// شنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۰

معرفی بازی موبایل Pavilion: Touch Edition؛ معمای خلاقانه

در بازی Pavilion: Touch Edition شما در نقش شخصی ناشناس در محیط‌های به‌شدت اتمسفریک و پر شده از معماهای متنوع قرار می‌گیرید. با معرفی این بازی همراه زومجی باشید.

بازی‌های موبایل به خاطر ساختاری که دارند بستری مناسب برای بازی‌های معمایی شده‌اند. گیمرها و حتی کسانی که تفریحی بازی ‌می‌کنند می‌توانند با موبایل خود اینگونه آثار را تجربه و ذهن و فکر  خود را آزمایش کنند و قدرت تحلیل خود را بالا ببرند. استودیو‌های زیادی نیز با ساخت بازی‌های معمایی متنوع مخاطب‌ را به سمت خود جذب می‌کنند که برخی از آن صرفا فکری هستند و برخی دیگر با ترکیب داستانی مخاطب را درگیر خود می‌کنند. به‌عنوان مثال بازی موبایل Samorost 3 ساخته استودیوی Amanita Design با معماهای به‌شدت سخت و داستان بامزه‌ای که دارد حسابی گیمر را درگیر خودش می‌کند. یکی از ویژگی‌های یک بازی معمایی که می‌تواند بسیار مهم و کلیدی باشد استفاده درست و منطقی از ویژگی‌‌‌‌‌های محیط اطراف بازی است بطوریکه گیمر به کوچک‌ترین جزیئات موجود در محیط باید توجه و برخی از آن‌ها را نیز یادداشت کند. در این مقاله به معرفی بازی Pavilion: Touch Edition می پردازیم که با معماها و محیط بسیار جذابی که دارد می‌تواند گیمر را سرگرم خود کند. با ادامه مقاله همراه ما باشید.

Pavilion: Touch Edition

همینطور در بعضی از قسمت‌ها معماهای ترکیبی نیز وجود دارد و کار را کمی سخت‌تر نیز می‌کند

در بازی اندروید و آیفون Pavilion: Touch Edition در نقش یک شخص ناشناس در یک محیط عجیب و تو در تو قرار می‌گیریم. شما باید با حل معماها و باز کردن مسیر در هر مرحله کاراکتر خود را از در خارج کنید. در اوایل معماهای آسانی صرفا برای یادگیری در پیش روی شما قرار می‌گیرد، مانند روشن کردن چراغ برای عبور مسیر کاراکتر یا باز کردن صندوقی‌هایی که به محتویات آن در ادامه احتیاج خواهید داشت. بازی از نظر معمایی تنوع خوبی دارد و گیمر را وادار به فکر و روش حل آن می‌کند. به‌عنوان مثال، در قسمتی از بازی باید به‌گونه‌ای زمانبندی کنید و در محل مناسب قرار بگیرد تا قبل از به پایان رسیدن زمان مقرر از در خارج شوید و این موقیعت شاید تلاش چنیدن باره‌ شما را در پی داشته باشد. همینطور در بعضی از قسمت‌ها معماهای ترکیبی نیز وجود دارد و کار را کمی سخت‌تر نیز می‌کند. بطورکلی بازی نظر محتوایی و معمایی خوب است و گیمر را می‌تواند درگیر خود کند. هرچند بازی ایراداتی دارد که در برخی مواقع مجبور به تکرار از اول آن می‌شوید.

بازی را به‌نوعی می‌توان اشاره و کلیک دانست ولی با دیگر آثار هم نوع خودش متفاوت است.

گیم‌پلی بازی به نحوه‌ی است که شما مستقیم کنترل کاراکتر برعهده ندارید و با تغییر المان موجود در محیط کاراکتر شروع به حرکت می‌کند. برای مثال، در موقعیت‌هایی از محیط بازی قسمتی کوچکی تاریک است و بالای‌ همان چراغی قرار دارد و با انتخاب آن، چراغ روشن می‌شود و شخصیت بازی ادامه مسیر را طی می‌کند. بازی را به‌نوعی می‌توان اشاره و کلیک دانست ولی با دیگر آثار هم نوع خودش متفاوت است. در قسمت‌هایی از بازی برای عبور از در باید چندین المان را در نظر بگیرید و قبل از اینکه زمان‌ آن‌ها به اتمام برسد از در خارج شوید، بطوریکه باید روی یک این المان قرار گرفته و با انتخاب دیگر المان قبل از اینکه زمان به اتمام برسد از در خارج شوید. شاید کمی توضیحات مربوط‌به گیم‌پلی مبهم باشد و برای درک آن بهتر است بازی را تجربه کنید.

Pavilion: touch edition

بازی را می ‌توان از نظر گرافیکی و بصری بسیار عالی توصیف کرد و با معما‌ها و ماجراجویی آن کاملا مناسب کار شده است. همینطور افکت‌هایی که در طول بازی بارها به آن برخورد می‌کنید تاثیر بسیار زیبایی در جلوی آن می‌گذارد. موسیقی بازی نیز به خوبی گرافیک آن کار شده است و حس و حال خیلی خوبی را به مخاطب می‌دهد. همچنین موسیقی آن باتوجه‌به معمایی بودن بازی حس آرامبخشی را به گیمر منتقل می‌کند. این بازی ابتدا در سال ۲۰۱۶ برای پی‌ سی و مدتی بعد توسط NVIDIA Lightspeed Studios برای پلتفرم موبایل منتشر شد. استودیوی سازنده بازی یعنی Visiontrick Media توانسته است با طراحی یک معمایی جالب و خلاقانه مخاطب‌ها را جذب خود کند هرچند بازی ایراداتی را دارد که بعضی از آن‌ها تاثیر بدی رو تجربه کلی آن‌ می‌گذارد. اگر شما به بازی‌های معمایی علاقه دارید قطعا تجربه Pavilion: Touch Edition ارزش آن را دارد که برای حل معماهای آن وقت خود را بگذارید.

بازی هم‌اکنون برای اندروید و آیفون منتشر شده است و می‌توانید ازطریق لینک‌های زیر آن را دانلود و از بازی کردن لذت ببرید.

دانلود بازی Pavilion: Touch Edition

قیمت روز گوشی، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی‌های مختلف نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی و قیمت انواع برندهای گوشی نظیر  قیمت گوشی سامسونگ، قیمت گوشی شیائومی، قیمت گوشی هواوی و قیمت ایفون در کنار گالری تصاویر رسمی محصولات همگی در این بخش در دسترس شما خواهد بود.

برای تمام مقالات معرفی بازی‌های موبایل به این صفحه مراجعه کنید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده