نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۱

Frosthaven رکورد جذب سرمایه در کیک استارتر را شکست

بازی رومیزی Frosthaven در آخرین روز برگزاری کمپین کیک استارتر خود، با عبور از رکورد Kingdom Death: Monster 1.5 لقب بالاترین جذب سرمایه در تاریخ Kickstarter را از آن خود کرد.

استودیوی بازی‌سازی Cephalofair Games چند ساعت پیش، خبر اعلام پایان کمپین کیک استارتر بازی Frosthaven را اعلام کرد. این بازی رومیزی با عملکرد چشم‌گیر خود موفق شد رکورد جذب سرمایه Kingdom Death: Monster 1.5 در پلتفرم Kickstarter را پشت سر بگذارد. البته اعدام و ارقام مربوط به پایان این کمپین هنوز اعلام نشده اما این بازی تا قبل از پایان کمپین مبلغ ۱۲.۵۵۳.۴۹۲ دلار را جمع آوری کرده بود که Frosthaven را با اختلاف چند صد هزار دلار بالاتر از Kingdom Death قرار می‌دهد. این، دستاورد بسیار بزرگی برای Cephalofair Games محسوب شده و انتظارات را از این بازی بسیار بالا خواهد برد.

Frosthaven

Frosthaven دنباله بزرگ بازی تحسین شده Gloomhaven است که در صدر جدول رده‌بندی امتیازات وبسایت Board Game Geek قرار دارد. این بازی ترکیبی از مبارزات کارتی هوشمند و داستانی گیرا و پیگیرکننده است و عناصر جذابی را از سبک نسخه‌ی قبلی خود به همراه دارد. اگر تاکنون بازی Gloomhaven تجربه نکرده‌اید، باید گفت که این بازی در سبک خود یکی از بهترین و توصیه شده‌ترین بازی‌هایی است که تاکنون ساخته شده است. بسیاری از علاقه مندان به بازی‌های رومیزی، Gloomhaven را بهترین بازی ساخته شده در این سبک معرفی می‌کنند. البته باتوجه به عدم وابستگی داستانی و محتوای این دو بازی، می‌توان به‌صورت مستقل Frosthaven را نیز تجربه کرد. این بازی به نوعی به ارتقا و توسعه‌ی فرمول موفق نسخه‌ی قبلی خود پرداخته است.

یکی از دلایلی که عملکرد بازی Frosthaven در کمپین کیک‌استارتر را بسیار جالب و حائز اهمیت می‌کند، همزمان بودن این رکوردشکنی با بحران اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا در جهان است. این‌که Cephalofair باوجود مشکلات عدیده‌ای که در پی این مانع بزرگ به‌وجود آمده، موفق به ثبت رکورد بالاترین سرمایه‌ی جذب شده در تاریخ کیک استارتر شده، حقیقتاً قابل تأمل و تحسین برانگیز بوده و حجم علاقه و اعتماد جامعه‌ی بازیکنان به عملکرد آن‌ها را نشان می‌دهد.

Frosthaven

وقتی به این قضیه توجه می‌کنیم که Cephalofair تصمیم گرفته تا اجازه دسترسی حامیان این بازی در سطح یک دلار را به بخش Pledge Manager آن فراهم کند، دستیابی به این دستاورد بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند. این بدین معنی است که شما هم‌اکنون با مبلغ کمتری پشتیبانی خود را ثبت کرده و زمانی‌که بودجه‌ی آن تکمیل شد، آن را افزایش می‌دهید. شمار این سطح از حامیان این بازی هم‌اکنون به حدود ۱۳۰۰ نفر می‌رسد که حتی اگر نیمی از این افراد نیز نهایتاً تصمیم به حمایت کامل خود از این بازی بگیرند، یک میلیون دلار دیگر بودجه‌ی Frosthaven اضافه خواهد شد. کمپین کیک استارتر بازی Frosthaven هم‌اکنون به پایان کار خود رسیده است.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده