نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۱

Pewdiepie از حالا به بعد به صورت انحصاری در یوتیوب استریم خواهد کرد

فلیکس شلبرگ ملقب به پیودی پای از مشهورترین استریمرهای دنیای بازی و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محتوای سرویس یوتیوب، با عقد قراردادی انحصاری از این پس تمامی استریم‌های خود را در این پلتفرم پیگیری خواهد کرد.

به نظر می‌رسد که بسیاری از تولیدکنندگان محتوای آنلاین که به صورت ویژه در حوزه‌ی استریمینگ فعالیت دارند، با متمرکز کردن فعالیت‌های خود در یک پلتفرم خاص، به عقد قراردادهای انحصاری با این سرویس‌ها روی آورده‌اند. نینجا (Ninja) یکی از شناخته شده‌ترین استریمرهایی بود که طی یک اقدام جنجالی کلیه‌ی فعالیت‌های خود را در پلتفرم Twitch آمازون متوقف کرده و اعلام کرد که یک قرارداد انحصاری با سرویس Mixer مایکروسافت به امضا رسانده است. Dr. Disrespect نیز با باقی ماندن در پلتفرم توییچ، یک قرارداد اختصاصی با آمازون به ثبت رساند و حالا یکی دیگر از استریمرهای شناخته شده حوزه‌ی گیم، اقدام مشابهی را صورت داده است. Pewdiepie رسماً اعلام کرد که فعالیت‌های استریمینگ خود را انحصاراً در بستر یوتیوب (YouTube) ادامه خواهد داد.

Pewdiepie

وی در بیانیه‌ای که در خصوص عقد این قرارداد منتشر کرده می‌گوید:

استریم زنده، یکی از حوزه‌هایی است که در سال ۲۰۲۰ و بعد از آن، به طور ویژه روی آن تمرکز خواهم کرد. ضمن این که آغاز همکاری با پلتفرم یوتیوب و حضور در خط مقدم ویژگی‌ها و محصولات جدید آن‌ها برای آینده بسیار هیجان انگیز خواهد بود.

او در ادامه توضیح می‌دهد که باتوجه به حضور طولانی مدتی که در این پلتفرم داشته، احساس می‌کند که YouTube بستر کاملاً مناسبی برای پیشبرد انحصاری فعالیت‌های او خواهد بود.

Felix ‘Pewdiepie’ Kjellberg یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محتوای سرویس یوتیوب است که عمده‌ی شهرت خود را با ویدیوهایی که از روند بازی‌های ویدیویی خود در این سرویس منتشر می‌کرد بدست آورده است. عملکرد موفقیت آمیز او در این حوزه موجب شد تا Pewdiepie به یکی از پرمخاطب‌ترین یوتیوبرهای جهان تبدیل شود. در حال حاضر، اکثر فعالیت‌های Pewdiepie به استریم بازی‌های آنلاین متمرکز بوده و از میان سایر محتوای تولیدی او نیز می‌توان به ویدیوهای نقد و بررسی و واکنش‌هایی که نسبت به سایر زمینه‌ها داشته اشاره کرد. Kjellberg با شهرت و ثروت بالایی که از این طریق کسب کرده، بارها در انواع فعالیت‌های خیریه و بشردوستانه نقش داشته و حتی دو بازی در پلتفرم موبایل نیز منتشر کرده است. ضمن این که این استریمر، سابقه‌ی پرسروصدایی هم در موضوعات حاشیه ساز داشته است.

Pewdiepie

بعد از این که در یکی از ویدیوهای او، Pewdiepie درحال پرداخت پول به دو فرد هندی برای در دست گرفتن تابلویی که روی آن عبارت «مرگ بر همه یهودی‌ها» نوشته شده بود، دیده شد، برنامه‌ی انحصاری او در سرویس اشتراکی YouTube RED کنسل شد. این استریمر علاوه بر این به دلیل به کار بردن عبارت‌های نژادپرستانه در یکی از ویدیوهای زنده خود، توسط سرویس Campo Santo در لیست سیاه قرار گرفته است. او حتی در پایان یکی از ویدیوهای خود، به تبلیغ یک کانال یوتیوبی پرداخته بود که کاربران خیلی زود متوجه مواضع متعصبانه Alt-Right در محتوای آن شدند.

سخنگوی YouTube در مصاحبه با PC Gamer اعلام کرده بود که این شرکت قصد دارد تا به شفاف سازی مواضع خود در برابر تمامی افرادی که قوانین آن را رعایت نمی‌کند بپردازد. در این مصاحبه عنوان شد که:

این قبیل نظرات و رفتارهای نژاد پرستانه به هیچ عنوان در محدوده ارزش‌ها و قوانین ما جا نگرفته و ما به طور قطع در زمان مناسب نسبت اقدامات لازم از قبیل محرومیت از برنامه‌ی تبلیغات ویژه و دیگر برخوردهای مقتضی را درباره آن‌ها صورت خواهیم داد. نحوه برخورد ما با هیچ یک از کاربران متفاوت از سایرین نبوده و این قوانین برای همه یکسان اجرا خواهند شد.

یوتیوب اغلب در خصوص نحوه‌ی برخورد با عدم پایبندی به قوانین توسط تولیدکنندگان محتوای رده بالای خود مورد انتقاد قرار داشته و حالا قرارداد جدید آن‌ها با Pewdiepie نیز انتقاداتی را به دنبال داشته است. در حالی که بسیاری از کاربران نظرات و پیام‌های مثبت خود را نسبت به این اقدام منتشر می‌کنند، عده‌ی کثیری نیز با اشاره به سابقه این کاربر در مسائل حاشیه ساز، تصمیم یوتیوب برای قراردادن او در کانون توجهات را غیرقابل قبول توصیف کرده‌اند. نکته جالب توجه دیگر اینجاست که پیودی پای سال گذشته اعلام کرده بود که قصد دارد در سال ۲۰۲۰ برای مدتی از فعالیت در یوتیوب فاصله بگیرد. در این خصوص گفته بود که «فکر می‌کنم که حالا زمان مناسبی برای اعلام تصمیمی است که برای مدتی قصد انجام آن را داشتم. من در سال آینده برای مدتی از یوتیوب کناره گیری خواهم کرد و دلیل این کار نیز تصمیم شخصی من برای یک استراحت کوتاه است.» حالا به نظر می‌رسد که شرایط به نحو دیگری رقم خورده تا مواضع او به طور کامل تغییر کند.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده