نویسنده: حسین صدری
// چهار شنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۵

سونی همچنان تاکید می‌کند که پلی استیشن 5 در تعطیلات ۲۰۲۰ عرضه می‌شود

هرچند مشکلات مربوط‌به شیوع ویروس کرونا همچنان گریبان‌گیر جهان است اما سونی معتقد است روند تولید پلی‌استیشن 5 همچنان سر موقع به اتمام خواهد رسید.

شرکت سونی (Sony) در تازه‌ترین گزارشی که درباره‌ی مسائل مالی‌اش اعلام کرده، مجددا روی این مسئله تاکید می‌کند که روند تولید و عرضه‌ی کنسول پلی ‌استیشن 5 تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا در جهان قرار نگرفته است و این کنسول همچنان قرار است طبق روال سابق راهی بازار شود.

سونی همچنین در این گزارش تایید کرد که آن‌ها توانسته‌اند تاکنون تعداد ۱۱۰ میلیون کنسول پلی ‌استیشن 4 را در سراسر جهان به فروش برسانند. سونی اعلام کرد شرایطی که پس از شیوع کووید ۱۹ در جهان به‌وجود آمد و شرکت‌های مختلف را ناچار کرد کارمندان خود را در خانه‌هایشان به کار بگیرند، تا حدی روی روند تولید سخت‌افزار و محصولات نرم‌افزاری کنسول پلی‌استیشن 4 هم اثرگذار بود اما هم‌اکنون تقریبا همه‌ی آن مشکلات برطرف شده‌اند.

شیوع ویروس کرونا تاثیرات کوچکی هم روی تولید قطعات سخت‌افزاری پلی‌استیشن 4 گذاشت؛ مشکلاتی که ناشی از کمبود قطعات لازم بودند اما درحال حاضر نیاز خط تولید در کوتاه‌مدت با قطعه‌هایی که در انبارها موجود است برطرف می‌شود و روند فروش نیز درحال حاضر به‌خوبی پیش می‌رود. فروش محصولات نرم‌افزاری از جمله بازی‌هایی که می‌توان آن‌ها را ازطریق اینترنت دانلود کرد و همچنین مشترک‌های PS Plus و سرویس PlayStation Now نیز افزایش یافته‌اند.

سونی همچنان به این مسئله ایمان دارد که شیوع ویروس کرونا نمی‌تواند باعث شود این شرکت به برنامه‌هایش در رابطه با عرضه‌ی کنسول پلی‌‌استیشن 5 در تعطیلات سال ۲۰۲۰ نرسد. آن‌ها همچنین معتقدند روند تولید بازی‌هایی که قرار است برای نسل بعد تولید شوند هم تحت تاثیر قرار نگرفته و طبق برنامه پیش می‌رود. البته به این نکته نیز اشاره شده که این پیش‌بینی‌ها براساس اطلاعاتی که درحال حاضر در دسترس است انجام شده‌اند و نقشه‌ها همیشه ممکن است تغییر کنند. سونی همچنین درباره‌ی انتظاراتش از میزان فروش پلی‌استیشن 4 و پلی‌‌استیشن 5 در سال آینده صحبتی نکرد.

باتوجه‌به عرضه‌ی پلی‌‌استیشن 5، مسائلی مانند کار کردن کارمندان از خانه و محدودیت‌هایی که در زمینه‌ی سفرهای بین‌المللی به‌وجود آمده است، باعث شده در روند تست و ارزیابی کیفی این کنسول مشکلاتی ایجاد شود. اما روند توسعه همچنان با برنامه‌ریزی برای عرضه در تعطیلات سال ۲۰۲۰ دنبال می‌شود.

این گزارش شرایط سونی را در سال مالی ۲۰۱۹ شرح داد و اعلام کرد تاکنون ۱۱۰ میلیون دستگاه پلی‌‌استیشن 4 در جهان به فروش رفته است؛ حتی با اینکه روند تولید کنسول در برهه‌ای از سال به‌خاطر کمبود قطعات دچار مشکلاتی شد. همچنین می‌دانیم که فروش محصولات نرم‌افزاری دیجیتال هم سال‌به‌سال بیشتر می‌شود و امسال توانست ۵۱ درصد از کلیه‌ی سهم فروش بخش نرم‌افزار را به خود اختصاص دهد.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی اظهارات سونی چیست؟ به‌نظر شما ممکن است اتفاقات دیگری موجب به هم ریختن برنامه‌ریزی‌های سونی شوند؟


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده