نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۱

Kerbal Space Program 2 به خاطر ویروس کرونا تا سال ۲۰۲۱ تأخیر خورد

براساس اعلام توسعه‌دهندگان استودیوی اسکواد، تاریخ انتشار Kerbal Space Program 2 در پی محدودیت‌های ناشی از گسترش ویروس کرونا تا پاییز ۲۰۲۱ به تعویق افتاد.

بازی Kerbal Space Program 2 یکی از موارد غیرمنتظره‌ای بود که در رویداد Gamescom 2019 معرفی شد. این قسمت که به‌عنوان دنباله بازی محبوب شبیه‌ساز جنگ‌های فضایی ساخته می‌شود، قرار است محتوای بسیار بیشتری را به گیم‌پلی نسخه کلاسیک KSP اضافه کند. در ابتدا تاریخ انتشار این بازی برای سال جاری میلادی برنامه‌ریزی شده بود اما در پی اتفاقات غیرمنتظره و محدودیت‌هایی که به‌دلیل بحران شیوع ویروس کرونا دامن گیر صنعت بازی‌های ویدیویی شد، Kerbal Space Program 2 نیز به جمع بازی‌هایی که با تأخیر مواجه شدند، اضافه شد. تاریخ انتشار جدید این بازی، به پاییز ۲۰۲۱ موکول شده است. شما می‌توانید با مراجعه به اکانت توییتر رسمی این بازی، متن کامل این خبر را مشاهده کنید.

Kerbal Space Program 2

تعویق تاریخ انتشار بازی Kerbal Space Program 2 به هیچ عنوان دور از انتظار نبود. در واقع، در هفته‌ها و ماه‌های پیش رو نیز به احتمال زیاد اخبار مشابه بیشتری را مشاهده خواهیم کرد. تقریباً تمامی استودیوهای بازی‌سازی بزرگ، به‌دلیل محدودیت‌های ناشی از اجرای قوانین فاصله گذاری اجتماعی، مجبور به پیش‌برد پروژه‌های در دست ساخت خود از خانه شده‌اند؛ و این موضوع به طرز اجتناب ناپذیری منجر به تأخیر در روند توسعه‌ی بازی‌ها شده است.

در این بین، باتوجه به تعطیلی بسیاری از کارخانه‌جات تولید دیسک‌های نوری، بازی‌هایی که عرضه‌ی فیزیکی را نیز در دستور کار دارند، بیش از سایرین تحت تأثیر این شرایط قرار گرفته‌اند. گرچه این عامل در خصوص KSP 2 صدق نمی‌کند.

باتوجه به موارد گفته شده، باید به این نکته نیز توجه داشت که همواره تأخیر در عرضه‌ی بازی‌ها بهتر از عجله برای انتشار به‌موقع آن است. بنابراین تعویق یک ساله‌ی تاریخ انتشار یک بازی باید از جوانب مثبت نیز مورد توجه قرار بگیرد. حداقل این اقدام می‌تواند زمان کافی برای ارائه‌ی بهترین عملکرد ممکن و حتی اضافه کردن محتوای بیشتری که در حالت عادی امکان‌پذیر نبود را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دهد.

Kerbal Space Program 2

خوشبختانه هنوز هم کارهای زیادی برای انجام گرفتن در نسخه اول Kerbal Space Program وجود خواهد داشت. استودیوی توسعه‌دهنده این بازی، یعنی اسکواد (Squad) همچنان پشتیبانی خود از نسخه اورجینال این بازی را ادامه داده و در ماه فوریه (اسفندماه) سال جاری میلادی نیز یک بسته‌ی محتوای جدید را در قالب یک به‌روزرسانی برای آن منتشر کردند. لذا هواداران می‌توانند تا زمان آماده شدن KSP2 از محتوای جدید قسمت اول آن استفاده کنند. شما می‌توانید با مراجعه به لینک مطلب مقابل، با نگاهی به اطلاعاتی که از این بازی منتشر شده، با زومجی همراه باشید.

بازی Kerbal Space Program 2 برای پلتفرم‌های پی سی، پلی‌ استیشن 4 و ایکس‌ باکس وان منتشر خواهد شد. باتوجه به تاریخ انتشار جدید این بازی، می‌توان انتظار معرفی نسخه‌ی پلی‌ استیشن 5 و ایکس‌ باکس سری ایکس برای آن را نیز در آینده‌ی نزدیک داشت. آخرین اخبار در خصوص این بازی را از زومجی پیگیری کنید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده