نویسنده: آریا بهپور
// چهار شنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۱

رویداد Gen Con 2020 به‌خاطر ویروس کرونا لغو شد

Gen Con 2020 به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد مرتبط با بازی‌های رومیزی به‌خاطر مشکلات ناشی از ویروس کرونا برگزار نخواهد شد.

این روزها دیگر به شنیدن اخبار لغو کنفرانس‌ها و رویدادهای مختلف به‌دلیل گسترش ویروس کرونا عادت کرده‌ایم و جدیدترین خبر از این دست هم به Gen Con 2020 اختصاص دارد؛ رویدادی مرتبط با بازی‌های رومیزی (Tabletop Games) که هر سال طرفداران بی‌شماری را از سراسر جهان در خود جای می‌دهد، ولی امسال خبری از برگزاری آن نخواهد بود.

Gen Con را می‌توان بزرگ‌ترین رویداد مرتبط با بازی‌های رومیزی دانست که کار خود را از سال ۱۹۶۸ آغاز کرد و در سال‌های اخیر هر بار میزبان ده‌ها هزار نفر در ایندیاناپولیس آمریکا بوده است. امسال هم قرار بود علاقمندان بازی رومیزی از تاریخ ۳۰ ژوئیه تا ۲ اوت (۹ تا ۱۲ مرداد) دور هم جمع شوند و علاوه‌بر آشنایی با جدیدترین محصولات، به تفریح و سرگرمی کنار یکدیگر و تجربه‌ی بازی‌های رومیزی بپردازند ولی کووید 19 چنین امکانی را از آن‌ها گرفته و باید تا سال آینده صبر کنند. برگزارکنندگان Gen Con با اعلام خبر تعطیلی رویداد امسال، توئیتی در این زمینه منتشر کرده‌اند:

واقعاً متأسفیم که باید خبر لغو برگزاری Gen Con 2020 را اعلام کنیم. امنیت مردم، غرفه‌داران و کارمندان برای ما از بیشترین اهمیت برخوردار است و وجدان کاری ما اجازه نمی‌دهد چنین گردهمایی بزرگی را در شرایطی که خطرات زیادی مردم را تهدید می‌کند، برگزار کنیم.

البته در این روزها انتظار دیگری هم از برگزارکنندگان مراسم و رویدادهای بزرگ نمی‌رود و بهترین راه برای کنترل ویروس کرونا، جلوگیری از تجمع مردم درکنار یکدیگر است.

Gen Con معروفیت خود را بیش از هرچیز به دو دلیل دارد. یکی معرفی بازی‌های رومیزی جدید و محصولات متفاوتی که هر سال توسط شرکت‌های مختلف رونمایی می‌شوند، و دیگری خریداری بازی‌ها توسط علاقمندان. در زمینه‌ی معرفی محصولات جدید می‌توانیم منتظر رونمایی آنلاین از آن‌ها باشیم. به‌این شکل که شرکت‌های مختلف ویدیوهایی از بازی‌های رومیزی خود تهیه کنند و این ویدیوها هم به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از رویداد آنلاین Gen Con نمایش داده شوند؛ چیزی مثل Summer Game Fest که بعد از تعطیلی نمایشگاه‌هایی مثل E3 2020 توسط جف کیلی راه‌اندازی شد و به نمایش بازی‌های مختلف می‌پردازد.

در مورد خرید بازی‌های جدید هم می‌توان از روش‌های دیگر مثل خرید اینترنتی استفاده کرد، هرچند این قضیه باعث می‌شود شور و شوق بازار بازی‌های رومیزی نسبت به سال‌های گذشته کاهش پیدا کند.

Gen Con 2020 تنها مورد مرتبط با بازی‌های رومیزی نیست که امسال با چنین مشکلی مواجه شده و پیش از آن هم رویداد کوچک‌تری مثل CMON Expo به‌خاطر مشکلات ناشی از ویروس کرونا به‌طور آنلاین برگزار شد. همچنین Essen Spiel هم به‌عنوان یکی دیگر از رویدادهای معروف در این زمینه که قرار بود ماه اکتبر جریان داشته باشد، با یک سال تأخیر برگزار خواهد شد.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده