نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۰

Red Dead Redemption 2 بیش از ۳۱ میلیون نسخه فروش داشته است

شرکت Take-Two به‌تازگی اقدام به انتشار آمار جدید عملکرد مالی خود کرده که ادامه‌ی روند موفقیت آمیز بازی‌هایی از قبیل Red Dead Redemption 2، Borderlands 3، The Outer Worlds و... را نشان می‌دهد.

به نظر می‌رسد که شرکت تیک تو اینتراکتیو دوران طلایی و موفقیت آمیزی را پشت سر می‌گذارد. این شرکت، در گزارش جدیدی که از عملکرد مالی استودیوهای تحت پوشش خود منتشر کرده، اعداد و ارقام بی‌نظیر و بی‌سابقه‌ای مانند فروش ۱۳۰ میلیون نسخه‌ای بازی Grand Theft Auto 5 را با مخاطبان به اشتراک گذاشته که نشان از عملکرد فوق‌العاده موفقیت‌آمیز این شرکت در نسل فعلی بازی‌ها دارد. آمار فروش GTA V می‌تواند به‌تنهایی عملکرد هر شرکتی را کاملاً مثبت و موفقیت آمیز جلوه دهد؛ اما این بازی، تنها برگ برنده Take-Two در نسل جاری نبوده است.

گزارش ماه مارس ۲۰۲۰ این شرکت نشان می‌دهد که بازی بزرگ استودیوی راک استار (Rockstar) یعنی بازی Red Dead Redemption 2 به نوبه‌ی خود عملکرد بسیار خوبی را به نمایش گذاشته و آمار فروش آن از ۳۱ میلیون نسخه عبور کرده است. یکی دیگر از بازی‌های مهم این شرکت که توسط سخنگوی تیک – تو، «هسته‌ی بزرگ دیگر» این مجموعه نامیده می‌شود، بازی Borderlands 3 است که حالا از ۱۰ میلیون نسخه عبور کرده و به بیش از پنجاه درصد آمار فروش بازی Borderlands 2 در یک بازه‌ی مشابه دست یافته است.

Borderlands 3

البته آمار فروش سایر آثارر این شرکت نیز چندان بد نبوده است. در بحث بازی‌های ورزشی، بازی NBA 2K20 را داشتیم که حالا بیش از ۱۲ میلیون نسخه به فروش رسانده است. بازی The Outer Worlds نیز در یک مقیاس کوچکتر، بیش از ۲.۵ میلیون نسخه را به فروش رسانده که این آمار قبل از انتشار نسخه نینتندو سوییچ آن به ثبت رسیده است. البته این بازی ازطریق برند فرعی نشر و توزیع بازی‌های این شرکت، یعنی Private Division منتشر شده که آمار فروش آن را در مقیاس مدنظر ناشران توجیه می‌کند.

مجموع درآمد شرکت در این دوره سه‌ماهه‌ی نیز به ۷۶۰ میلیون دلار رسیده که در مقایسه با ۵۳۹ میلیون دلاری که در موعد مشابه سال گذشته به ثبت رسیده، رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد. ضمن اینکه سود خالص شرکت از این مبلغ، ۳۶۵ میلیون دلار بوده که مجدداً از ۲۸۰ میلیون دلار سال گذشته بالاتر است. رقم خالص رزرو محصولات این شرکت نیز با ثبت میزان ۲.۹۹ میلیارد دلار یک رکورد جدید را برای فروش خالص دیجیتالی Take-Two به ثبت رسانده که با رقم ۲.۴ میلیارد دلار، یک رشد ۳۵ درصدی را به‌صورت سال به سال نشان می‌دهد.

The Outer Worlds

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، عملکرد این شرکت در بهترین حالت ممکن قرار دارد. به نظر می‌رسد که این سال‌ها، دوران طلایی عملکرد Take-Two را تشکیل داده و آی‌پی‌های بزرگ این شرکت، سود خیره کننده‌ای را برای ناشران و سازندگان آن‌ها به‌دنبال داشته‌اند. نظر شما کاربران زومجی در رابطه با عملکرد مالی تیک – تو اینتراکتیو و به‌خصوص بازی‌های بزرگ آن‌ها از قبیل GTA V و Red Dead Redemption 2 چیست؟


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده