نویسنده: علی نوروزی
// دوشنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۰

پنگوئن نقش بزرگی در فیلم The Batman ندارد

کالین فارل، بازیگر نقش پنگوئن در گفت‌وگوی اخیرش با جی‌ام‌ای نیوز اعلام کرد که نقش بزرگی در فیلم The Batman به کارگردانی مت ریوز ندارد.

مطابق تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون، کالین فارل، بازیگر نقش پنگوئن اظهار داشت که نقش بزرگی در فیلم The Batman (بتمن) ندارد که این اظهار نظر احتمالاً باعث شگفتی طرفداران می‌شود. فیلم مذکور فرصتی جهت ریبوت کاراکتر بروس وین/بتمن در دنیای سینمایی دی‌سی به‌حساب می‌آید و مستقل از شوالیه‌ی تاریکی بن افلک عمل خواهد کرد. افلک نقش این قهرمان شنل‌پوش را پیش‌تر در فیلم‌های Batman v Superman: Dawn of Justice (بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت) و Justice League (لیگ عدالت) ایفا کرد که هیچ‌یک از آن‌ها مورد استقبال قرار نگرفت و شرکت دی‌سی را مجبور به درنظرگرفتن گزینه‌های دیگری کرد. در فیلم The Batman اما رابرت پتینسون، بازیگر فیلم‌های The Lighthouse (فانوس دریایی) و Tenet (انگاشته) در نقش شوالیه‌ی تاریکی ظاهر می‌شود و مت ریوز، کارگردان فیلم‌های War for the Planet of the Apes (جنگ برای سیاره‌ی میمون‌ها) و Cloverfield (کلاورفیلد) وظیفه‌ی کارگردانی و نویسندگی آن را برعهده دارد. با‌عنایت‌به ستارگانی که ریوز برای نقش‌آفرینی در فیلم «بتمن» دور هم جمع کرده است، بسیاری از طرفداران می‌خواهند بدانند که او دنیای سینمایی دی‌سی را در چه مسیری قرار خواهد داد.

فیلم The Batman

علاوه‌بر رابرت پتینسون و کالین فارل، زوئی کراویتز (بازیگر فیلم Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald) نقش سلینا کایل/زن گربه‌ای، پل دینو (بازیگر فیلم Okja) نقش ادوارد نیگما/ریدلر و جفری رایت (بازیگر فیلم No Time to Die) نقش جیمز گوردون را در فیلم The Batman ایفا می‌کنند. تا به این لحظه اطلاعات زیادی از نقش فارل در فیلم «بتمن» منتشر نشده است که این موضوع به‌خاطر توقف فیلمبرداری اثر در همان مراحل اولیه‌ی تولید به‌دلیل شیوع گسترده‌ی ویروس کرونا دور از انتظار نیست. حتی حالا با رفع محدودیت‌های فیلمبرداری در انگلستان، شرکت برداران وارنر کار تولید فیلم The Batman را از سر نگرفته است. کالین فارل نیز در مصاحبه‌ی اخیرش درباره‌ی توقف فیلمبرداری و میزان بزرگی نقش پنگوئن در فیلم «بتمن» صحبت کرده است. فارل در گفت‌وگو با جی‌ام‌ای نیوز فاش کرد که تازه «کارش در فیلم The Batman را آغاز کرده بود و بی‌صبرانه منتظر بازگشت و ایفای نقش پنگوئن است». مهم‌تر از همه، این بازیگر ایرلندی می‌گوید که «کار زیادی برای انجام در این فیلم ندارد» که احتمالاً برای برخی از طرفداران تعجب‌آور خواهد بود. به‌هرحال، کالین فارل با بیان اینکه «در چندین صحنه‌ی جذاب فیلم حضور دارد» هیجان بالای خود برای ایفای نقش اسوالد کابلپات/پنگوئن را نشان داد که این می‌تواند باعث تسکین خاطر طرفداران شود.

من کارم را تازه آغاز کرده بودم و بی‌صبرانه منتظر بازگشت هستم. آفرینش این کاراکتر و ظاهر هنری آن جذاب و سرگرم‌کننده است و حقیقتاً از بازگشت و کاوش بیشتر آن بسیار هیجان‌زده‌ام. البته من کار چندانی برای انجام در فیلم The Batman ندارم. من مقداری نقش در این فیلم دارم، اما به‌هیچ‌وجه در سراسر آن حضور نخواهم داشت. بااین‌حال در تعدادی از صحنه‌های جذاب فیلم حضور دارم و نمی‌توانم بیش از این برای بازگشت به کار صبر کنم. بله، کاملاً احساس می‌کنم که این نقش چیزی است که پیش‌تر امکان تجربه‌ی آن را نداشتم. این نقش حس ناب و خوشایندی را تداعی می‌کند. بااین‌حال من تازه در ابتدای راه قرار دارم، بنابراین بی‌صبرانه منتظر بازگشت و غرق‌شدن در این نقش هستم.

Colin Farrell / کالین فارل

با‌توجه‌به اینکه شوالیه‌ی تاریکی در فیلم The Batman با ریدلر، دیگر کاراکتر شرور برجسته‌ی داستان نیز سروکار دارد، کاملاً منطقی است که بخش کوچک‌تری از این اثر به پنگوئن اختصاص یابد. این همچنین توضیح می‌دهد که چرا افراد دخیل در این پروژه نقش کالین فارل در فیلم را تا جای ممکن مخفی نگه می‌دارند. حتی ظاهر پنگوئن در فیلم «بتمن» نیز همچنان جای سوال دارد. پیش از این تصاویری از پنگوئن منتشر شد که این کاراکتر شرور را با موهای سفید نشان می‌داد، اما فارل بعدها تصریح کرد که «هنوز کار فیلمبرداری را آغاز نکرده است» و ظاهر پنگوئن این‌گونه نخواهد بود. خبرهای اخیر حاکی از این است که کالین فارل برای ایفای نقش پنگوئن احتمالاً از اندام مصنوعی استفاده می‌کند که تا زمان شروع دوباره‌ی فیلمبرداری فیلم The Batman و انتشار خبرهای موثق نمی‌توان از صحت آن اطمینان داشت. 

متاسفانه طرفداران دی‌سی برای تماشای فیلم The Batman باید زمان بیشتری را منتظر بمانند؛ زیرا اکران این فیلم ابرقهرمانی به مدت ۴ ماه به تعویق افتاد و حالا به‌جای ۴ تیر ۱۴۰۰ (۲۵ ژوئن ۲۰۲۱) در تاریخ ۹ مهر ۱۴۰۰ (۱ اکتبر ۲۰۲۱) روی پرده‌ی سینما می‌رود. بااین‌حال، امیدواریم که طرفداران در زمان تماشای فیلم از اندازه‌ی نقش کالین فارل راضی باشند. دست کم آن‌ها می‌توانند انتظار تماشای چندین صحنه‌ی جذاب از پنگوئن در فیلم «بتمن» را داشته باشند که بسیار هیجان‌انگیز است. با اینکه اطلاعاتی از داستان فیلم «بتمن» در دست نیست، اما گفته می‌شود که این اثر براساس کمیک‌های The Long Halloween و Year One ساخته می‌شود و به‌دنبال روایت منشا داستانی بتمن نیست. پیش از این مت ریوز با انتشار ویدیویی از لباس شوالیه‌ی تاریکی و ظاهر بت‌موبیل رونمایی کرد.


منبع ScreenRant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده