نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۱

توضیحات یوبیسافت درباره وسعت نقشه بازی Assassin’s Creed Valhalla

به گفته کارگردان خلاق Ubisoft، نقشه Assassin’s Creed Valhalla بسیار بزرگ بوده و شامل سه شهر اصلی لندن، وینچستر و یورویک و چندین مورد از مناطق کوچک و بزرگ انگلستان و نروژ خواهد بود.

یوبیسافت (Ubisoft) در روزهای گذشته اطلاعات زیادی از Assassin’s Creed Valhalla، جدیدترین قسمت از این مجموعه‌ی نقش آفرینی و جهان باز را با رسانه‌ها و مخاطبان به اشتراک گذاشته است. داستان بازی اساسینز کرید والهالا، به سفرهای Eivor به همراه دار و دسته‌ی مهاجمانِ وایکینگ خود در مسیر غارت و تسلط بر سرزمین‌های پادشاهی انگلستان اختصاص دارد. تمامی اتفاقات بازی، حول محور مکانیزم ساخت و ساز جدید Assassin’s Creed Valhalla و در راستای گسترش قلمرو وایکینگ‌ها و اطمینان از پیشرفت و موفقیت آن‌ها صورت می‌گیرد.

اما با وجود تمرکز این بازی روی مکانیزم ارتقاء کلونی تحت تسلط وایکینگ‌ها، همچنان این سؤال به وجود خواهد آمد که در کل نقشه‌ی این بازی تا چه حد می‌توان بزرگ باشد. اشرف اسماعیل، کارگردان خلاق این استودیو در مصاحبه اخیر خود با وبسایت Game Informer، در خصوص مقیاس جهان این بازی، و این که آیا تمامی لوکیشن‌های آن در یک نقشه‌ی بزرگ از انگلستان قرار داشته یا این که سرزمین‌های نروژ چطور در این میان قرار می‌گیرند، صحبت‌هایی را ارائه کرده است. وی در پاسخ به این سؤال تشریح می‌کند:

نقشه‌ی این بازی در سرزمین‌های نروژ و سال‌های تاریک امپراطوری بریتانیا به طور خاص قرن نهم میلادی قرار دارد. قسمت‌هایی که به سرزمین‌های انگلستان اختصاص داده شده، بزرگترین بخش‌های نقشه را تشکیل می‌دهند.

Assassin’s Creed Valhalla

ما در Assassin’s Creed Valhalla به طور ویژه روی چهار امپراطوری بزرگ انگلستان در این دوره زمانی به خصوص خواهیم پرداخت. این موارد شامل انگلیای شرقی (نام لاتین مناطق شرقی انگلستان) و امپراطوری مرسیا (قلمروهای سیاسی آنگلوساکسون واقع در مرکز بریتانیای کنونی) خواهند بود. برای بررسی ارجاعات تاریخی وقایع بازی می‌توان این قسمت‌ها را مطالعه کرد. این مناطق بخش‌های بزرگی از انگلستان را شامل شده که سه شهر بزرگ لندن، وینچستر و یورویک که در دوران مدرن با نام یورک شناخته می‌شود، را در بر می‌گیرد. علاوه بر این موارد، چندین شهر کوچک نیز در اطراف این مناطق خواهیم داشت که البته شامل سرزمین‌های نروژ نیز می‌شوند.

البته به نظر نمی‌رسد که این موارد شامل تمامی مناطق نقشه Assassin’s Creed Valhalla باشد. اشرف اسماعیل برای این مناطق از لفظ «مرکز» نقشه استفاده کرده و در ادامه اشاره می‌کند که «ما در بحث نقشه و جهان بازی یک سری سورپرایزهای غیرمنتظره هم خواهیم داشت که الان به آن‌ها اشاره نمی‌کنم. اما فقط می‌توان گفت که این موارد، قلب ماجراجویی جدید ما را تشکیل خواهند داد. ما سفر خود را از نروژ شروع می‌کنیم و بعد از پرداختن به زیبایی طبیعی این مناطق و البته سختی‌های زندگی در این سرزمین‌های بی‌ثمر به سمت انگلستان حرکت کرده و قصد تصرف مناطقی از آن را خواهیم داشت. بعد از آن، وقایع بازی به ماجراجویی‌هایی که در سرزمین‌های بریتانیا خواهیم داشت متمرکز خواهند شد. البته بازیکنان همواره قادر به رفت و آمد بین نروژ و انگلستان خواهند بود. در سرزمین‌های نروژ نیز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد.»

Assassin’s Creed Valhalla

توضیحات کارگردان بازی، تا حد زیادی ما را یاد The Witcher 3: Wild Hunt می‌اندازد. این بازی نیز شامل مناطق بزرگ و متعددی بود که امثال Skellige و Velen را در بر می‌گرفتند. بازیکنان در ویچر 3 نیز قادر بودند تا در مسیر حرکت خود به مناطق قبلی نیز سفر کرده و رفت و آمد داشته باشند. این موضوع بدون این که نیاز به ایجاد یک فاصله بسیار زیاد بین لوکیشن‌های بازی وجود داشته باشد، می‌تواند در القای حس تمایز میان سرزمین‌های مربوط به انگلستان و نروژ بسیار مفید واقع شود. البته باید امیدوار بود که این مناطق بزرگ، تنها شامل فضاهای خالی و بلااستفاده نبوده و در قسمت‌های مختلف آن، مأموریت‌های جانبی و محتوای ویژه‌ای پیش بینی شده باشد.

Assassin’s Creed Valhalla در تعطیلات آخر سال ۲۰۲۰ برای پلتفرم‌های ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، گوگل استیدیا و پی سی قابل دریافت خواهد بود. اولین تصاویر رسمی از گیم پلی این بازی در تاریخ ۷ مِی و در خلال قسمت جدید از برنامه Inside Xbox به نمایش گذاشته خواهد شد. ظاهراً یک سری بازی‌های دیگر از پلتفرم نسل نهمی مایکروسافت نیز در این رویداد به نمایش گذاشته خواهند شد. در روزهای آتی منتظر جزئیات تکمیلی در این خصوص باشید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده