نویسنده: آریا بهپور
// سه شنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۱

بازی Vader Immortal: A Star Wars VR Series برای پلی استیشن VR منتشر می‌شود

بعد از هدست‌های آکیولس نوبت به پلی‌استیشن VR رسیده است تا تجربه‌ی واقعیت مجازی جنگ ستارگان را به علاقمندان هدیه دهد.

در سال ۲۰۱۸ بازی واقعیت مجازی جدیدی معرفی شد که توانست علاقمندان جنگ ستارگان (Star Wars) را هیجان‌زده کند؛ بازی Vader Immortal: A Star Wars VR Series که ماجراهای آن بین قسمت‌های سوم و چهارم جنگ ستارگان رخ می‌دهد و پیش از این تنها در اختیار دارندگان هدست‌های آکیولس ریفت و آکیولس کوئست بوده است. به‌تازگی مطلع شدیم که این بازی تابستان امسال برای پلی استیشن VR هم منتشر خواهد شد تا دوست‌داران این مجموعه بتوانند لذت مواجه شدن با دارت ویدر را روی کنسول هم تجربه کنند.

مارک میلر کارگردان استودیو ILMxLAB از زیرمجموعه‌های Industrial Light & Magic وابسته به لوکاس فیلم (Lucasfilm) از این موضوع در بلاگ پلی‌استیشن خبر داده و از ارائه‌ی نسخه‌ی کامل بازی برای هدست واقعیت مجازی پلی استیشن 4 گفته است؛ نسخه‌ای که شامل هر سه قسمت Vader Immortal و همین‌طور Lightsaber Dojos در یک مجموعه خواهد بود.

میلر در بخشی از صحبت‌های خود به چالش‌های تولید این بازی اشاره کرده و از این گفته است که سازندگان آن قصد نداشته‌اند تنها به‌سراغ ارائه‌ی یک تجربه‌ی ساده از شمشیرهای نوری جنگ ستارگان بروند، بلکه می‌خواستند آن‌ها را به‌گونه‌ای درون یک اثر واقعیت مجازی شبیه‌سازی کنند که مخاطب کاملاً حس در دست گرفتن این وسایل محبوب را پیدا کند.

دراین‌میان استودیو نینجا تئوری (Ninja Theory) که سابقه‌ی تولید آثاری مثل DmC: Devil May Cry را داشته هم به اعضای استودیو کمک کرده تا حس و حال استفاده از شمشیر و مواردی مثل برگرداندن تیرهای دشمن یا ذوب کردن قطعات فولادی به بهترین شکل ممکن به مخاطب القا شود. در نهایت هم کیفیت بازی در حدی بود که توانست جایزه‌ی بهترین بازی واقعیت مجازی GDC 2020 را از آنِ خود کند و همچنین جایزه‌ی نوآوری اتحادیه‌ی تهیه‌کنندگان را هم به‌دست آورد.

در حال حاضر اطلاعات بیشتری از نسخه‌ی پلی‌استیشن VR بازی نداریم و تنها می‌دانیم این نسخه در تابستان منتشر خواهد شد. از آنجایی که هر قسمت از Vader Immortal روی کامپیوتر ۱۰ دلار قیمت داشت، بعید نیست نسخه‌ی کامل بازی با قیمت ۳۰ دلار برای پلی‌استیشن 4 منتشر شود. در ادامه می‌توانید تریلر مربوط به قسمت سوم این بازی را تماشا کنید:

دانلود ویدیو از آپارات


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده