از اکنون آماده‌ی شروع دوباره‌ی فعالیت‌های سینمایی در اواخر ژوئن هستند نیز در نوع خود جالب توجه است؛ آن‌هم با در نظر گرفتن این نکته که بریتانیا همچنان سخت درگیر ویروس کرونا است و با ۳۰ هزار کشته، رتبه‌ی اول اروپا و دوم جهان را از نظر تعداد درگذشتگان در اختیار دارد. البته آمار کشته‌های کرونا در بریتانیا شیب نزولی پیدا کرده، ولی همچنان به‌طور روزانه صدها نفر در این کشور به‌خاطر کرونا از دنیا می‌روند.

دراین‌میان اولین اثر مهمی که بعد از آغاز به‌کار سینماها اکران خواهد شد، فیلم تنت (Tenet) به‌کارگردانی کریستوفر نولان خواهد بود؛ فیلمی که طرفداران نولان بی‌صبرانه منتظر تماشای آن هستند و خود این کارگردان هم اصرار زیادی برای نمایش اثر علمی‌تخیلی خود در تاریخ ۱۷ جولای (۲۷ تیر) دارد. تنها یک هفته پس از اکران این فیلم هم نوبت به مولان (Mulan) از محصولات والت دیزنی می‌رسد که روز ۲۴ جولای (۳ مرداد) اکران خواهد شد.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده