نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۱

بازی لغو شده The Crossing در مستند جدید استودیوی آرکین دیده شد

تصاویر بازی لغو شده استودیوی آرکین (Arkane) به نام The Crossing در یک مستند جدید یک کانال یوتیوبی دیده شد.

مستند جدید کانال یوتیوب Noclip به نام The Untold History of Arkane به‌تازگی منتشر شده و توسعه‌دهندگان آرکین علاوه‌بر بازی لغو شده‌ی خود از مجموعه Half-Life، به یک پروژه نیمه کاره دیگر به نام The Crossing نیز اشاره کرده‌اند. هشت ساعت اول از محتوای گیم پلی این بازی کنسل شده، سبک شوتر اول شخص، اکشن و تک نفره این بازی را نشان می‌دهد که طراحی و کارگردانی آن برعهده ویکتور آنتونوف (Viktor Antonov) از بازی‌های Half-Life 2 و Dishonored بوده است.

The Crossing

یکی از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد این بازی که به لفظ سازندگان آن، «cross player» نامیده می‌شود، بخش‌های تک نفره و چند نفره بازی را با هم ارتباط می‌دهد. درواقع بازیکنان می‌توانند در هر یک از مراحل داستانی بازی گزینه کراس پلیر را فعال کرده و به سایر کاربران هم سطح و قابل مقایسه خود امکان ورود به بازی و قرار گرفتن در نقش دشمنان خود را فراهم کنند.

جریان داستان بازی در دوران تمپلارها (Templars) و جایی که جهان به دو نسخه متفاوت از شهر پاریس تقسیم شده اتفاق می‌افتد. در یکی از جهان‌های بازی، تمپلارها به‌طور کلی متحول شده و می‌توان در آن مناظر مرتفع و اقوام بربریان را با جزئیات فراوان مشاهده کرد؛ درحالی‌که جهانِ دیگر، درواقع همان پاریس عادی در این دوران بوده که اعتصاب‌ها و شورش‌ها در آن جریان دارد. حالا در این بین پورتال‌ها یا دروازه‌هایی وجود دارند که شما را از یک جهان به جهان دیگر منتقل کرده و به تمپلارها اجازه حمله و تسلط بر شهر عادی پاریس را می‌دهند. ظاهراً این موضوع در حالت عکس نیز برقرار است.

The Crossing

گیم پلی و اتمسفر یکی از این نسخه‌های شهر پاریس، بیشتر شبیه به فیلم‌های جنایی SWAT بوده درحالی‌که در نسخه دیگر آن (Templar)، امکان استفاده از قابلیت‌های ویژه برای بازیکنان وجود خواهد داشت. مثلاً می‌توانید با استفاده از یک کابل‌های مخصوص چنگک دار، از دیوارهای بلند صعود کرده و از شمشیرهای ویژه و قابلیت پرتاب اشیای بزرگ استفاده کنید.

آرکین در گذشته یک قرارداد همکاری را برای ساخت این پروژه با یک ناشر شناخته شده به ثبت رسانده بوده که توسعه‌دهندگان این بازی ضمن عدم تمایل برای اشاره به نام این شرکت، قرارداد مذکور را «یک معامله وحشتناک» توصیف می‌کنند. ظاهراً ناشر این بازی هر هفته یک بار اقدام به ارائه یک قرارداد جدید به توسعه‌دهندگان آرکین کرده و در هر نسخه از این قرارداد، بندهای محدود کننده بیشتری را به آن اضافه می‌کرده است که در نتیجه به منفعت بیشتر برای ناشر ختم می‌شد.

درنهایت مقامات استودیوی Arkane اعلام کردند که در این مسیر بیش از یک میلیون دلار از سرمایه خود را از دست داده و به این همکاری خاتمه داده‌اند. بااین‌حال، سازندگان The Crossing اظهار امیدواری کردند که در آینده شریک تجاری مناسبی را برای پیشبرد پروژه نیمه کاره خود پیدا کنند.


منبع vg247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده