// شنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۱

شایعه: PS5 علاوه بر پشتیبانی کامل از قابلیت های AMD RDNA 2 از چند ویژگی RDNA 3 نیز بهره می‌برد

در صورتی که شایعه‌های تازه درست از آب دربیایند، پلی‌استیشن 5 سونی از چند قابلیت معرفی‌نشده و به‌خصوص بهره می‌برد که کسی فکر نمی‌کرد کنسول‌های نسل نُهُم توانایی پشتیبانی از آن‌ها را داشته باشند.

به‌تازگی Tidux، یک اکانت توئیتری تحت کنترلِ فردی مطلع از پشت صحنه‌های صنعت بازی‌های ویدیویی که تا به امروز چند پیش‌بینی درست و چند پیش‌بینی نادرست داشته است، اطلاعاتی راجع به برخی ریزه‌کاری‌های سخت‌افزار PS5 منتشر کرد که تعدادی از رسانه‌ها آن‌ها را قابل جدی گرفتن می‌دانند.

او می‌گوید پلی استیشن 5 در عین پشتیبانی از تمام ویژگی‌های مثبت معماری واحد پردازش گرافیکی AMD RDNA 2 از جمله VRS یا همان Variable Rate Shading (قابلیتی برای افزایش قدرت خروجی گرفتن تصویری دستگاه و توانایی آن در بالاتر بردن کیفیت سایه‌زنی‌ها)، نخستین دستگاه در سرتاسر جهان است که از برخی توانایی‌های GPUهای ساخته‌شده با معماری RDNA 3 شرکت AMD نیز بهره می‌برد. مارک سرنی، معمار ارشد پلی استیشن 4 و پلی‌استیشن 5 پیش‌تر گفته بود که برخی از ویژگی‌های اختصاصی PS5 با همکاری انحصاری سونی و AMD خلق شده‌اند و شاید چند ماه بعد از عرضه‌ی کنسول نسل نُهُمی سونی در بعضی GPUهای گران‌قیمت AMD نیز دیده شوند. Tidux اکنون در این‌باره می‌نویسد:

پلی‌استیشن 5 از تعدادی از ویژگی‌های RDNA 3 هم بهره می‌برد؛ قابلیت‌های که در انحصار این کنسول و برخی از GPUهایی قرار دارند که ماه‌ها بعد توسط AMD به بازار می‌رسند.

RDNA

چند روز قبل یک اینسایدر (فردی مطلع از حقایق افشانشده‌ی صنعت بازی) در شایعه‌ای تاییدنشده گفت در معرفی کامل کنسول نسل نُهُمی سونی از قابلیتی پرده‌برداری می‌شود که حتی سرسخت‌ترین طرفدارهای برند پلی‌استیشن هم به وجود در آن PS5 فکر نکرده‌اند. همچنین اندکی قبل یکی از مهندس‌های فعالیت‌داشته در پروسه‌ی ساخت پی‌اس‌فایو به‌صورت رسمی اعلام کرد که پلی‌استیشن 5 از ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری متعددی بهره می‌برد که سونی هنوز به هیچ عنوان از آن‌ها رونمایی نکرده است. پس شاید تمامی اطلاعات رسمی و غیررسمی منتشرشده از این بابت نیز در بخشی از صحبت‌های خود به پشتیبانی PS5 از برخی قابلیت‌های RDNA 3 اشاره داشته‌اند. شاید هم شایعه‌ی جدید کاملا نادرست باشد.

پلی استیشن/ایکس باکس

مطابق تازه‌ترین گزارش‌ها، مراسم رونمایی کامل از PS5 و تعدادی از بازی‌های انحصاری و غیرانحصاری آن کمتر از ۳۳ روز دیگر برگزار خواهد شد و همچنان سونی می‌خواهد کنسول را در تعطیلات سال ۲۰۲۰ میلادی تقدیم گیمرها کند.


منبع PSU
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده