نویسنده: علی نوروزی
// چهار شنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۱

نگاهی به ویژگی‌های بتل پس مسابقات The International 10 بازی Dota 2

شرکت ولو بتل پَس مسابقات اینترنشنال ۱۰ را با انتشار یک آپدیت سنگین در دسترس بازیکنان Dota 2 قرار داد که در این مطلب نگاهی به ویژگی‌های آن خواهیم داشت.

با اینکه برگزاری مسابقات اینترنشنال ۱۰ بر اثر شیوع ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد و احتمالاً تا سال ۲۰۲۰ شاهد پیگیری آن نخواهیم بود، اما شرکت ولو برنامه‌ی ویژه و شگفت‌انگیزی را برای بازیکنان Dota 2 تدارک دیده است. شرکت Valve در ساعات پایانی روز گذشته بتل پَس مسابقات اینترنشنال امسال را با یک به‌روزرسانی سنگین در همه‌ی مناطق در دسترس قرار داد که ویژگی‌های کاملاً جدیدی را درکنار قابلیت‌های کلیدی و محبوب قبلی به بازی اضافه می‌کند.

بتل پس مسابقات اینترنشنال ۱۰

میزان ۲۵ درصد از مبلغ فروش بتل پَس به جایزه‌ی مسابقات اینترنشنال پیش‌رو اضافه می‌شود

طبق روال سال‌های گذشته، میزان ۲۵ درصد از مبلغ فروش بتل پَس مستقیماً به جایزه‌ی مسابقات اینترنشنال پیش‌رو اضافه می‌شود و با فروش فوق‌العاده‌ی بتل پَس در ساعات اولیه‌ی انتشار می‌توان انتظار داشت که دوباره شاهد شکست رکورد مبلغ جایزه‌ی کلی باشیم. بتل پَس امسال با سه برچسب قیمتی متفاوت قابل خریداری است و بازیکنان می‌توانند سطح ۱ آن را با قیمت ۹.۹۹ دلار، سطح ۵۰ آن را با قیمت ۲۹.۳۵ دلار و سطح ۱۰۰ آن را با قیمت ۴۴.۹۹ تهیه کنند. کسانی که اقدام به تهیه‌ی سطوح ۵۰ و ۱۰۰ بتل پَس می‌کنند، به نسبت لول‌های دریافتی میزان پنج و پانزده درصد مبلغ کمتری پرداخت خواهند کرد که این موضوع باعث تشویق بازیکنان به خریداری سطوح بالاتر می‌شود. دستیابی به سطوح بالاتر بتل پَس آیتم‌ها و امکانات بیشتری را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد که ازطریق تهیه‌ی بسته‌های افزایش سطح، تکمیل مأموریت‌ها و پیش‌بینی صحیح بازی‌ها می‌توان به این کار اقدام کرد. بسته‌های افزایش سطح در قیمت‌های ۲.۴۹ دلار، ۴.۹۹ دلار و ۹.۹۹ دلار به ترتیب ۵، ۱۱ و ۲۴ سطح به بتل پَس اضافه می‌کنند و محدودیتی در خرید آن‌ها وجود ندارد، اما برای این کار بهتر است تا انتشار «بسته‌های افزایش سطح دارای تخفیف» صبر کنید. 

بتل پس مسابقات اینترنشنال ۱۰

قابلیت تشکیل Guild (انجمن‌) نخستین ویژگی تازه‌ی بتل پَس مسابقات اینترنشنال سال ۲۰۲۰ است که امکان ایجاد یک اجتماع و بازی درکنار دوستان را برای کاربران فراهم می‌کند. هر یک از اعضا می‌توانند با کسب امتیاز‌های ویژه به افزایش سطح انجمن کمک کنند و چالش‌های متفاوتی نیز برای کسب امتیاز وجود دارد. همه‌ی بازیکنان می‌توانند به انجمن‌ها ملحق شوند، اما درحال‌حاضر تنها دارندگان بتل پَس می‌توانند آن‌ها را ایجاد کنند.

هیچ کاری رضایت‌بخش‌تر از نابودی یک اِنشنت درکنار دوستان و تکرار پی‌درپی این کار نیست. با ورود ویژگی «انجمن‌ها» شما می‌توانید به جامعه‌ای از بازیکنان هم‌فکر بپبوندید و مطمئن باشید که در مسیر پیروزی همواره تیم مناسبی را در کنارتان دارید. با همکاری یکدیگر سطح اجتماع‌تان را بالا ببرید و از این طریق برای خود و اعضای دیگر جوایزی کسب کنید. امکان پیوستن همه‌ی بازیکنان به انجمن وجود دارد، اما تنها کاربران بتل پَس قادر به ایجاد آن‌ها خواهند بود.

  • قراردادهای روزانه: از میان اهداف روزانه یک قرارداد را انتخاب کنید و سپس با تکمیل آن‌ها و پیروزی در بازی‌ها به کسب «امتیاز انجمن» برای اعضای دیگر و «امتیاز بتل پَس» برای خودتان اقدام کنید.
  • چالش‌های انجمن: هر هفته چهار چالش تازه در دسترس اعضای انجمن قرار می‌گیرد که هر کدام یکی پس از دیگری با تکمیل چالش‌ها آزاد می‌شوند و «امتیاز انجمن» و «طلای فروشگاه جانبی» در اختیار می‌گذارند. برای محاسبه‌ی میزان پیشرفت باید با سه عضو انجمن پارتی تشکیل دهید.
  • دستیابی به اهداف با پذیرش خطر بیشتر: زمانی‌که در یک اجتماع حضور دارید، با انجام هر بازی «امتیاز انجمن» دریافت می‌کنید. با اعضای انجمن پارتی تشکیل دهید و در صف انتظار بازی بمانید تا امتیاز بیشتری کسب کنید. شما صرف‌نظر از روش بازی خود به انجمن‌تان کمک خواهید کرد.

افزایش دشواری چالش‌ها به‌هنگام رشد انجمن متناسب با سطح بازی‌ها خواهد بود. با مشارکت در فعالیت‌ها سطح انجمن خود را افزایش دهید. شما می‌توانید با تکمیل قراردادها و چالش‌ها امتیاز به دست آورید و پاداش‌هایی نظیر شکلک‌ها، چالش‌های اضافی، ارتقاء پرچم انجمن و پاداش‌های بتل پَس آزاد کنید.

بتل پس مسابقات اینترنشنال ۱۰

یک رویداد تابستانی ویژه نیز به‌زودی در دسترس کاربران بتل پَس مسابقات اینترنشنال ۱۰ قرار می‌گیرد که اطلاعات زیادی از آن منتشر نشده است، اما بی‌شباهت به رویداد سال‌های گذشته نیز نخواهد بود.

در تابستان پیش‌رو قدرتی اسرارآمیز برای ایجاد اختلال در نبرد پیشینیان از راه می‌رسد که هیچ‌کس توان ایستادگی دربرابر قدرت بسیار زیادش را ندارد. از میدان نبرد دور شوید تا به یک هزارتوی خوفناک و پُر از رنج برسید. کسی برای فائق آمدن بر همه‌ی آن‌ها ... احتمالاً این فرد شما خواهید بود.

  • هزارتوی پُرپیچ‌وخم انتظارتان را می‌کشد: برای کشف اسراری که برای مدت‌ها درون غبار این جنگ بزرگ پنهان بوده است، با دوستان خود وارد هزارتوی آشفتگی و دیوانگی شوید.
  • انتخاب زندگی یا مرگ: برای برگزیدن مسیرتان مثل یک تیم عمل کنید. پشت هر دری یک شگفتی تازه در انتظارتان است و هیچ یک از ماجراجویی‌ها مشابه دیگری نخواهد بود. کسانی که شایستگی خود را اثبات کنند، با چالش‌های بزرگ‌تری مواجه می‌شوند و یقیناً پاداش مناسب‌تری دریافت خواهند کرد.
  • پاداش‌های اضافی بتل پَس: در زمان آغاز این رویداد ویژه، تمام بازیکنان می‌توانند آن را امتحان کنند و این رویداد پذیرای همه خواهد بود، اما دارندگان بتل پَس به ازای تجربه‌ی آن پاداش‌های خاص دریافت می‌کنند.

بتل پس مسابقات اینترنشنال ۱۰

با کاوش بیشتر می‌توان نقشه‌ی دوم Nightsilver and Foulfell را کشف کرد که پاداش‌ بهتری در اختیار می‌گذارد

از سایر بخش‌های بتل پَس امسال می‌توان به غار گَردانِ تازه‌ی Nightsilver and Foulfell اشاره کرد که چندین مسیر با مأموریت‌های مختلف را در اختیار می‌گذارد و بازیکنان با تکمیل مأموریت‌ها می‌توانند سه مجموعه آیتم از هیروهای Nyx Assassin ،Spirit Breaker و Slark را به دست آورند. هر یک از ست‌های مورد بحث دارای سه استایل مختلف است که با پیش‌روی در نقشه می‌توان آن‌ها را دریافت کرد و تا زمان انتشار بتل پس سال آینده امکان فروش این آیتم‌ها در بخش مارکت استیم وجود نخواهد داشت. علاوه‌بر مجموعه آیتم‌های مذکور، این حالت امتیاز افزایش سطح بتل پَس و ابزارهایی را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد که در تکمیل مأموریت‌ها به آن‌ها کمک می‌کند. کاربران با کاوش بیشتر در این حالت می‌توانند نقشه‌ی دوم آن را کشف کنند که در آن پاداش‌ها و بلاهای بسیاری انتظارشان را می‌کشد.

بتل پس مسابقات اینترنشنال ۱۰

بخش‌ Battle Gauntlet (دعوت به مبارزه) یکی دیگر از بخش‌های جدیدی است که به بتل پَس راه یافته است. بازیکنان می‌توانند با استفاده از بلیت‌های بخش «دعوت به مبارزه» در رقابتی شرکت کنند که به ازای پیروزی در سه بازی متوالی جوایزی نظیر ۲۰۰ «طلای فروشگاه جانبی»، ارتقاء رتبه‌ی نبرد و ۱۵۰۰ امتیازِ افزایش سطح بتل پَس را تقدیم آن‌ها می‌کند. البته باید توجه داشت که کاربران پس از دو شکست پیاپی شانس دریافت پاداش‌های یادشده را از دست خواهند داد. در ابتدای کار تعدادی بلیت برای شرکت در رقابت‌های Battle Gauntlet در اختیار دارندگان بتل پَس قرار می‌گیرد و در صورت تمایل می‌توان تعداد بیشتری از آن‌ها را ازطریق «فروشگاه جانبی» تهیه کرد.

پیش از اینکه در دو بازی شکست بخورید، سه پیروزی پیاپی به دست آورید و برنده‌ی ۲۰۰ طلای فروشگاه جانبی، ارتقاء رتبه‌ی نبرد و ۱۵۰۰ امتیاز افزایش سطح بتل پَس شوید. با شروع کار بسته به مهارت‌هایتان در یکی از رده‌های اول، دوم و سوم دسته‌بندی می‌شوید، اما می‌توان رتبه‌ی خود را تا ۱۰ نیز افزایش داد.

دراین‌میان «فروشگاه جانبی» نیز به‌عنوان یک کسب‌وکار تازه معرفی شده است که امکان خریداری قهرمانان با پرداخت طلای کسب‌شده را برای بازیکنان فراهم می‌کند. سپس می‌توان سطح قهرمانان را با تهیه‌ی تعداد بیشتری از آن‌ها افزایش داد و آن‌ها را در بازار مخفی سنگ‌های گرانبها با جواهرات معاوضه کرد.

  • برای به کار گرفتن قهرمانان طلا کسب کنید: ازطریق «پاداش‌های بتل پَس»، «پاداش‌های انجمن» و «بازیافت آیتم‌ها» طلا کسب کنید و سپس با استفاده از آن‌ها قهرمانانی را به فهرست خود اضافه کنید. قهرمانان به‌شکل رایگان به شما ملحق نمی‌شوند، بنابراین از پیروزی در بازی‌های بعدی و کسب طلای بیشتر اطمینان حاصل کنید.
  • به سبک بازی Dota Underlords: برای ایجاد نسخه‌ی دو-ستاره‌ی یک قهرمان باید سه نسخه‌ی یک-ستاره از همان قهرمان تهیه کنید. نسخه‌ی سه-ستاره‌ی یک قهرمان نیز با جمع‌آوری سه نسخه‌ی دو-ستاره از آن به دست می‌آید. زمانی‌که برای تسویه آماده بودید، آن‌ها را به فروش برسانید و در نظر داشته باشید که قهرمانان نادر و رده بالا طلای بیشتری برای شما به ارمغان می‌آورند.
  • تقاضای پاداش: فروش قراردادهای قهرمانان جواهراتی را در اختیار می‌گذارد که در بازار مخفی سنگ‌های گرانبها می‌توان آن‌ها را با پاداش‌های ویژه مبادله کرد.

بتل پس مسابقات اینترنشنال ۱۰

ویژگی‌های Bounty Killing (جایزه‌ی کشتن)، Community Match Predictions (پیش‌بینی نتایج بازی‌ها) و Pause Screen Playground (تفریح در صفحه‌ی توقف بازی) از دیگر مواردی محسوب می‌شوند که برای اولین‌بار در بتل پَس امسال شاهد آن‌ها هستیم. کاربران بتل پَس هر هفته ژتون‌هایی برای ویژگی Bounty Killing دریافت می‌کنند که می‌توانند از آن‌ها به‌عنوان جایزه‌ی کشتن هیروهای دشمن استفاده کنند. پس از استفاده از این ویژگی، بازیکنان تیم شما یک اعلانیه‌ی کشتن و یک زمان‌سنج مشاهده می‌کنند و در پایان ۲۰۰ امتیاز افزایش سطح بتل پَس به فردی تعلق می‌گیرد که بتواند در زمان مشخص هدف را از پای در بیاورد. بااین‌حال کسی که جایزه را تعیین می‌کند، نمی‌تواند به تکمیل چالش اقدام کند و با افزایش سطح بتل پَس می‌توان کوپن‌های بیشتری برای استفاده از این قابلیت به دست آورد. در ویژگی Community Match Predictions نیز روزانه یک بازی برای پیش‌بینی نتیجه‌ی نهایی انتخاب می‌شود و کاربران می‌توانند برنده‌ی آن را انتخاب کنند. نتیجه‌ی هر بازی روز بعد مشخص می‌شود و کاربران به ازای پاسخ صحیح امتیاز بتل پَس دریافت می‌کنند. قابلیت Pause Screen Playground را می‌توان یکی از بهترین ویژگی‌های بتل پَس مسابقات اینترنشنال ۱۰ دانست که امکان تجربه‌ی یک مینی-گیم در زمان توقف بازی را مهیا می‌سازد.

هر زمان که بازی متوقف شد، یکی از سه مینی-گیم متنوع بازی ظاهر خواهد شد و تا کسب آمادگی تمام بازیکنان به شما در سپری کردن زمان کمک می‌کند. توانایی خودتان را در بازی‌های Whack-a-Meepo (ضرب‌وشتم میپو)، Musical Chairs (صندلی‌های موزیکال) و Hero Hunt (شکار قهرمان) محک بزنید. چه کسی می‌داند، شاید هرگز تمایل به پایان وقفه‌ی بازی نداشتید!

بتل پس مسابقات اینترنشنال ۱۰

امسال علاوه‌بر همه‌ی این موارد شاهد بازگشت قابلیت‌های کلیدی گذشته‌ی بتل پَس نیز هستیم که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به Rank Double Down (رنک دوبرابر)، Collector’s Cache Voting (رای‌گیری صندوق کالکتور کش)، High Five (بزن قدش)، In-Game Tipping (انعام درون بازی)، Arcana Vote (رای‌گیری آرکانا)، Evolving Chat Line (گفت‌وگوهای تکامل‌پذیر)، Recycling Immortals (بازیافت آیتم‌های ایمورتال)، Trivia (پرسش‌های پیچیده)، Most Valuable Player (انتخاب بهترین بازیکن)، Versus Screen (صفحه‌ی تقابل تیم‌ها)، Wagering (شرط‌بندی) و Assistant Feature (ویژگی دستیار) اشاره کرد. ویژگی «انتخاب برترین بازیکن مسابقه» با بهبودهایی در زمینه‌ی طراحی همراه بوده است و حالا بهترین بازیکن هر بازی به‌شکل خودکار انتخاب می‌شود. اکنون بازیکنان در «صفحه‌ی تقابل تیم‌ها» کنترل بیشتری بر هیروی خود خواهند داشت و می‌توانند از Tauntها (طعنه‌ها)، انیمیشن‌ها و گفت‌وگوی‌های متفاوتی استفاده کنند. کاربران بتل پَس هر هفته تعداد ۱۰ ژتون شرط‌بندی دریافت می‌کنند که امتیاز بتل پَس در اختیار می‌گذارد. شرکت ولو سیستم Streak را نیز به این ویژگی اضافه کرده است تا بازیکنان در شرط‌بندی‌هایشان دقت بیشتری انجام دهند. البته با دستیابی به سطوح بالاتر بتل پَس تعداد ژتون‌های شرط‌بندی افزایش می‌یابد و می‌توان در بازی‌های بیشتری از آن‌ها استفاده کرد. ویژگی Assistant Feature نیز میزبان بخش‌های دیگری شد که ستون نمایش Healing و ستون نمایش منابع دریافت XP در انتهای بازی از جمله‌ی آن‌ها است. همچنین به کسانی که بتل پس امسال را به دوستان خود هدیه می‌دهند، عنوان‌هایی تعلق می‌گیرد که درکنار نام کاربری پروفایل آن‌ها و «صفحه‌ی تقابل تیم‌ها» به نمایش در می‌آید. با اهدای یک، سه و پنج بتل پَس می‌توان به ترتیب عناوین The Selfless (فداکار)، The Benevolent (خیرخواه) و The Wise (خردمند) را کسب کرد.

بتل پس مسابقات اینترنشنال ۱۰

برای بتل پَس امسال نیز سه صندوق مخصوص محتوی آیتم‌های ایمورتال در نظر گرفته شده است که در این مقطع زمانی تنها یکی از آن‌ها در دسترس است و دو صندوق باقیمانده در ماه‌های آتی منتشر می‌شود. نخستین جعبه‌ی ایمورتال شامل آیتم‌هایی از هیروهای Tinker ،Night Stalker ،Warlock ،Lifestealer ،Keeper of the Light ،Medusa ،Puck و Pudge است که در سطح یک، دَه، بیست‌ودو، سی‌وشش، پنجاه‌ودو، هشتاد، دویست‌وبیست و پس از آن با رد شدن هر ۳۰ لول در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد. آیتم‌های ایمورتال این باکس تا مسابقات اینترنشنال سال آینده قابل Tarde (معامله) نخواهند بود و نمی‌توان آن‌ها را در مارکت استیم به فروش رساند. تنها استثناء مربوط‌به آیتم‌ بسیار نادر صندوق است که فوراً می‌توان آن را معامله کرد. لازم به ذکر است که امکان Gift (هدیه‌دادن) این آیتم‌ها تنها برای یک‌بار برای کاربران بتل پس امکان‌پذیر خواهد بود و پس از آن باید به مدت یک سال برای انتقال آن صبر کرد. 

شرکت ولو برای بتل پَس امسال سه آرکینا و دو پرسونا در نظر گرفته است

تعدادی آیتم انحصاری نیز در این بتل پَس انتظار طرفداران را می‌کشد که پیش از پایان انقضای بتل پَس باید آن‌ها را به دست آورد. این دسته از آیتم‌ها منحصراً در اختیار دارندگان بتل پَس قرار می‌گیرد و روی آن‌ها دو برچسب Not Tradeable (غیرقابل معامله) و Not Marketable (غیرقابل فروش در مارکت) مشاهده می‌شود. نخستین آیتم انحصاری، پوسته‌ی چشم‌نوازی با نام Sanctums of the Divine است که در سطح ۱۶۰ به کاربران داده می‌شود. پرسونای هیروهای Pudge و Anti-Mage نیز آیتم‌های انحصاری بعدی امسال هستند که به ترتیب در سطوح ۲۵۵ و ۳۰۵ در دسترس قرار می‌گیرند. افزون‌بر این آیتم‌ها، سه آرکینا از هیروهای Queen of Pain ،Wraith King و Windranger در سطوح ۳۷۵، ۴۴۵ و ۵۷۵ آزاد می‌شود. این آیتم‌ها که بدون شک هر طرفداری را مجذوب زیبایی خود می‌کنند، در آینده به بازی راه خواهند یافت.

بتل پس مسابقات اینترنشنال ۱۰

آیتم‌های مصرفی هیچ تاثیری روی مکانیک بازی‌ها نخواهد داشت و با افزایش سطح بتل پَس می‌توان تعداد بیشتری از آن‌ها به دست آورد

ویژگی‌های Kill Streak Effects (جلوه‌ی زنجیره‌ی کشتار) و Ping Cosmetics (زیباسازهای پینگ) از ویژگی‌های دیگری است که به‌تازگی پای خود را به بتل پَس مسابقات اینترنشنال ۱۰ گذاشته است. سال گذشته شاهد معرفی Living Towerها (برج‌های زنده) و Consumableها (آیتم‌های مصرفی) بودیم که امسال نیز در دسترس کاربران قرار گرفته است. بازیکنان با رسیدن به سطح ۲۰۰ بتل پَس به دو آیتم Declaration of the Divine Light Radiant Towers و Declaration of the Divine Shadow Dire Towers دسترسی پیدا می‌کنند که باعث تغییر ظاهر برج‌های بازی می‌شوند. این آیتم‌ها قابل انتقال نخواهند بود و ازطریق مارکت نمی‌توان به خریداری آن‌ها اقدام کرد. در آن سو، چهار جلوه‌ی ویژه تحت عنوان «آیتم‌های مصرفی» به بازی اضافه شده است که با افزایش سطح بتل پَس می‌توان تعداد بیشتری از این آیتم‌ها را به دست آورد و در بالای پنل مهارت هیروها می‌توان آن‌ها را مشاهده کرد.

بتل پس مسابقات اینترنشنال ۱۰

به همه‌ی این‌ها مواردی از قبیل Sprayها (افشانه‌ها)، Tauntها (طعنه‌ها)، Emoticonsها (شکلک‌ها)، Chat Wheel Soundها (صداهای گردونه‌ی گپ)، Courier (قاصد) تکامل‌پذیری با نام برایت‌اسکای، Music Pack (بسته‌ی موزیک)، Announcer Pack (بسته‌ی گوینده) جدیدی با نام بانگ اینترنشنال، Special Ranged Attack Effect (جلوه‌ی ضربه‌ی ویژه برای قهرمان دورزن)، Emblem Effect (جلوه‌ی نماد اینترنشنال ۱۰)، Seasonal Effects (جلوه‌های فصلی)، Ward تازه، River Vials (بطری‌های رنگ برای رود میانی)، صندوق Trust of the Benefactor و تندیس‌های Aegis of Champions و Baby Roshan را نیز اضافه کنید تا متوجه شوید که تهیه‌ی بتل پَس امسال برای کسب بهترین تجربه‌ی ممکن از بازی Dota 2 امری ضروری است.


منبع joinDOTA ESTNN DOTA2
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده