نویسنده: علی نوروزی
// شنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۱

فیلم The Walking Dead احتمالاً در سینما اکران نمی‌شود

درگیری بین یونیورسال پیکچرز و تعدادی از زنجیره‌های سینمایی احتمالاً مانع از اکران فیلم The Walking Dead در سینما خواهد شد.

بسیاری از طرفدران برای اکران فیلم The Walking Dead (مردگان متحرک) و بازگشت ریک گرایمز، با نقش‌آفرینی اندرو لینکلن سر از پا نمی‌شناسند، اما ظاهراً اتفاقات اخیر مانع از راه‌یابی فیلم مورد بحث به سینما خواهد شد. شبکه‌ی AMC که روی همکاری یونیورسال پیکچرز برای اکران نخستین فیلم The Walking Dead در سینما حساب باز کرده است، احتمالاً باید خواب راه‌یابی آن به پرده‌ی نقره‌ای را ببیند؛ چرا که اخیراً رابطه‌ی یونیورسال و زنجیره‌های سینمایی AMC Theatres و Regal Cinemas شکرآب شد و درگیری بین آن‌ها به‌شدت بالا گرفت. پس از آن‌که یونیورسال در دوران مواجهه‌ی دنیا با ویروس کرونا تصمیم گرفت تا بدون هماهنگی با سالن‌های سینما آثاری نظیر Trolls World Tour (تور جهانی ترول‌ها)، The Invisible Man (مرد نامرئی) و The Hunt (شکار) را در بستر پلتفرم‌های دیجیتالی منتشر کند، بزرگ‌ترین زنجیره‌‌ی سینمایی جهان در بیانیه‌ای اعلام کرد که دیگر آثاری را که قانون «آغاز پخش درون سینماها» را محترم نمی‌شمارند، اکران نخواهد کرد و از عدم اکران فیلم‌های یونیورسال تا اطلاع ثانوی خبر داد. 

اگر زنجیره‌های سینمایی ای‌ام‌سی و ریگال سر حرف خود مبنی‌بر عدم نمایش فیلم‌های یونیورسال پیکچرز در سینماها بمانند و سینماهای دیگری نیز به جمع آن‌ها ملحق شوند، جلوی نمایش مجموعه فیلم‌های The Walking Dead در بسیاری از سالن‌های سینمای سراسر امریکا و جهان گرفته می‌شود. خبر خوب این است که زمان زیادی برای تغییر این شرایط وجود دارد. باید به این نکته توجه کنیم که سالن‌های سینما و شرکت یونیورسال به یکدیگر نیاز دارند. اگر سالن‌های سینما فیلم‌هایی نظیر No Time to Die (زمانی برای مُردن نیست) و Fast and Furious 9 (سریع و خشمگین ۹) را به نمایش در نیاورند، مخاطبین زیادی را از دست می‌دهند. یونیورسال نیز در صورت انتشار دیجیتالی چنین آثاری پیش از اکران آن‌ها در سینما متحمل ضرر قابل‌توجهی خواهد شد. این شرایط به نفع هیچ یک از طرفین نخواهد بود و آن‌ها باید اختلافات را کنار بگذارند و با یکدیگر کنار بیایند. شرکت یونیورسال پیش از این با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اکران دیجیتالی فیلم‌ها به معنای بی‌توجهی آن‌ها به سالن‌های سینما نخواهد بود.

هدف از اکران دیجیتالی انیمیشن Trolls: World Tour در زمان در دسترس نبودن سالن‌های سینما تنها تامین تفریح و سرگرمی افرادی بود که به خانه پناه برده بودند. ما بر این باوریم که واکنش بسیار مثبت بینندگان به انیمیشن «تور جهانی ترول‌ها» نشان از این دارد که انتشار آن به‌شکل دیجیتالی تصمیم درستی بوده است. در واقع، اگر این تصمیم اتخاذ نمی‌شد، نه‌تنها تماشاگران را از تجربه‌ی آن منع می‌کردیم، بلکه روی کارکنان و شرکای خود نیز تاثیر بدی می‌گذاشتیم. آرزوی ما همواره تامین سرگرمی‌های مورد نیاز مخاطبان بوده است. ما به تجربه‌ی فیلم در سالن‌های سینما و حس‌وحال خاص آن اعتقاد داریم. همان‌طور که قبلاً بیان کردیم، انتظار داریم که پس از بهبودی شرایط، فیلم‌های آتی را مستقیماً راهی سینما و سپس پلتفرم‌های دیجیتالی کنیم. بی‌صبرانه منتظر گفت‌وگو با سینمادارها هستیم، اما از تلاش‌های به ظاهر هماهنگ انجمن ملی صاحبان سینما و AMC Theatres برای ارائه‌ی تصویری نادرست از موضع‌مان ناامید شده‌ایم.

تابه‌حال شاهد قطع رابطه‌ی زنجیره‌های سینمایی آلامو درفت‌هاوس، سینمارک و سانتیکوس با یونیورسال پیکچرز نبودیم و این شرکت تهدیدی مبنی‌بر قطع ارتباط از سوی آن‌ها دریافت نکرده است. شیوع ویروس کرونا باعث توقف تولید اکثر فیلم‌ها و سریال‌ها شده است و به‌همین‌خاطر نمی‌دانیم که چه زمانی قادر به دیدار دوباره با ریک گرایمز در فیلم The Walking Dead خواهیم بود. شما می‌توانید نظرات خود را درباره‌ی این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید. 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده