نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۷

یکی از کاربران یوتیوب، کنسول NES را به یک کیس گیمینگ تبدیل کرده است

Equalo از تولیدکنندگان محتوا در سرویس یوتیوب است که با به کارگیری یک کارت گرافیک GTX 1660 Super و اعمال یک سری اصلاحات و تغییرات، بدنه یک کنسول کلاسیک نینتندو NES را به یک کیس پی‌سی گیمینگ تبدیل می‌کند.

برخی از یوتیوبرهای پرمخاطب، با استفاده از دستگاه‌های قدیمی از قبیل کنسول‌های کلاسیک که دیگر از نظر مادی ارزش بالایی ندارند، دست به کارهای خلاقانه و جالبی می‌زنند که Equalo نیز از این دسته افراد است. وی در ویدیوی جدیدی که از طریق کانال یوتیوب خود منتشر کرده، به توضیح مراحل تبدیل بدنه‌ی یک کنسول NES به یک کیس گیمینگ پرداخته است. این کار با تعبیه‌ی قطعات ضروری داخل کیس به نحوی که کمترین فضای ممکن را اشغال کرده و همچنان توان پردازشی قابل قبولی را ارائه کنند، امکان پذیر بوده است.

با این‌که Equalo سعی می‌کند تا با استفاده از یک کابل بالابر امکان قرارگیری CPU به‌صورت مسطح در کیس این دستگاه را فراهم کند، همچنان مجبور می‌شود تا به منظور جا دادن پردازنده‌های جدید این دستگاه، بخش‌های زیادی از درگاه کارتریج کنسول را خارج کند. اما یکی از چالش‌های جالبی که در برابر او قرار می‌گیرد، عدم بسته شدن کامل بدنه‌ی کنسول بعد از جایگذاری قطعات در آن است.

بنابراین او مجبور شده تا با قرار دادن مادربورد به حالت ایستاده، یک فضای خالی بین قسمت‌های بالایی و پایینی بدنه‌ی کنسول باقی گذاشته و برای پرکردن این فاصله، از یک ورق اکرلیک شفاف استفاده کند. او در ادامه یک ظاهر درخشان به این قسمت داده تا اجزای داخل بدنه قابل مشاهده نباشند. برای پوشاندن این قسمت دو راهکار ارائه شده که یکی از آن‌ها به رنگ مشکی و دیگری به رنگ خود دستگاه خواهد بود.

شما می‌توانید در ویدیوی زیر، نحوه‌ی انجام این کار را تماشا کنید:

دانلود از آپارات

علاوه‌بر موارد ذکر شده، یک سری کارهای اضافی مانند جداکردن بخش‌هایی از کف بدنه به منظور جا گرفتن مادربورد و قطعات آن در این کنسول توسط این شخص انجام گرفته است. او در همین ویدیو درباره این قسمت توضیح داده که این کار موجب ضعیف شدن ساختار کلی بدنه شده اما از سوی دیگر به برقراری جریان هوای فن بین قطعات مختلف داخل آن کمک زیادی کرده است. شما می‌توانید با مراجعه به کانال این کاربر در یوتیوب، سایر ویدیوهایی که به مراحل انجام این کار و همچنین دیگر ابداعات او پرداخته نگاهی داشته باشید.


منبع vg247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده