نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۰

رئیس شرکت Take-Two ظاهرا از عملکرد گوگل استیدیا ناامید شده است

استروس زلنیک، رئیس شرکت تیک-تو اینتراکتیو نحوه‌ی معرفی قابلیت‌های سرویس استیدیا توسط گوگل را اغراق آمیز توصیف کرده و عقیده دارد همکاری این شرکت با اینگونه بسترها تا زمانی‌که توجیه اقتصادی داشته باشد قابل قبول خواهد بود.

پلتفرم گوگل استیدیا (Google Stadia) به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بسترهای استریم بازی‌های ویدیویی حالا حدود ۶ ماه است که با مجموعه‌ای شامل ۳۰ بازی مختلف کار خود را شروع کرده است. یکی از برجسته‌ترین نام‌هایی که در این فهرست دیده می‌شود، Red Dead Redemption II است که تحت مالکیت شرکت تیک-تو (Take-Two) قرار دارد. Take-Two Interactive یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعت بازی‌های ویدیویی است که استودیوها و ناشران شناخته شده‌ی راک‌استار و 2K را در زیرمجموعه خود دارد.

استروس زلنیک (Strauss Zelnick)، رئیس شرکت تیک-تو اینتراکتیو، در صحبت‌های اخیر خود در کنفرانس Bernstein Annual Strategic Decisions نظرات خود را در خصوص پلتفرم استریمینگ گوگل بیان کرده است.

فرایند آغاز به کار استیدیا بسیار کند دنبال شده است. فکر می‌کنم از ابتدا درباره قابلیت‌های تکنولوژی مورد استفاده در این پلتفرم اغراق شده و بخش قابل توجهی از مخاطبان و مشترکین این سرویس، از همین حالا نسبت به عملکرد آن ناامید شده‌اند.

به نظر می‌رسد که قضیه‌ی گوگل استیدیا نیز به آن دسته از مسائلی تبدیل شده که هم فعالان صنعت بازی و هم مخاطبان و کاربران عمومی نسبت به آن حس مشابهی دارند. زلنیک در ادامه اظهارات خود بیان کرده که این شرکت باتوجه به اهمیت رشد و گسترش پدیده استریمینگ در صنعت بازی تصمیم به همکاری با گوگل گرفته اما به نظر می‌رسد که توسعه‌دهندگان این پلتفرم نیز محصول خود را فراتر از آنچه که در واقعیت مشاهده کردیم به مخاطب عرضه داشته‌اند.

وقتی شما بسترهای عرضه و توزیع محصولات خود را گسترش می‌دهید، عملاً مخاطبان خود را گسترش دادید؛ بنابراین ما نیز تصمیم گرفتیم تا کار خود را با سه بازی بزرگ در پلتفرم Stadia شروع کنیم که البته برنامه‌ریزی ما برای پشتیبانی از سرویس‌های استریمینگ رده بالا و باکیفیت تا زمانی‌که این اقدامات توجیه اقتصادی داشته باشد ادامه خواهد داشت.

Red Dead Redemption II

Zelnick در ادامه توضیح می‌دهد:

به شخصه باور دارم تکنولوژی استریمینگ در بحث بازی‌های ویدیویی با گذشت زمان موفقیت آمیز ظاهر خواهد شد... البته این عقیده که جریانِ استریمینگ به‌عنوان یک پدیده متحول کننده و انقلابی ظاهر خواهد شد، براساس دیدگاه‌هایی مطرح می‌شود که طبق آن‌ها، امروزه مخاطبان زیادی تمایل به سرگرمی‌های تعاملی دارند. براساس عقاید برخی افراد، علایق کاربران به سمتی پیش می‌رود که تمایل به پرداخت هزینه برای تجربه بازی‌ها همچنان وجود دارد اما علاقه‌ی مردم برای داشتن یک کنسول سخت‌افزاری رو به کاهش است که من فکر نمی‌کنم که فعلاً چنین موضوعی حقیقت داشته باشد.

سایر بازی‌های مجموعه‌ی استیدیا که تحت مالکیت Take-Two قرار دارند، عبارت‌اند از NBA 2K20 و Borderlands 3.

Red Dead Redemption II

براساس گزارش Gamespot، زلنیک در گذشته نیز نسبت به مدل‌های اشتراکی سرویس‌ها، و به‌طور کلی راه‌اندازی پلتفرم‌های استریمینگ در صنعت بازی چندان خوش بین نبوده است. ظاهراً دلیل او برای این ادعا کوچکتر بودن ابعاد جامعه‌ی مصرف‌کنندگان این صنعت در مقایسه با فیلم و تلویزیون است. با درنظرگرفتن این نکات، باید به این موضوع نیز اشاره کرد که Grand Theft Auto V برای مدت زیادی روی سرویس اشتراکی Xbox Game Pass قابل دسترسی بود تا اینکه اخیراً با Red Dead Redemption 2 جایگزین شد.

در هر حال، به نظر می‌رسد که او تا زمان تصمیم گیری جدید خود راجع به موضِع این شرکت در خصوص سرویس‌ها و  بسترهای استریمینگ در صنعت بازی، همچنان به حرکت خود با این ترند ادامه خواهد داد.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده