// سه شنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۱۵

خالق هری پاتر کتاب جدیدش با نام The Ickabog را به صورت رایگان منتشر می‌کند

هم‌اکنون دو قسمت ابتدایی کتاب جی.کی رولینگ با نام The Ickabog به‌صورت آنلاین و کاملا رایگان در دسترس کاربران قرار گرفته است.

اکثر کتاب دوستان و علاقه‌مندان به رمان‌های فانتزی، قطعا نام جی.‌کی رولینگ را شنیده‌اند. نویسنده بریتانیایی که با نوشتن سری رمان‌های هری پاتر توانست مخاطبان متعددی را جذب کند. باتوجه‌به جدیدترین اخبار حول جی.کی رولینگ، وی رمان کودکانه‌ای را ترتیب داده که هر هفته، قسمت‌به‌قسمت و به‌صورت کاملا رایگان منتشر می‌شود. 

نام کتاب جدید جی.کی رولینگ The Ickabog است و یک رمان کودکانه به‌حساب می‌آید. وی با راه‌اندازی وبسایت The Ickabog، توضیحاتی را در مورد این کتاب کاملا آنلاین و رایگان ارائه کرده است. هم‌اکنون دو قسمت ابتدایی The Ickabog برای مطالعه کردن در دسترس است و سایر قسمت‌ها هم در هفت هفته منتشر می‌شوند. متاسفانه اطلاعات دقیقی از داستان کتاب The Ickabog در دسترس نیست، اما به‌نظر می‌رسد با یک رمان افسانه محور به‌حساب می‌آید؛ زیرا شاهد تصاویری از سرزمین‌های مختلفی با شاه‌ها و لردهای داخل آن هستیم.

جی.کی رولینگ در بخشی از توضیحات خود اعلام کرده است:

داستان کتاب با سری هری پاتر کاملا متفاوت است و خبری از جادو نیست. این یک داستان کاملا مجزا است.

نکته‌ی جالب این است که جی.کی رولینگ در زمان نگارش کتاب خود، آن را هرشب و به‌صورت قسمت‌به‌قسمت برای دو فرزند کوچک خود تعریف می‌کرد. زمانی‌که کار کتاب تمام شد، رولینگ تغییراتی را روی آن اعمال کرد و به‌صورت یک کتاب برای افراد بالغ منتشر کند. همچنین به‌واسطه‌ی شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا، جی.کی رولینگ درنهایت کتاب خود را به‌صورت آنلاین در اختیار کاربران قرار داده است. 

در ادامه، جی.کی رولینگ در وبسایت شخصی خود در مورد داستان The Ickabog نوشته است:

داستان کتاب در مورد حقیقت و مسئله سو استفاده از قدرت است. ایده‌ی نوشتن این کتاب در دهه گذشته به‌وجود آمد و یک واکنش از سوی من برای شرایط فعلی در نظر گرفته نمی‌شود. داستان و ساختار آن وابسته به مکان و محیط خاصی نیست و می‌توان آن را به هر کشوری نسبت داد. 

در انتها رولینگ اعلام کرده است که یک مسابقه رقابتی به میزبانی Scholastic برگزار می‌شود که در جریان آن افراد ۷ الی ۱۲ سال باید یک تصویر هنری و مرتبط با داستان The Ickabog را خلق کنند. در انتها، تصاویر هنری برنده‌ها (۳۴ نفر) در نسخه چاپی کتاب قرار داده می‌شود. نسخه چاپی The Ickabog هم در انتهای سال جاری میلادی منتشر می‌شود. دراین‌میان اشاره کنم که ۳۴ برنده ذکر شده، این کتاب را به‌صورت امضا شده (توسط نویسنده) و رایگان کسب می‌کنند. 

در‌این‌میان اشاره کنم Scholastic چند کتاب به ارزش ۶۵۰ دلار به مدرسه یا کتابخانه انتخابی برنده‌ها اهدا خواهد کرد. نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟ 


منبع The Verge
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده