نویسنده: علی گودرزی
// جمعه, ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۲۳

نمایش ‍۱۸ دقیقه‌ای گیم‌پلی Ghost of Tsushima منتشر شد [State of Play]

همان‌طور که سونی وعده‌اش را داده بود، در جدیدترین قسمت از سری برنامه‌های State of Play حدود ۱۸ دقیقه از گیم‌پلی بازی Ghost of Tsushima منتشر شده که در این مطلب، به‌تماشای آن می‌پردازیم.

سال گذشته بود که شرکت سونی با غیبت در E3، تمایل خود برای برپا کردن رویدادهای مستقل را نشان داد. این شرکت در سالی که گذشت از برنامه‌ای به‌خصوص با نام State of Play رونمایی کرد. برنامه‌ای که با الگو از سری برنامه‌های نینتندو دایرکت و Inside Xbox، به معرفی محصولات مختلف پلتفرم‌های نسل هشت شرکت ژاپنی می‌پرداخت. سال گذشته‌، سونی با پخش آخرین قسمت از برنامه‌ی «استیت آو پلی» سراغ دو بازی The Last of Us Part 2 و Ghost of Tsushima رفت.

یک نمایش جدید از بازی گوست آو سوشیما در آن برنامه و رخ‌نمایی این بازی پس از حدود دو سال غیبت، یکی از نقاط بسیار جالب آخرین قسمت State of Play در سال ۲۰۱۹ بود. حالا به سال ۲۰۲۰ میلادی رسیدیم و سونی دوباره با این برنامه بازگشته است. اولین قسمت از این برنامه‌ها، دوباره سراغ اثر مورد انتظار استودیو ساکرپانچ یعنی گوست آو سوشیما (Ghost of Tsushima) رفته و یک نمایش مفصل از این بازی را ترتیب داده است.

دانلود از آپارات

در این نمایش مواردی همچون کاوش در محیط بازی، سیستم مبارزه‌ی تک به تک با شمشیر، سیستم مخفی‌کاری، شخصی‌سازی قهرمان داستان یعنی «جین» و مواردی همچون رابط کاربری را مشاهده می‌کنیم. گرافیک چشم‌نواز، طراحی بسیار خلاقانه‌ی رابط کاربری و سیستم مبارزات بازی درکنار آزادی عمل بالای بازیکن برای پیش‌برد روند بازی از دو روش مخفیانه یا کاملا اکشن، از موارد قابل‌توجه این تریلر بودند. در بازی چیزی به‌عنوان Waypoint که مقصد را نمایش بدهد وجود ندارد و این باد است که جهت حرکت بازیکن را برایش ترسیم می‌کند.

حرکتی خلاقانه از تیم سازنده‌ی بازی که با استفاده از محیط، راه را به بازیکن نشان می‌دهند. البته از باد در تاریخ ژاپن، به‌عنوان نابودکننده‌ی مغول‌ها یاد می‌شود. این ترکیب گیم‌پلی، محیط و داستان بازی با یکدیگر بسیار جالب است. سیستم مبارزات بازی یک حالت ویژه دوئل‌مانند دارد؛ گیمر در این حالت با نگه‌داشتن دکمه‌ی مثلث و رها کردن به موقع آن قبل از حمله‌ی دشمن، می‌تواند با یک ضربه کار دشمن را بسازد. همچنین سیستم مبارزه‌ی گوست آو سوشیما به‌سبک بازی NiOh، حالت‌های مختلفی از شمشیرزنی را در اختیار گیمر قرار می‌دهد.

بازی از یک سیستم پری (Parry) جالب نیز بهره می‌برد و بازیکن با فشردن به‌موقع دکمه‌ی مورد نظر، ضربات حریف را دفع می‌کند. به‌نظر مبارزات در این بازی به تمرکز بالایی نیاز داشته باشد. حالت فوتومود هم به‌طور رسمی برای بازی تایید شد. نکته‌ی جالب دیگر بازی این است که گیمرها می‌توانند آن را کاملا با نمای سیاه‌وسفید، به‌سبک آثار سینمایی کلاسیک سامورایی محور مثل کارهای آکیرا کوروساوا تجربه کنند. بازی Ghost of Tsushima در تاریخ ۱۷ ژوئیه امسال (۲۷ تیر) راهی پلی ‌استیشن 4 خواهد شد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده