نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۱

اپیک گیمز: آنریل انجین ۵ به دنبال بالاترین سطح از واقع‌ گرایی است

کویینتین استیس-پولت از اپیک گیمز در اظهارات جدید خود بیان کرده که این شرکت با موتور گرافیکی آنریل انجین 5 به‌دنبال «شبیه‌سازی کامل واقعیت» و ارائه بالاترین سطح از گرافیک واقع‌گرایانه خواهد بود.

مدت‌ها است که بازیکنان و علاقه‌مندان به صنعت گیم منتظر فرارسیدن دورانی هستند که بالاخره سطح گرافیک جلوه‌های تصویری بازی‌ها به‌حدی برسند که بتوان آن‌ها را با تصاویر واقعی مقایسه کرد؛ اما با پیشرفت‌های مستمر و تحولاتی که هر چند سال یکبار در تکنولوژی‌های مورد استفاده بازی‌سازان انجام می‌گیرند، می‌توان به این نتیجه رسید که ممکن است در حال حاضر نسبت به آنچه که تصور می‌کنیم به آن نزدیک‌تر شده باشیم.

فناوری‌های مورد استفاده نسل جدید بازی‌ها و کنسول‌های بازی جهش قابل توجهی در بهبود جلوه‌های گرافیکی بازی‌ها ایجاد کرده و به نظر می‌رسد که اپیک گیمز (Epic Games) با نمایش تکنولوژی خیره کننده خود در موتور گرافیکی آنریل انجین 5 (Unreal Engine 5) خود را به‌عنوان یکی از پیش‌گامان نسل جدید معرفی کرده و تمام توان خود را در دستیابی به اهداف خود به کار گرفته است.

Unreal Engine 5

درواقع، براساس صحبت‌های مدیرکل بخش India and SEA اپیک گیمز، کویینتین استیس-پولت (Quentin Staes-Polet) موتور گرافیکی آنریل انجین 5 به‌طور ویژه به‌دنبال گرافیک کاملاً واقع‌گرایانه در بازی‌های ویدیویی است. وی در مصاحبه اخیر خود با نشریه Indian Express اظهار داشته که موتور جدید این شرکت، علاوه‌بر فراهم کردن امکان صرفه‌جویی در مقدار قابل توجهی از زمان مورد استفاده در توسعه بازی‌ها، این اجازه را به بازی‌سازان خواهد داد تا به میزان چشم گیری به «شبیه‌سازی کامل واقعیت» نزدیک شوند.

ما با آنریل انجین 5 به‌دنبال بالاترین سطح از واقع‌گرایی هستیم. موتور جدید، علاوه‌بر امکان صرفه‌جویی در میزان قابل توجهی از زمان اضافی به کار گرفته شده در توسعه بازی‌های فعلی، ما را یک قدم دیگر به شبیه‌سازی کامل واقعیت نزدیک‌تر خواهد کرد.

unreal engine 5

با استفاده از موتور گرافیکی Unreal Engine 5، می‌توان داده‌های گرافیکی سه‌بعدی و 4K سینمایی را به‌طور مستقیم و به همان شکلی که هستند در موتور به کار گرفته و به بازی‌های ویدیویی وارد کرد. بنابراین این کار می‌تواند زمان بسیار زیادی را برای شما خریده و مهم‌تر از آن، یک تجربه کاملاً واقع‌گرایانه را در بازی‌های آینده منتقل کند.

جا دارد به این نکته نیز اشاره کنیم که براساس گفته‌های توسعه‌دهندگان آنریل انجین 5، تصاویری که از دموی این موتور روی کنسول پلی‌ استیشن 5 به نمایش گذاشته شد، هنوز به‌طور کامل بیانگر توانایی‌های همه‌جانبه این موتور در طراحی جلوه‌های گرافیکی بازی‌ها نبوده ولی همچنان بازیکنان را برای تماشای دستاوردهای بازی‌سازان در نسل جدید بسیار هیجان زده می‌کند. جالب است بدانید که طبق جدیدترین اخبار سخت‌ افزار، برای اجرای همین دمو روی این موتور گرافیکی جدید با کامپیوتر، باید حداقل یک کارت گرافیک RTX 2070 SUPER داشته باشید.

تیم سوئینی رئی اپیک گیمز باور دارد آنریل انجین 5 در نسل نُهُم آرام‌آرام درک مخاطب از یک بازی ویدیویی را تغییر خواهد داد. برای نمونه تصاویری که به‌عنوان دموی این موتور با رسانه‌ها به اشتراک گذاشته شد، چند سال قبل باید به‌عنوان عکسی ثبت‌شده از یک مکان واقعی در نقطه‌ای از دنیا معرفی می‌شد. ولی اکنون می‌دانیم حاصل اجرای یک دمو تکنیکی ساخته‌شده با آنریل انجین 5 و اجراشده روی کنسول پلی‌استیشن 5 سونی است.

حالا فقط باید منتظر بود و دید که آیا بالاخره در این نسل به بالاترین سطح از شبیه‌سازی واقع‌گرایانه بازی‌ها خواهیم رسید یا شرایط به نحو دیگری رقم خواهد خورد. اما آنچه که مسلم است، این است که پتانسیل این کار وجود خواهد داشت.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده