نویسنده: آریا بهپور
// چهار شنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۳۱

خریداران بازی های آینده الکترونیک آرتز می‌توانند به‌طور رایگان سراغ نسخه نسل بعد آن‌ها بروند

احتمالاً پلی استیشن 5 هم قابلیتی مانند Smart Delivery ایکس باکس سری ایکس خواهد داشت.

بعد از اینکه مایکروسافت از ویژگی‌ای تحت‌عنوان اسمارت دلیوری (Smart Delivery) برای کنسول نسل بعد خود خبر داد، اکنون الکترونیک آرتز هم به بحث پیرامون ویژگی مشابهی رفته و از امکان تجربه‌ی بازی‌های نسل فعلی با کیفیتی بالاتر روی کنسول‌های آینده صحبت کرده است.

بلیک یورگنسن، مدیر عملیات الکترونیک‌آرتز به‌تازگی در جریان کنفرانس این شرکت برای سهام‌داران به بحث در این زمینه پرداخته و از این گفته است که خریداران بازی‌های آینده‌ی این شرکت می‌توانند بعد از عرضه‌ی کنسول‌های نسل بعد، همان بازی‌ها را با به‌روزرسانی رایگان و کیفیتی بالاتر روی کنسول بعدی خود تجربه کنند.

این موضوع احتمالاً در راستای همان برنامه‌ی اسمارت دلیوری مایکروسافت خواهد بود؛ ویژگی‌ای که به کاربران ایکس باکس وان اجازه می‌دهد در صورت تهیه‌ی بازی‌های این کنسول و پشتیبانی سازنده‌ی این بازی‌ها از قابلیت موردنظر (که شامل تمام آثار استودیوهای بازی‌سازی ایکس‌باکس می‌شود)، بدون نیاز به تهیه‌ی نسخه‌ی نسل بعد به تجربه‌ی باکیفیت بازی روی ایکس باکس سری ایکس بپردازند. پیش از این هم سازندگان بازی‌های Cyberpunk 2077 و Assassin's Creed Valhalla خبر از ارائه‌ی چنین امکانی به خریداران این بازی‌ها داده بودند.

هرچند سونی هنوز در این زمینه چیزی نگفته و از برنامه‌های این شرکت برای پلی استیشن 5 بی‌خبر هستیم، ولی آن‌ها هم مشابه این قابلیت را چند سال قبل با نام Cross Buy ارائه داده بودند و خریداران بعضی از بازی‌های پلی استیشن 3 مثل Journey می‌توانستند به‌طور رایگان آن‌ها را با کیفیت بالاتر روی پلی استیشن 4 تجربه کنند. ولی به‌نظر می‌رسد قابلیت اسمارت دلیوری مایکروسافت دامنه‌ی وسیع‌تری از بازی‌ها را دربرمی‌گیرد و باید منتظر بمانیم و ببینیم سونی چه برنامه‌هایی برای پلی‌استیشن 5 دارد.

الکترونیک‌آرتز هم مثل سایر شرکت‌های حاضر در صنعت بازی این روزها سخت در حال کار روی پروژه‌های نسل بعد است و یکی از این بازی‌ها نسخه‌ی بعدی بتلفیلد (Battlefield) خواهد بود که سال ۲۰۲۱ عرضه می‌شود.


منبع GamesRadar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده