نویسنده: بخش تبلیغات
// سه شنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۰

طراحی اپلیکیشن موبایل و سامانه آنلاین مبتنی بر AR با شرکت آرمان پردازان نوژن

از تکنولوژی‌های محبوب در دوران بحران کرونا، واقعیت افزوده | AR وهوش مصنوعی است. این مقاله از شرکت نوژن به بررسی تاثیر این تکنولوژی در موفقیت کسب‌و‌کار می‌پردازد.

تبدیل شدن کرونا به یک پاندمی جهانی تقریبا به تمامی شرکت‌ها در صنایع مختلف ضرر مشهودی وارد کرد. بعد از شیوع ویروس کرونا و همگانی شدن فرهنگ قرنطینه، کسب‌و‌کار‌ها مجبور به تبدیل برخی از فرایند‌های خود به راهکار‌های آنلاین شدند. طبیعتا، حضور کمتر مردم در جامعه، باعث خلوت شدن و تعطیلی برخی اماکن عمومی از جمله رستوران، مغازه، سینما و کافه‌ها شد. مردم کمتر مهمانی گرفتند، اغلب مسافرت‌ها و تور‌ها کنسل و بسیاری از رویداد‌ها با تأخیر در برگزاری مواجه شد.

طبیعتا، تمامی این اتفاقات منجر به ضرر کسب‌و‌کار‌ها و حذف گردش پول در بخشی از جامعه شد.

باتوجه‌به حوزه کار ما در شرکت نرم‌افزاری نوژن که مرتبط با طراحی اپلیکیشن موبایل و توسعه راهکارهای آنلاین برای کسب‌و‌کار است، به این بهانه به مطالعه و بررسی کسب‌و‌کار‌های جهانی پرداختیم. نتیجه این تحقیقات گویای افزایش نرخ درخواست طراحی اپلیکیشن موبایل، طراحی وبسایت و همچنین پلتفرم‌های کسب‌و‌کار در سطح بازار بود.

شرکت‌ها و کسب‌و‌کار‌هایی که در این شرایط برنامه اقدام برای ادامه فعالیت‌های خود داشتند، موفق شدند کسب‌و‌کار خود را به خوبی سرپا نگه داشته و حتی سوددهی داشته باشند. این دسته از کسب‌و‌کار‌ها، فرایند‌های خود را با رویکرد‌های آنلاین تطبیق داده بودند و امکان ارائه خدمات اینترنتی را برای مشتریان داشتند.

برخی از عواقب و تاثیرات منفی ویروس کرونا با استفاده مناسب از تکنولوژی‌ها قابل پیش گیری است. با نگاهی به ترند‌های مشاهده شده، یکی از مهم‌ترین تکنولوژی‌های این دسته واقعیت افزوده | Augmented Reality یا به اختصار AR است.

توقف فروش به معنای از بین رفتن هزینه تولید کنندگان نیست. به‌خصوص که تولید کننده‌ها در تمامی صنایع هزینه‌های انبار، خرید منابع یا حقوق کارگران را باید پرداخت کنند. به همین دلیل مهاجرت به سمت پلتفرم‌های فروشگاهی آنلاین تنها راه بقای چنین کسب‌و‌کار‌هایی در این حوزه است.

صرفا طراحی فروشگاه اینترنتی برای شروع فروش‌ آنلاین کافی نیست و ابتدا اعتماد مصرف‌کننده یا کاربر باید جلب شود. در صحبت با صاحبان کسب‌و‌کار فروش سنتی این دغدغه را می‌بینیم که تبدیل کاربران به خرید مشکلات زیادی را برایشان ایجاد کرده است. بعد از بررسی کردن دقیق فروشگاه آنلاین و گوشزد کردن اشتباهات طراحی و تجربه کاربری مورد مهم بعدی رفتار مصرف‌کننده است که توجه کمتری به آن شده است.

یکی از دلایل عدم تمایل کاربران به خرید آنلاین، ندیدن حضوری کالا‌ها است، مشتری‌ها معمولا نسب به خرید کالایی که ان را در دست خود نگرفته اند و دقیق بررسی نکرده اند مقاومت به خرج می‌دهد. این مسئله به‌خصوص در فروشگاه‌های لباس، برخی از اکسسوری‌ها و وسایل چیدمان منزل بیشتر دیده می‌شود.

تکنولوژی واقعیت افزوده، ارزش پیشنهادی فروشگاه آنلاین

تکنولوژی تعاملی واقعیت افزوده با اضافه کردن عناصر مجازی پیرامون دنیای واقعی افراد، می‌تواند به کسب‌و‌کار‌های حوزه فروش فرصتی جذاب برای تعامل با کاربران بدهد.

تکنولوژی واقعیت افزوده در کسب و کار

تصور کنید که در طراحی فروشگاه آنلاین خود، امکان مشاهده یک مبل در فضای منزل را به کاربر پیشنهاد کنید. یا امکان تور مجازی از کمد لباس زمستانی را برای او فراهم کنید. طبیعتا در چنین شرایطی که بخشی از کاربران امکان حضور در گالری‌های فیزیکی برای خرید ندارند، چنین پیشنهادی می‌تواند بسیار جذاب باشد.

شاید بخشی از کسب‌و‌کار‌ها امکان بازگشایی مجدد داشته باشند، اما برخی از مشتریان هنوز نسبت به حضور یا پرو لباس و اکسسوری کماکان احساس خوشایندی ندارند. در این صورت حتی با فراهم کردن امکانی برای پرو مجازی در محل فروشگاه نیز می‌تواند یک تجربه خارق‌العاده برای کاربران به ارمغان آورد.

واقعیت افزوده در کسب و کار خرید لباس

استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده در طراحی سامانه‌های آنلاین

هوش مصنوعی و واقعیت افزوده درکنار یکدیگر مرز بین دنیای مجازی و واقعی را کمرنگ کرده اند. این دو تکنولوژی به کسب‌و‌کار‌ها راهکار جدیدی برای تعامل با کاربران ارائه می‌دهند. محبوبیت زیاد این تکنولوژی‌ها در دنیای آنلاین امروزی فرصت طلایی برای کسب‌و‌کار است. استفاده از پتانسیل‌های AR و VR به‌خصوص زمانی‌که هنوز رقبای زیادی در اکوسیستم ایران برای آن وجود ندارد، برگ برنده کسب‌و‌کار‌ها محسوب می‌شود.

با اینکه مدتی از حضور تکنولوژی‌های AR/VR در دنیای دیجیتال می‌گذرد، این دو تکنولوژی هنوز به بلوغ کامل نرسیده اند وعواقب و تاثیر گسترده مهاجرت سیستم‌ها به پلتفرم‌هایی مبتنی بر چنین تکنولوژی‌هایی بروز پیدا نکرده است. در چنین شرایطی وظیفه هر شرکت توسعه‌دهنده اپلیکیشن و سامانه‌های مبتنی بر این تکنولوژی‌ها، پیدا کردن راهکارهایی منطبق با فرهنگ و قوانین کشورها است.

پیاده‌سازی این تکنولوژی‌ها در سامانه عموما گران است. استفاده از تکنولوژی‌های نوظهور بیشتر رویکرد سرمایه‌گذاری دارد و پیشنهاد می‌شود استفاده از آن توسط تیم‌های کارشناسی مورد تحلیل و ارزیابی قرار گیرد.

شرکت نرم‌افزاری نوژن و طراحی سامانه‌های آنلاین و هوشمند

شرکت آرمان پردازان نوژن، رسالت خود را همراهی کسب و کارها در مسیر طراحی سامانه‌های آنلاین هوشمند می‌داند. در نگاه ما، این سامانه‌ها باید قابلیت توسعه‌پذیری، مقیاس‌پذیری و انطباق‌پذیری توسعه داده شوند.

در شرایطی که طراحی سامانه آنلاین فرصتی برای سرمایه‌گذاری است، حفظ تمایز و طراحی هوشمند سامانه‌ها تضمین کننده حفظ محصولات در عرصه رقابت خواهد بود.

خدمات نوژن در زمینه طراحی سامانه‌های آنلاین و هوشمندسازی را با رویکرد ایجاد تعادل بین هزینه و عمق اتوماسیون به کسب‌و‌کار‌ها ارائه می‌شود تا با تکیه بر این نقاط قوت، موانع و بحران‌‌ها را با موفقیت و پیروز پشت سر بگذارند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با همکاران ما می‌توانید با شماره ۰۲۱۸۸۵۱۰۵۴۸ تماس گرفته یا به وبسایت نوژن مراجعه کنید.

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده