نویسنده: حسین صدری
// پنجشنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۰

رکورد جهانی اسپیدران بازی The Legend of Zelda: Ocarina of Time جابه‌جا شد

رکورد به اتمام رساندن سریع یا اسپیدران بازی Ocarina of Time توسط بازیکنی به نام ZFG، به مدت ۱۳ ثانیه جابه‌جا شد.

چندی پیش، یک اسیپیدرانر توانست رکورد به اتمام رساندن سریع بازی The Legend of Zelda: Ocarina of Time را بشکند. او توانست ۱۳ ثانیه زودتر از کسی که پیشتر این رکورد را در دست داشت بازی را به اتمام برساند. این دستاورد به‌تازگی در ردیت به اشتراک گذاشته شده است؛ جایی که یکی از کاربران از بازگشت اسپیدرانری به‌نام ZFG خبر داده و جزئیاتی را در رابطه با رکوردشکنی او در به اتمام رساندن Ocarina of Time به اشتراک گذاشته است. شما می‌توانید این پست ردیت را از طریق این لینک مشاهده کنید.

او با انتشار لینک ویدیوی این اسپیدران، در بخش کامنت‌ها نوشته:

پادشاه برگشته! ZFG این رکورد را از Glitchymon پس می‌گیرد؛ درحالی‌که ۱۳ ثانیه از او جلوتر است.

اگر نمی‌دانید این ۱۳ ثانیه چقدر می‌تواند برای طرفداران اسپیدرانینگ مهم باشد، باید گفت که برای چنین بازی محبوبی که ۲۲ سال پیش راهی بازار شده، ۱۳ ثانیه می‌تواند در حکم جابه‌جا شدن چندساعته‌ی بازی‌های امروزی باشد. چراکه معمولا رکوردهایی که در این زمینه جابه‌جا می‌شوند یا با دهم و صدم ثانیه می‌سنجند. ۱۳ ثانیه پیشرفت، یک برتری حقیقی محسوب می‌شود. شما می‌توانید ویدیوی مربوط به این رکوردشکنی را از طریق این لینک در توییچ تماشا کنید. کسی که این پست را منتشر کرده همچنین لیستی از اطلاعات سریع را هم در بخش کامنت‌ها گذاشته است تا ابعاد این موفقیت را بهتر منتقل کند. طبق گفته‌ی او، این رکوردشکنی درحالی اتفاق افتاده است که ZFG برای نخستین بار پس از مدت‌ها در این زمینه فعالیت می‌کند و این نخستین دستاورد او است.

The Legend of Zelda: Ocarina of Time

او همچنین می‌گوید که ZFG از اعداد و ارقامی که در بازی به‌صورت تصادفی ایجاد می‌شوند هم در کسب این موفقیت نفع برد. این اعداد ارقام مربوط به مواقعی است که سازندگان توابع مبتنی بر شانس را در بازی به کار می‌برند. مثلا اینکه چند درصد احتمال دارد با کشتن یک دشمن خاص، یک آیتم به‌خصوص نصیب شما بشود. اسپیدرانرها معمولا بارها بازی را تکرار می‌کنند تا با کسب یک آیتم خاص، بتوانند آن را زودتر به اتمام برسانند. ZFG همچنین ماهیگیری و عبور از سد Dampe، گورکن بازی Ocarina of Time شانس آورد و توانست به سرعت از آن‌ها بگذرد. او همچنین ناکامی‌های مختلفی در رد کردن بخش‌های مختلفی از بازی را تجربه کرد که باعث شد درست موقعی که بازی درحال تمام شدن بود، چند دقیقه را از دست بدهد. درحال حاضر این رکورد جهانی روی مدت ۳ ساعت و ۴۳ دقیقه و ۴۴ ثانیه قرار گرفته و هرکس بتواند زودتر از این مدت بازی The Legend of Zelda: Ocarina of Time را تمام کند، می‌تواند این جایگاه را از ZFG بگیرد! البته با توجه به دقیقه‌های از دست رفته در انتهای بازی، احتمالا ZFG به‌زودی باز هم رکورد خودش را جابه‌جا می‌کند و کار برای رقیبانش سخت‌تر می‌شود. آنطور که پست‌کننده‌ی ردیت گفته، می‌توانیم «به‌زودی یک رکورد زیر ۳ ساعت و ۴۰ دقیقه را انتظار داشته باشیم».

اسپیدرانرها همیشه علاقه‌ی خاصی به سری بازی‌های زلدا داشته‌اند. از آنجا که این سری گیم‌پلی بسیار گسترده‌ای دارد، آن‌ها می‌توانند با خلاقیت‌های جدید و ایجاد روش‌های نو در گذر کردن از مراحل، بازی را با سرعت بیشتری تمام کنند و رکوردهای بهتری به‌جای بگذارند. همین چندی پیش بود که تکنیک‌های جدیدی برای اسپیدران کردن بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild معرفی شد که توانست رکوردهای این بازی را باز هم ارتقاد دهد.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی اسپیدرانینگ چیست؟ آیا شما هم تلاش می‌کنید بازی‌ها را با سرعت بالا به اتمام برسانید؟


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده