نویسنده: حسین صدری
// سه شنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۱

گزارش: مایکروسافت رویداد تازه‌ای را در ماه آینده برگزار خواهد کرد؛ احتمال معرفی کنسول جدید

طبق گزارشی که در وبسایت VentureBeat منتشر شده، مایکروسافت به احتمال زیاد یک رویداد جدید را در ماه ژوئیه برگزار می‌کند تا اطلاعات تازه‌ای درباره‌ی کنسول نسل آینده‌ی خود منتشر کند.

برخلاف شرکت سونی (Sony) که تاکنون اطلاعات کمی را درباره‌ی کنسول نسل آینده‌ی خود منتشر کرده، مایکروسافت (Microsoft) اصلا در این زمینه خجالتی نبوده و تاکنون اطلاعات فراوانی را درباره‌ی کنسول نسل بعدی خود یعنی ایکس ‌باکس سری ایکس منتشر کرده است. ما توانستیم نخستین بار این کنسول را در رویداد The Game Awards سال ۲۰۱۹ ببینیم و از آن موقع جزئیات بیشتری درباره‌ی این کنسول منتشر شد. حالا طبق یک گزارش تازه از Venture Beat، می‌توانیم در آینده‌ای نزدیک نگاه بسیار عمیق‌تری به این کنسول داشته باشیم.

ما می‌دانیم که مایکروسافت درحال تدارک دیدن یک رویداد بزرگ است که در ژوئیه برگزار می‌شود. آن‌ها قرار است در این رویداد از گیم‌پلی بازی‌های فرست پارتی کنسول جدیدشان رونمایی کنند؛ بازی‌هایی که یکی از آن‌ها Halo Infinite است. از آن‌جا که ژوئیه در تقویم رویدادها و اتفاقاتی که مایکروسافت تدارک دیده، یک فضای نسبتا خالی محسوب می‌شود، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که نوعی معرفی در این بازه صورت گیرد. آنطور که Venture Beat ادعا می‌کند، مایکروسافت حدودا در تاریخ ۱۰ ژوئیه، مصادف با ۲۱ خرداد (شاید هم چند روز زودتر یا چند روز دیرتر) رویدادی برگزار می‌کند که قرار است اطلاعات دقیق‌تری درباره‌ی ایکس‌باکس سری ایکس را در اختیار طرفداران قرار دهد.

البته باتوجه‌به اینکه درحال‌حاضر هم اطلاعات خوبی درباره‌ی این کنسول داریم، سخت است که بخواهیم حدس بزنیم آن‌ها چه چیزهای تازه‌ای برای معرفی کردن دارند. یکی از این احتمالات این است که ممکن است بالاخره بتوانیم این کنسول را در حال کار کردن و اجرای بازی‌ها ببینیم؛ چنانکه نشان دادن چنین چیزهایی در بازه‌ی مربوط‌به رویداد E3 در سال‌هایی که به عرضه‌ی کنسول‌ها منتهی می‌شوند، مسئله‌ی بسیار رایجی است. منطقی است که در این بازه بتوانیم منوهای کنسول و نحوه‌ی اجرای بازی‌ها توسط آن را ببینیم.

یکی دیگر از احتمالاتی که می‌توان انتظارش را داشت، چیزی است که وبسایت Venture Beat هم به آن اشاره کرده؛ این احتمال وجود دارد که مایکروسافت بخواهد بالاخره از پروژه‌ی لاک‌هارت (Lockhart) رونمایی کند. کنسولی که طبق شایعه‌ای که مدتی پیش میان طرفداران پیچیده، احتمالا قرار است مدلی ارزان‌قیمت‌تر و کم‌توان‌تر از ایکس‌باکس سری ایکس باشد. آیا ممکن است زمان معرفی این کنوسل فرا رسیده باشد؟ باید منتظر ماند و دید در ماه ژوئیه چه اتفاقاتی قرار است رخ دهد.

نظر شما مخاطبان زومجی درباره‌ی رویداد تازه‌ی مایکروسافت چیست؟ آیا رونمایی از یک کنسول جدید را در آینده‌ی نزدیک محتمل می‌دانید؟


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده