نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۰

فروش جهانی پلی استیشن 4 به ۱۱۰.۴ میلیون دستگاه رسید

سونی در خلال گزارش خود از عملکرد این شرکت تا پایان سال مالی اخیر، مجموع آمار فروش کنسول پلی استیشن 4 از زمان عرضه‌ی آن را ۱۱۰.۴ میلیون واحد در سرتاسر جهان اعلام کرد.

مطابقِ تازه‌ترین اخبار کنسول‌های بازی، کمپانی سونی اقدام به انتشار گزارش مالی عملکرد شرکت منتهی به تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۲۰ (یا ۱۲ فروردین ۹۹) کرده که آمار فروش کنسول‌های پلی استیشن 4 را ۱۱۰.۴ میلیون واحد به ثبت رسانده است. براین اساس، در عرض آخرین دوره‌ی سه ماهه‌ی عملکرد این شرکت منتهی به تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۲۰، در مجموع ۱.۵ میلیون واحد از کنسول‌های PS4 به فروش رفته که این میزان در مقایسه با رقم ۲.۶ میلیون واحد در مدت مشابه سال قبل، ۱.۱ میلیون کاهش را نشان می‌دهد.

با این حال، سونی از هدف از پیش تعیین شده‌ی خود برای فروش ۱۳.۵ میلیون واحد از کنسول‌های نسل فعلی خود در سال مالی ۲۰۱۹ عبور کرده و به رقم ۱۳.۶ میلیون واحد دست پیدا کرده است. این شرکت، پیش‌بینی خود از فروش دستگاه‌های پلی استیشن 4 تا پایان ماه مارس ۲۰۲۱ را اعلام نکرد.از دیگر آماری که در خلال این گزارش منتشر شده، می‌توان به رقم ۴۱.۵ میلیون مشترک سرویس پلی استیشن پلاس تا ۳۱ مارس ۲۰۲۰ اشاره کرد که ۵.۱ میلیون واحد رشد را در مقایسه با میزان ۳۶.۴ میلیون عضو در بازه‌ی مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

پلی استیشن 4

علاوه بر این، محصولات نرم افزاریِ به فروش رفته برای کنسول پلی استیشن 4 نیز در چهارمین سه‌ماه‌ی سال به رقم ۵۹.۶ میلیون واحد دست یافته که به میزان ۴.۹ میلیون نسخه از ۵۴.۷ میلیون در سال مالی گذشته بیشتر بوده است. ۶۶ درصد از این رقم، به فروش دیجیتالی نسخه‌ی کامل بازی‌های تولیدی این شرکت اختصاص دارد که در مقایسه با ۴۵ درصد سال گذشته، یک رشد ۲۱ درصدی را به خود می‌بیند.

بهمن ماه سال گذشته بود که سونی اقدام به انتشار آمار عملکرد شرکت در سه‌ماهه‌ی منتهی به تاریخ ۱۰ دی ۱۳۹۸ (۳۱ دسامبر ۲۰۱۹) کرد که براساس آن، مجموعاً ۱۰۸.۹ میلیون دستگاه PS4 به بازارهای سراسر دنیا ارسال شده بود. شما می‌توانید با مراجعه به لینک مقابل، جزئیات این گزارش را مطالعه کنید.


منبع gematsu
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده