نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۱

Blizzcon 2020 رسماً لغو شد؛ احتمال برگزاری رویداد دیجیتالی در اوایل سال ۲۰۲۱

همان‌طور که انتظار می‌رفت، رویداد Blizzcon 2020 نیز به‌دلیل بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا لغو شد. بلیزارد به‌دنبال برگزاری یک رویداد دیجیتالی جایگزین در اوایل سال جدید میلادی است.

در خبری که امروز به‌صورت رسمی منتشر شد، اکتیویژن بلیزارد (Activision-Blizzard) رسماً اقدام به لغو برگزاری مراسم Blizzcon 2020 کرد. این تصمیم در پی لغو اکثر برنامه‌ها و مراسمات سال ۲۰۲۰ به‌دلیل نگرانی از شیوع بیشتر ویروس کویید ۱۹ اتخاذ شده است. هفته گذشته بود که خبر لغو Gen Con و Essen نیز به‌صورت رسمی اعلام شد. بااین‌حال، از دست دادنِ رویداد امسال Blizzcon می‌تواند برای طرفداران بلیزارد بسیار ناراحت کننده باشد. با مراجعه به لینک توییت مربوطه، می‌توانید بیانیه کاملی که در این خصوص منتشر شده را مطالعه کنید.

البته که سلامتی و امنیت جانی کارکنان و طرفداران بلیزارد بسیار مهم‌تر از برگزاری یک اجتماع سالانه است؛ لذا باید اذعان داشت که تصمیم بلیزارد نسبت به لغو این مراسم کاملاً درست بوده است. خوشبختانه هنوز امکان معرفی محصولات بزرگ این شرکت ازطریق برگزاری یک رویداد آنلاین وجود خواهد داشت؛ اما به هر حال بسیاری از مخاطبان و شرکت کنندگان مراسم‌های هرساله‌ی Blizzcon، از این اجتماع به‌عنوان وسیله‌ای برای ارتباط با دوستان مجازی خود استفاده می‌کردند که متأسفانه امسال از آن محروم شدند. لذا بلیزارد و تیم برگزارکنندگان رویداد بلیزکان، به‌دنبال راهی برای دستیابی هرچه بیشتر به این هدف در آینده هستند.

Blizzcon

در حال حاضر، هنوز هیچ برنامه قطعی و مشخصی برای برگزاری یک رویداد آنلاین وجود ندارد اما ظاهراً هدف گذاری این شرکت برای این منظور به اوایل سال ۲۰۲۱ معطوف شده است. بلیزارد هم‌اکنون در حال بررسی گزینه‌های جایگزین برای تمامی رویدادهای eSports (ورزش‌های الکترونیکی) است که هرساله در Blizzcon برگزار می‌شدند. اطلاعات مربوط‌به این موضوع نیز مانند خود این رویداد آنلاین همچنان نامشخص مانده اما باید به‌زودی انتظار انتشار جزئیات بیشتر را داشته باشیم.

بدون برگزاری Blizzcon یا هر رویداد مجازی جایگزین سال ۲۰۲۰، باید دید که اکتیویژن بلیزارد چه بستری را برای معرفی بازی‌های جدید خود به کار خواهد گرفت. اخیراً شایعاتی از روند توسعه نسخه بازسازی شده (ریمستر) Diablo 2 به گوش می‌رسید. ضمن اینکه انتظار می‌رود در این رویداد اخبار جدیدی از Diablo 4 و Overwatch 2 نیز منتشر شود.

باتوجه به سابقه حضور این شرکت در نمایشگاه‌های Gamescom، می‌توانیم در برنامه دیجیتالی این مراسم در سال جاری نیز انتظار حضور پررنگی از اکتیویژن بلیزارد را داشته باشیم. هرچند تا زمان اظهارنظر رسمی این شرکت در خصوص نحوه برگزاری بلیزکان بعدی نمی‌توان در این مورد با قطعیت صحبت کرد. لذا با انتشار جدیدترین اخبار در این زمینه با زومجی همراه باشید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده