نویسنده: علی نوروزی
// جمعه, ۹ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۳۱

بلوم‌هاوس سریال Upgrade را در دست ساخت دارد

شرکت بلوم‌هاوس یک اسپین‌آف تلویزیونی از فیلم «ارتقا» به کارگردانی لی ونل می‌سازد که وقایع آن سال‌ها پس از فیلم اتفاق می‌افتد.

فیلم Upgrade (ارتقا) یک اثر علمی-تخیلی مهیج به کارگردانی لی ونل بود که تهیه‌کنندگی مجموعه فیلم‌های Saw (اره) و کارگردانی فیلم بسیار موفق The Invisible Man (مرد نامرئی) را نیز در کارنامه دارد. فیلم «ارتقا» در زمان اکران در سال ۲۰۱۸ به موفقیت چندانی در گیشه دست نیافت و کارگردان این فیلم نیز در گذشته اعلام کرد که احتمال تولید دنباله‌ی آن بسیار پایین است. بااین‌حال، خبر خوب برای طرفداران فیلم Upgrade این است که یک سریال اسپین‌آف از آن در راه است. وظیفه‌ی کارگردانی این سریال بر عهده‌ی لی ونل خواهد بود و وقایع آن سال‌ها پس از اتفاقات فیلم «ارتقا» رخ می‌دهد. این اسپین‌آف تلویزیونی باری دیگر روی تراشه‌ای بسیار هوشمند موسوم به «استم» تمرکز خواهد داشت که در فیلم Upgrade شاهدش بودیم، اما این‌بار تکامل یافته است و دولت از آن برای مبارزه با جرم‌وجنایت استفاده می‌کند.

تیم والش شورانر سریال «ارتقا» خواهد بود که درکنار لی ونل به‌عنوان تهیه‌کننده نیز‌ فعالیت می‌کند. کریستال زیو هاوتون و جیمز رولند که روی فصل دوم سریال اخیراً لغو شده‌ The Purge (پاکسازی) کار می‌کردند، وظیفه‌ی نگارش فیلمنامه‌ی سریال Upgrade را برعهده دارند. شرکت بلوم‌ هاوس که تولید و توزیع فیلم «ارتقا» را برعهده داشت و شرکت یونیورسال کانتنت پروداکشنز که زیرمجموعه‌ی شرکت NBCUniversal است، سریال مورد بحث را تولید می‌کنند. در دیگر اخبار مرتبط مطلع شدیم که اکران فیلم The Forever Purge (پاکسازی ابدی) بر اثر شیوع ویروس کرونا تا زمانی نامعلوم به تعویق افتاده است. این فیلم برای اکران در تاریخ ۲۰ تیر ۱۳۹۹ (۱۰ ژوئیه ۲۰۲۰) برنامه‌ریزی شده بود، اما حالا از تقویم اکران فیلم‌های‌ یونیورسال پاک شده است و معلوم نیست که نهایتاً چه زمانی روی پرده‌ی سینما خواهد رفت. 

فیلم «ارتقا» که لوگان مارشال-گرین، بتی گابریل، هریسون گیلبرتسون، بندیکت هاردی، ملانیا والیهو، لنیدا کراپر، کریستوفر کربی، کلیتون جیکوبسن، مایکل ام. فاستر، ریچارد کاتورن، کای بردلی و ساچین جوآب را در گروه بازیگرانش داشت، با بودجه‌ی ۳ میلیون دلاری توانست ۱۷ میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشته باشد. این فیلم داستان «گری تریس» و همسرش «آشا» را روایت می‌کند که توسط چندین ناشناش دستگیر می‌شوند. در ادامه همسر گری به قتل می‌رسد و خودش نیز بر اثر اصابت گلوله فلج می‌شود. ماه‌ها بعد تراشه‌ای هوشمند در گردن گری کار گذاشته می‌شود که امکان حرکت را برایش فراهم می‌سازد، اما این هوش مصنوعی بیش از این حرف‌ها توانمند است و با فرستادن پالس‌های شنوایی شروع به مکالمه با میزبانش می‌کند. این هوش مصنوعی، گری را به بهانه‌ی یافتن قاتل همسرش در مسیری قرار می‌دهد که ناچار به کشتن افرادی می‌شود. شما می‌توانید نظرات خود را درباره‌ی این خبر با زومجی در میان بگذارید. 


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده