// دوشنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۱

جف گراب: رویداد چهارم ژوئن پلی استیشن 5 شامل تریلرهای تعداد زیادی بازی خواهد بود

جف گراب، سردبیر شناخته‌شده‌ی ونچربیت که همیشه به پیش‌بینی‌های ویدیوگیمی دقیق خود شناخته شده، می‌گوید سونی کمتر از سه هفته‌ی دیگر رویدادی دیجیتالی را تحویل گیمرها می‌دهد که پرشده از تریلرهای بازی‌های PS5 است.

مهم‌ترین نکته‌ای که باعث می‌شود شایعه‌های جدید مورد بحث قابل اطمینان به نظر برسند آن است که تا این جای سال ۲۰۲۰ میلادی تمام پیش‌بینی‌های جف گراب درباره‌ی رونمایی از آثار تازه و انتشار اخبار بازی مختلف درست از آب درآمده‌اند. او که در گذشته هم منبع قابل اعتمادی به حساب می‌آمد، اکنون می‌گوید سونی همچنان برنامه‌های خود برای برگزاری رویداد رونمایی از بازی‌های ویدیویی انحصاری و غیرانحصاری پلی ‌استیشن 5 در تاریخ ۴ جون/ژوئن سال ۲۰۲۰ میلادی (تقریبا ۱۸ روز دیگر) را تغییر نداده است.

بازی Ghost of Tsushima

گراب صحبت‌های خود را با ذکر این نکته تکمیل می‌کند که حتی بسیاری از افراد مطلع از پشت صحنه‌ی برنامه‌ریزی‌های برند پلی ‌استیشن هم از تعداد بالای بازی‌های حاضر در رویداد نام‌برده دیجیتالی تعجب کرده‌اند. او توضیح می‌دهد که باتوجه‌به عرضه‌ی بازی Marvel’s Iron Man VR در تاریخ جمعه، ۱۳ تیر ۱۳۹۹ پس از انتشار بازی The Last of Us Part II در تاریخ جمعه، ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ و پیش از به بازار رسیدنِ بازی Ghost of Tsushima در تاریخ جمعه، ۲۷ تیر ۱۳۹۹، شرکت ژاپنی تاکنون میل خاصی به رونمایی از PS5 و محصولات مرتبط با آن نداشت. چرا که می‌خواست روی سه اثر انحصاری پایانی PS4 تمرکز کند که تعدادی از کارشناس‌ها آن‌ها را درکنار بازی Cyberpunk 2077 (سایبرپانک 2077) سی‌دی پراجکت تشکیل‌دهنده‌ی گروه مهم‌ترین آثار ویدیوگیمی سال پایانی نسل هشتم کنسول‌ها می‌دانند.

ولی اکنون که بسیار به این تاریخ‌ها نزدیک شده‌ایم و کمپین‌های تبلیغاتی سه بازی هم کم‌وبیش در انتهای مسیر خود هستند، سونی دیگر به سراغ کنسول نسل نُهُمی‌خواهد رفت؛ تا جایی که جف گراب می‌گوید در عین برگزاری رویداد مفصل گفته‌شده در چهارم جون/ژوئن، پلی ‌استیشن در اوایل ماه اوت/آگست نیز قسمت تازه‌ای از برنامه‌ی State of Play را به پخش می‌رساند که شامل نمایش کامل‌تر برخی بازی‌های PS5 است.

PS5 DualSense controller

امکان دارد سونی نمایش مفصل بازی‌های PS5 را در چهارم جون، نمایش جزئی‌تر بعضی از آن‌ها را در اوایل آگست و رونمایی از خود کنسول و قیمت این دستگاه را بین دو تاریخ گفته‌شده و در ماه ژوئیه/ژوئیه‌ی سال جاری تقدیم گیمرها کند. ولی به نظر می‌رسد که برای مواجهه با برداشته شدن نخستین قدم بزرگ شرکت ژاپنی کمتر از سه هفته زمان باقی مانده است.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده