نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۱

سونی: مشارکت ما با مایکروسافت در زمینه کلاود گیمینگ «بسیار قوی» خواهد بود

مدیران اجرایی سونی، در خلال صحبت‌های خود در «جلسه‌ی تبیین استراتژی‌های شرکت»، همکاری خود با مایکروسافت را «یک مشارکت قوی» توصیف کرد.

سال گذشته، حوالی همین ماه‌های سال بود که انتشار خبر همکاری دو رقیب قدیمی صنعت بازی‌های ویدیویی، یعنی سونی و مایکروسافت موجب تعجب و غافلگیری بسیاری از مخاطبان صنعت گیم شد. بر اساس این توافق، دو شرکت نامبرده با هدف تقویت و بهبود تجربه کاربری کلاود گیمینگ با هم همکاری خواهند کرد. این خبر، جزء مواردی بود که تقریباً برای هیچ کس قابل باور نبود و بسیاری از تحلیلگران و صاحب نظران را به گمانه زنی درباره هدف و چگونگی ممکن شدنِ این توافق واداشت.

بعد از گذشت چند ماه، هر دو شرکت به پاسخگویی و شفاف سازی سؤالات و ابهاماتی که توسط افراد و رسانه‌های مختلف ارائه می‌شد، پرداختند؛ تا این که مشخص شد این مشارکت هنوز به مرحله تثبیت و اجرا نرسیده و از طرفی تأثیر کمی هم بر مصرف کنندگان واقعی محصولات آن‌ها خواهد گذاشت. اما با وجود این که هنوز جزئیات این همکاری در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، به نظر می‌رسد که حداقل می‌توان گفت که این توافق همچنان پابرجا بوده و به مسیر خود ادامه می‌دهد.

کلاود گیمینگ

از جانب سونی، باید به مطرح شدن مجدد این موضوع، در «جلسه‌ی تبیین استراتژی‌های شرکت» توسط مدیران اجرایی آن اشاره کرد. مهم‌ترین موضوعی که در این جلسه مطرح شد، تحسین تکنولوژی Azure مایکروسافت به عنوان «بهترین فناوری ابری حال حاضر جهان» بود. بعد از آن، صحبت از «زمان تاریک» تجربه گیمینگ و مواقعی که حجم بالایی از کاربران بعد از تاریکی به تجربه گیمینگ پرداخته و این اتفاق منجر به تراکم بیش از حد سرورها می‌شود به میان آمده و بر اهمیت اصلاح و ابقای سرورها تأکید شد. لذا با این که بار دیگر به جزئیات این همکاری اشاره‌ای نمی‌شود، سونی، مشارکت خود با مایکروسافت در این حوزه را «بسیار قوی» توصیف می‌کند.

حالا دیگر زمان زیادی از مطرح شدن این توافق در رسانه‌ها می‌گذرد، اما هنوز مشخص نیست که این همکاری چه جوانبی را در بر خواهد گرفت. بعد از مدت کوتاهی از خبری شدن این مشارکت، معلوم شد که در واقع هیچگونه قرارداد رسمی بین این دو به ثبت نرسیده و این توافق، بیشتر به شکل یک «تفاهم نامه گسترده» بوده است. صرف نظر از این موضوع، به نظر می‌رسد که سونی همچنان انتظار پیشبرد این همکاری را دارد. 

نظر شما کاربران زومجی در مورد همکاری سونی و مایکروسافت در سرویس‌های گیمینگ و ابری چیست؟


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده