نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۰

Capcom چند بازی جدید و بزرگ را برای عرضه در سال جاری در نظر دارد

استودیوی کپکام، با ارائه‌ی گزارش کامل عملکرد این شرکت در سال مالی اخیر، از انتشار چند بازی جدید و بزرگ در سال جاری میلادی خبر می‌دهد.

استودیوی کپکام، در خلال گزارشی که از عملکرد مالی خود در تاریخ ۱۲ ماه مِی منتشر کرده، به تشریح آمار و ارقام مربوط‌به درآمدزایی این شرکت در طول سال مالی اخیر پرداخته است. این بازه، که از ابتدای آوریل ۲۰۱۹ تا ۳۱ مارس ۲۰۲۰ را در بر می‌گیرد، بهترین بازده‌ی کلی را در تاریخ عملکرد این شرکت به‌دنبال داشته است.

توسعه‌دهندگان کپکام از برنامه‌های خود برای افزایش عرضه‌ی محصولات پی سی و کنسول‌ این شرکت به میزان ۲۸ میلیون واحد در سال جدید خبر می‌دهند. این میزان، در مقایسه با رقم ۲۵.۵ میلیون واحدیِ سال گذشته، رشد چشم‌گیری را نشان می‌دهد. علاوه‌بر این، کپکام اظهار داشته که برنامه‌های جاه‌طلبانه و هیجان انگیزی را برای سال مالی جدید این شرکت در نظر دارد.

Resident Evil 2 Remake

کپکام، به منظور دست‌یابی به این میزان از افزایش حجم عرضه‌ی محصولات خود در سرتاسر جهان، استراتژی‌های مختلفی از قبیل گسترش حجم فروش بازی‌ها در کشورهای مختلف جهان، افزایش امکان دسترسی کاربران به فروش دیجیتالی محصولات و به کارگیری سیاست‌های منعطف و متنوع در خصوص قیمت گذاری محصولات را به کار خواهد گرفت. ادامه‌ی فروش بازی‌های بزرگی که در طول سال گذشته معرفی شدند نیز در این اقدامات نقش خواهند داشت.

اما آخرین و مؤثرترین برنامه‌ای که Capcom برای تحقق این رشد در عرضه‌ی محصولات خود در نظر دارد، برنامه‌های این شرکت برای انتشار چند بازی جدید و بزرگ در سال جاری میلادی است. براساس گزارشی که توسط وبسایت Game’s Talk ارائه شده، احتمال اینکه  Resident Evil 8 یکی از این آی‌پی‌های بزرگ باشد، بسیار بالاست. در ادامه به بخش‌هایی از جزئیات گزارش عملکرد مالی این شرکت اشاره شده است.

براساس اطلاعات ارائه شده در این گزارش، مجموع درآمد حاصل از فروش محصولات کمپام در طول سال مالی اخیر به ۸۱.۵ میلیارد ین، معادل حدود ۷۶۳ میلیون دلار رسیده که یک کاهش ۱۸.۴ درصدی در مقایسه با موعد مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد. بااین‌حال، مجموع درآمد عملیاتی این شرکت، رقم ۲۲.۸ میلیارد ین، معادل حدوداً ۲۱۳ میلیون دلار را نشان می‌دهد که در مقایسه با سال گذشته، ۲۵.۸ درصد افزایش یافته است. ضمن این درآمدهای روتین شرکت نیز به ۲۲.۹ میلیارد ین رسیده که در این زمینه نیز، ۲۶.۲ درصد رشد دیده می‌شود. به‌طور کلی، مجموع این مبالغ، بالاترین سود به‌دست آمده در تاریخ عملکرد کپکام را به ثبت رسانده‌اند.

monster hunter world

کپکام در خصوص عملکرد سالانه‌ی خود در حوزه‌ی «مراکز سرگرمی» (از قبیل مراکز بازی‌های آرکیدی و...) نیز ضمن اشاره به رشد ۹.۵ درصدی سود به‌دست آمده، مبلغ ۱۲.۱ میلیارد ین را به ثبت رسانده که ۱.۲ میلیارد ین نیز سهم درآمدهای عملیاتی شرکت بوده است. طبق اظهارات مقامات این شرکت، این افزایش درآمد، در پی اقدامات مختلف آن‌ها در راستای افزایش مراجعه کنندگان به مراکز تفریحی کپکام، از قبیل رویدادهایی که به‌طور ویژه به زنان و بازیکنان غیرژاپنی اختصاص داشته صورت گرفته است.

در بحث «دستگاه‌های سرگرمی» از قبیل Pachislot، UFO Catchers، Medal Machines و... نیز بازی‌هایی مانند Shin Onimusha بازخورد مثبت بیشتری را از سوی مخاطبان دریافت کرده و درآمدهای حاصل از آن نیز فراتر از انتظارات بوده است. مجموع فروش این حوزه، با ثبت رقم ۶.۵ میلیارد ین، ۹۰.۹ درصد رشد را در مقایسه با سال قبل نشان می‌دهد. درآمدهای عملیاتی این حوزه نیز از ۲.۷ میلیارد به ۲.۱ میلیارد ین رسیده است.

درنهایت حق امتیاز حاصل از فروش کالاهای دارای مجوز کپکام را داریم که با ۱۷.۲ درصد افزایش، به ۳ میلیارد ین در سال رسیده است.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده