// شنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۱۵

سونی: پلی استیشن 5 در تعطیلات سال ۲۰۲۰ میلادی و به صورت جهانی عرضه خواهد شد

جیم رایان، رئیس برند پلی استیشن شرکت سونی ساعاتی قبل اعلام کرد که عرضه‌ی جهانی پلی‌استیشن 5 با تعداد کافی در تعطیلات سال ۲۰۲۰ همچنان اصلا تهدیدشده با شرایط به وجود آمده توسط ویروس کرونا/کووید 19 نیست.

وضعیت دنیا انقدر به خاطر شیوع کووید 19 در کشورهای گوناگون تغییر کرده است که مدیوم بازی‌های ویدیویی هم این‌روزها بسیار متفاوت با سال‌های اخیر به نظر می‌آید. فارغ از لغو شدن چندین و چند رویداد مهم و به وجود آمدن چالش‌های ناشناخته در مسیر تبلیغ درست محصولات جدید، تقریبا همه‌ی بازی‌ها و سخت‌افزارهای مورد انتظار تازه هم با خطر عرضه‌ی ناقص، پذیرش تاخیرهای اجباری و مشکلاتی از این دست روبه‌رو هستند. وضعیت به‌گونه‌ای شده است که وقتی یک استودیو بازی‌سازی چند هفته خبر تازه‌ای درباره‌ی محصول خود منتشر نکند و مخاطب هم از به پایان رسیدن کامل مراحل ساخت اثر مطلع نباشد، سریعا شایعات به سمت صحبت درباره‌ی تأخیر چندماهه‌ی آن می‌روند.

ولی همان‌گونه که بازی‌سازهایی مانند سی دی پراجکت باید هر چند وقت یک بار از اطمینان خود به عرضه‌ی یک بازی در تاریخ اعلام‌شده بگویند، سونی و مایکروسافت هم این اواخر هر چند هفته مشغول آرام کردن طرفدارهای خود بودند و بارها و بارها از تاثیر نگذاشتن شرایط عجیب به وجود آمده به خاطر خطر همه‌گیری ویروس کرونا/کووید 19 روی عرضه‌ی قابل قبول پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس در اواخر سال جاری میلادی خبر دادند.

البته جیم رایان به تازگی علاوه بر تاکید مجدد روی تهدید نشدن زمان عرضه‌ی کنسول نسل نُهُمی سونی با رد نسبی برخی گزارش‌ها از این گفت که حتی اگر دستگاه مورد نظر با تعداد بسیار زیادی هم کار خود را برای رسیدن به دست گیمرها شروع نکند، از این نظر تفاوت خاصی با شرایط آغازین پلی‌استیشن‌های قبلی در بازارهای جهانی ندارد.

پلی استیشن 5 سونی

مدیرعامل مرکز سرگرمی‌های تعاملی سونی در این رابطه می‌گوید:

ما در مسیر تولید پلی‌استیشن 5 کاملا به اهداف زمان‌بندی‌شده‌ی خود تا امروز رسیده‌ایم و این کنسول را امسال و به شکل جهانی به بازار می‌فرستیم. سونی به شدت مشغول انتظار کشیدن برای روز عرضه‌ی PS5 است. با رویداد روز جمعه‌ی این هفته هم کاری می‌کنیم که درصد بیشتری از جامعه‌ی بازی‌های ویدیویی مثل ما برای از راه رسیدن پلی استیشن 5 دقیقه‌شماری کند.

در این لحظه هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که به ما بگوید در ماه‌های اتی مشکلی برای عرضه‌ی جهانی پلی‌استیشن 5 در تعطیلات سال ۲۰۲۰ میلادی ایجاد خواهد شد.

نخستین کنفرانس مطبوعاتی سونی با محوریت پلی‌استیشن 5 راس ساعت ۰۰:۳۰ بامداد روز جمعه، ۱۶ خرداد سال جاری خورشیدی برگزار می‌شود و بیشتر به چند بازی انحصاری و غیرانحصاری مهیاشده برای عرضه در ماه‌های آغازینِ به بازار آمدن PS5 می‌پردازد.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده