// پنجشنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۱

اپیک گیمز: پلی استیشن 5 واقعا شگفت‌انگیز و SSD آن نابودکننده مدل های قبلی است

تیم سوئینی، مدیر اجرایی Epic Games پس از نمایش بخشی از توانایی‌های Unreal Engine 5 روی پلی استیشن 5 به‌تازگی مشغول اظهارنظر درباره‌ی قدرت بالای کنسول نسل نُهُمی سونی شده است.

شرکت اپیک گیمز به‌عنوان یکی از ثروتمندترین استودیوها و ناشرهای جهان هنر هشتم جایگاه خود را در صنعت/هنر ویدیوگیم دارد و امروزه بیشتر به خاطر Epic Games Store، بازی Fortnite و موتور گرافیکی/بازی‌سازی آنریل انجین شناخته می‌شود. به همین خاطر وقتی جف کیلی در بخشی از رویداد Summer Game Fest 2020 از دموی تکنیکی بسیار خوش‌جلوه‌ی آنریل انجین 5 رونمایی کرد، خود به خود توجه همگان به این رخداد جلب شده بود. ولی ماجرا از وقتی جالب‌تر به نظر رسید که دیجیتال فاندری تایید کرد این دمو به‌صورت لحظه‌ای روی کنسول پلی‌استیشن 5 سونی اجرا شده است و واقعا یک گرافیک متعلق به نسل بعد را به نمایش می‌گذارد. به همین مناسبت نیز تیم سوئینی، مدیرعامل اپیک گیمز مشغول صحبت درباره‌ی PS5 و توانایی‌های آن از نگاه این شرکت شده است:

سخت‌افزار پلی‌استیشن 5 به‌معنی واقعی کلمه فوق‌العاده است و قدرت گرافیکی بی‌نظیری را ارائه می‌دهد؛ دستگاهی خلق‌شده در کلاس جهانی. با PS5 ساخت محتواها و بازی‌هایی ممکن می‌شود که قبلا فقط می‌توانستیم رویای خلق آن‌ها را ببینیم. دوران صفحات لودینگ به پایان رسید و روزگاری که محیط‌ها همزمان با حرکت گیمر در طول و عرض آن‌ها بارگذاری می‌شدند، به فراموشی سپرده خواهد شد.

آنریل انجین 5

بر کسی پوشیده نیست که تا این لحظه حتی روی کامپیوترهای شخصی هم هیچ SSD رقیبی وجود ندارد که سریع‌تر و قدرتمدتر از SSD شخصی‌سازی‌شده‌ی پلی‌استیشن 5 باشد؛ حافظه‌ای که سرعت آن بیشتر از دو برابر حافظه‌ی SSD کنسول ایکس باکس سری ایکس مایکروسافت است. مدیر اجرایی اپیک گیمز در این رابطه می‌گوید:

SSD پی‌اس‌فایو کیلومترها جلوتر از تکنولوژی‌های به کار رفته در پرخرج‌ترین کامپیوترهای شخصی است. به این معنی که در لحظه هرچه قدر هم که خرج کنید، نمی‌توانید دستگاهی در خانه داشته باشید که بازی‌ها را با یک SSD سریع‌تر از SSD پلی‌استیشن 5 اجرا کند و تحویل گیمر دهد. معماریِ تازه‌ی این حافظه‌ی شخصی‌سازی‌شده تمام معماری‌های پیشین به کار رفته در ساخت SSD را از یادها می‌برد.

دقت کنید که حافظه‌ی PS5 نه فقط بین کنسول‌های بازی‌های ویدیویی که بین تمامی دستگاه‌ها بدون رقیب است.

تیم سوئینی باور دارد آنریل انجین 5 در نسل نُهُم آرام‌آرام درک مخاطب از یک بازی ویدیویی را تغییر خواهد داد. برای نمونه تصویر شاخص این خبر چند سال قبل باید به‌عنوان عکسی ثبت‌شده از یک مکان واقعی در نقطه‌ای از دنیا معرفی می‌شد. ولی اکنون می‌دانیم حاصل اجرای یک دمو تکنیکی ساخته‌شده با آنریل انجین 5 و اجراشده روی کنسول پلی استیشن 5 سونی است.


منبع Twinfinite
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده