با تور مجازی از کاخ کرملین بازدید کنید

علی گودرزی
علی گودرزی دوشنبه، ۸ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۱
با تور مجازی از کاخ کرملین بازدید کنید

کاخ کرملین یکی از بزرگ‌ترین بناهای ساخته شده در تاریخ اروپا است. در این قسمت از تورهای مجازی، به مسکو می‌رویم و از کاخ کرملین دیدن می‌کنیم.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۹/۰۲/۲۲ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۱/۰۸/۲۰ به‌روزرسانی شده است.

با وجود اینکه روسیه یکی از سردترین نقاط کره‌ زمین است، به ‌همان اندازه‌ برای گردشگران و علاقه‌مندان به ‌ادب و هنر، یکی از گرم‌ترین و هیجان‌انگیزترین نقاط دنیا به‌حساب می‌آید. کشور روسیه، پهناورترین کشور جهان است؛ به‌اندازه‌ای بزرگ که می‌توان آن را یک شبه‌قاره تصور کرد. گسترده بودن این کشور،‌ به وسیع شدن و گستره‌ تنوع فرهنگی و هنری آن هم بسط داده شده است. روسیه سرزمینی مملو از جاذبه‌های دیدنی و ادبی، مهد آثار تولستوی، داستایوفسکی و دیگر بزرگان ادبیات و فلسفه‌ جهان است. امروز در قالب جدیدترین قسمت از سری برنامه‌های تور مجازی، به مسکو می‌رویم تا از کاخ کرملین دیدار کنیم.

در کشور روسیه نام کرملین روی بناهای مختلفی گذاشته شده است. بناهایی مثل «نووگرود کرملین» (Novgorod Kremlin)، «کازان کرملین» (Kazan Kremlin)، «پسکوو کرملین» (Pskov Kremlin) و «کولومنا کرملین» (Kolomna Kremlin). با تمامی این تفاضیل، این کاخ کرملین است که با شنیدن لفظ کرملین، همه آن را به‌یاد می‌آورند. کاخ کرملین، بزرگ‌ترین بنا و قلعه‌ای است که در اروپا بنا شده است. ارگ کرملین یکی از بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین جاذبه‌های توریستی مسکو است. کرملین در زبان روسی به معنی قلعه یا دژ است. آغاز تاسیس کاخ کرملین به سال ۱۸۳۷ میلادی برمی‌گردد. زمانی که معماران روسی در دوره‌ پادشاهی نیکلای اول، سنگ ‌بنای اولیه‌ این کاخ بزرگ را گذاشتند. سازه‌ای چوبی به طول ۸۵۰ متر و مساحت سه هکتار. کاخ کرملین در دوره‌ حمله‌ نظامی مغول نابود شد و در قرن ۱۴ میلادی، با جایگزین شدن سازه‌های چوبی با اسکلت فلزی، مردم روسیه شاهد برپایی دوباره این سازه بودند. طی بازسازی کرملین در قرن ۱۵ میلادی، مهندسان ایتالیایی هم به پروژه  بازسازی کاخ کرملین ملحق شدند.

ستاره قرمز کاخ کرملین و رودخانه مقابل کاخ کرملین

کاخ کرملین مجموعه‌ای از کاخ‌ها و کلیسا‌های مختلف را در خود جای داده است. این کاخ، خانه‌ تزارهای روسیه بوده و حالا هم میزبان رئیس‌جمهوری این کشور است. ۷۰۰ اتاق مختلف در این کاخ تعبیه شده است که تعدادی از آن‌ها به نسخه‌ قدیمی کرملین باز می‌گردد. رویدادهای مختلفی به‌صورت سالانه در این کاخ برگزار می‌شوند که معمولا دولت روسیه آن‌ها را برپا می‌کند. یکی از این بناها، کاخ معروف «ترم» (Terem) است که از مهم‌ترین بناهای کرملین محسوب می‌شود. این کاخ، قدیمی‌ترین سازه‌ کرملین محسوب می‌شود و قبل از انتقال پایتخت به سنت پترزبورگ، محل زندگی تزارها بوده است. در کاخ کرملین، یک اسلحه‌خانه‌ مبسوط هم موجود است که بیشتر گردشگران از آن بازدید می‌کنند. کنار اسلحه‌خانه‌ کرملین، یک موزه‌ تسلیحات نظامی وجود دارد که در آن از یونیفرم‌ها، زره‌ها، سلاح‌های سرد و گرم گرفته تا لباس حاکمان سلطنتی و سربازهای معمولی را می‌توان پیدا کرد. از طریق محتوای چندرسانه‌ای بالای صفحه می‌توانید از کاخ کرملین به‌طور مجازی بازدید کنید و یک تور مجازی بسیار جذاب را تجربه کنید. اگر به تجربه‌ تورهای مجازی علاقه دارید، کجارو را به‌صورت روزانه دنبال کنید؛ چراکه  تور مجازی جاهای دیدنی، به‌صورت روزانه در کجارو منتشر می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع Kojaro airpano

دیدگاه