// پنجشنبه, ۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۰

فیلم Zack Snyder's Justice League با مدت زمان ۴ ساعت از HBO Max پخش خواهد شد

پس از ماه‌ها و ماه‌ها درخواست طرفداران از شرکت برادران وارنر، بالاخره تهیه‌کننده‌ها اعلام کردند که نسخه‌ی اصلی و ۴ ساعته‌ی فیلم Zack Snyder's Justice League در سال ۲۰۲۱ میلادی از شبکه HBO Max پخش می‌شود.

شاید بتوان معروف‌ترین هشتگ خلق‌شده طی دو سال اخیر توسط سینماروهای علاقه‌مند به جهان کتاب‌های کمیک را ReleaseTheSnyderCut (نسخه‌ی زک اسنایدر را پخش کنید!) دانست. مخاطب‌ها به شکلی پایان‌ناپذیر از تهیه‌کننده‌ها می‌خواستند که «لیگ عدالت» (Justice League) طولانی و واقعی را تحویل آن‌ها دهند و بگذارند خودشان اثر اصلی را زیر ذره‌بین ببرند. مخصوصا باتوجه‌به ماجراهای تلخی که باعث اکران نشدن نسخه‌ی حقیقی فیلم شدند.

ماجرا از این قرار است که حتی در صورت گذشتن از دخالت‌های بی حد و اندازه‌ی استودیو در فیلم‌نامه‌ی زک اسنایدر برای Justice League، نمی‌توان از یاد برد که پس از آن که او به خاطر مرگ دختر خویش از پروژه جدا شد، برادران وارنر نه‌تنها اثر در حال ساخته شدن توسط وی را تکمیل نکرد که فیلمی عملا متفاوت ساخت. جاس ویدون به‌عنوان کارگردان دوم استخدام شد، بازنویسی پرسرعت بخش‌های قابل توجهی از فیلم‌نامه به سرانجام رسید، نزدیک به ۹۰ دقیقه سکانس متفاوت در فیلم‌برداری‌های مجدد خلق شدند و درنهایت هم فیلمی پدید آمد که صفت فاجعه‌بار به سختی قدرت لازم برای توصیف میزان ضعیف بودن آن را دارد؛ یک اثر دوساعته و پرشده از لحن‌های متضاد داستانی که در متاکریتیک به میانگین امتیازات منتقدان ۴۵ از ۱۰۰ رسید و در گیشه‌ها نیز صرفا توانست بودجه و هزینه‌ی تبلیغات خرج‌شده برای خود را به حساب WB بازگرداند.

فیلم Zack Snyder

بااین‌حال طرفدارها دست از تلاش نکشیدند. آن‌ها بارها و بارها در شبکه‌های اجتماعی به برادران وارنر پیام دادند و درخواست پخش فیلم اصلی را کردند؛ یک فیلم ۴ساعته به اسم Zack Snyder's Justice League که در مجموع کمتر از یک ساعت سکانس مشترک با نسخه‌ی پخش‌شده در سینماها در سال ۲۰۱۷ دارد. زک اسنایدر پس از آن که به سختی و با استفاده از استوری‌بردها، برخی سکانس‌های بدون جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری و مواردی از این دست بالاخره موفق به مهیا ساختن نسخه‌ای قابل پخش از فیلم برای تهیه‌کنندگان شد، اعتماد آن‌ها را جلب کرد. ناگهان شبکه‌ی HBO Max که به‌شدت برای پیشرفت به ارائه‌ی محتواهای جدید پرطرفدار احتیاج دارد، از راه رسید و ۲۰ الی ۳۰ میلیون دلار برای تکمیل ساخت «لیگ عدالت» اصلی را با واسطه به زک اسنایدر رساند. او هم ساعاتی قبل پس از آن که در یک پخش زنده مشغول تماشای Man of Steel و صحبت راجع به سکانس به سکانس آن برای سینماروها شد، خبر پراهمیت را اعلام کرد.

اینترنت پیروز شد، آن همه درخواست‌های حضوری در کامیک‌کان‌ها بی‌فایده نبودند و در تاریخی اعلام‌نشده در سال ۲۰۲۱ میلادی شبکه‌ی اینترنتی/استریم‌محور HBO Max فیلم Zack Snyder's Justice League را پخش خواهد کرد. فیلمی که تماشای آن بیشتر از چهار ساعت زمان می‌برد و در این پلتفرم می‌توان آن را در قالب یک اثر سینمایی یا یک مینی‌سریال شش‌قسمتی به تماشا نشست. زک اسنایدر، خالق آثار لایق تحسینی مانند Dawn of the Dead، محصول سال ۲۰۰۴ میلادی و «واچ‌من» (Watchmen)، محصول سال ۲۰۰۹ میلادی تایید کرده است که اثر مورد بحث بسیار متفاوت با «لیگ عدالت» پخش‌شده توسط شرکت برادران وارنر در سال ۲۰۱۷ میلادی خواهد بود و به خاطر دریافت بودجه‌ی تکمیلی، به شکل تمام‌وکمال آماده‌ی ارائه به تماشاگرها خواهد شد.

زک اسنایدر

مخاطب‌ها عقیده دارند حتی اگر «لیگ عدالت» واقعی زک اسنایدر به اندازه‌ی اثر اکران‌شده بد باشد، باز هم نباید فراموش کرد که ReleaseTheSnyderCut در پاسخ به رفتار غلط استودیو در قبال برنامه‌ریزی‌های یک فیلم‌ساز متولد شد. تازه نباید فراموش کرد که پخش این نسخه که شاید تا چند ماه قبل عده‌ای از راه رسیدن آن را غیرممکن می‌دانستند، شاید بیشتر از هر رخداد اخیر دیگر به یاد بسیاری از افراد بیاورد که در انتها صدای مخاطب‌ها اگر به اندازه‌ی کافی و به دلیلی منطقی بلند باشد، احتمالا شنیده می‌شود.


منبع ComicBook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده