نویسنده: حسین صدری
// چهار شنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۰

بازگشت مخفی‌کاری در جمعیت و کشتن آنی هیدن بلید در Assassin’s Creed Valhalla

کارگردان بازی Assassin’s Creed Valhalla اعلام کرد که شما می‌توانید در بازی جدید با یک ضربه‌ی هیدن بلید دشمنان را بکشید و در میان جمعیت‌ مخفی‌کاری کنید.

هرچند بازی Assassin’s Creed Valhalla توانسته توجه طرفداران زیادی را به خود جلب کند اما گیم‌پلی کامل این بازی تاکنون به نمایش در نیامده و همین مسئله باعث نارضایتی و ناامیدی برخی طرفداران را فراهم کرده است. طبق وعده‌هایی که از یوبی سافت (Ubisoft) شنیده شده‌، به احتمال زیاد می‌توانیم گیم‌پلی این بازی را در رویداد Ubisoft Forward که در ژوئیه امسال برگزار می‌شود تماشا کنیم. حالا که قرار است تا این رویداد منتظر بمانیم، سازندگان بازی اطلاعات مختلفی را درباره‌ی گیم‌پلی آن منتشر کرده‌اند که دانستن‌شان خالی از لطف نیست. کارگردان بخش خلاق بازی یعنی اشرف اسمائیل اخبار خوبی درباره‌ی هیدن بلید یا همان خنجر پنهان اساسین‌ها دارد؛ این اسلحه در بازی اساسین والهالا می‌تواند دشمنان را فقط با یک ضربه از پای درآورد. همچنین در این بازی باز هم قرار است قابلیت پنهان شدن میان جمعیت و مخفی‌کاری با استفاده از توده‌های مردم امکان‌پذیر باشد.

کارگردان بازی در گفت‌وگویی با وبسایت کوتاکو گفت:

ما می‌خواستیم نگاهی به بازی‌های قدیمی مجموعه بیندازیم و بررسی کنیم که چه موارد یا چه المان‌هایی در موفقیت آنها دخیل بوده است؛ سپس تشخیص دهیم که چه چیزی می‌تواند فرمول ما برای بازی جدید را بهتر کند. نوعی هویت منحصر‌به‌فرد در آن بازی‌های قدیمی بود که می‌خواستیم آن‌ها را در بازی AC: Valhalla بازگردانیم.

شما همچنین می‌توانید در مراحل ابتدایی بازی انتظار دریافت سلاح هیدن بلید را داشته باشید.

ما با این ایده پیش رفتیم که اِیوُر، شخصیت اصلی بازی قرار نیست یک اساسین تعلیم‌دیده باشد. ایور صرفا وایکینگی است که این اسلحه‌ی مرگبار را به‌دست می‌آورد و باید به سرعت یاد بگیرد چطور باید از آن استفاده کند. ایور در مراحل ابتدایی بازی این را یاد می‌گیرد که با زمان‌بندی درست، می‌تواند با استفاده از این اسلحه هرکس و هرچیز را فقط با یک ضربه از پا در آورد.

پس اگر به‌دنبال این هستید که دشمنان را فقط با یک ضربه بکشید، احتمالا باید این تکنیک را تمرین کرده و در رعایت زمان‌بندی آن حرفه‌ای شوید. این مسئله همچنین نشان می‌دهد مبارزات بازی قرار است تا حد زیادی هم روی مهارت‌های بازیکنان تمرکز کند و شاید نقش المان‌های نقش‌آفرینی تا اندازه‌ای کمرنگ باشد.

بازی Assassin

همچنین این مسئله نیز روشن شد که قرار است در بازی جدید، بتوانیم ازطریق پنهان شدن در جمعیت‌های مردم هم مخفی‌کاری کنیم. «مخفی‌کاری در جمعیت» از ویژگی‌های گیم‌پلی این بازی است که به شما اجازه می‌دهد همانند نسخه‌های قدیمی مجموعه‌ی اساسینز کرید، لابه‌لای جمعیت‌های بزرگ مردم پنهان شوید و از دید دشمنان یا نگهبانان در امان بمانید.  اشرف اسماعیل درباره‌ی این قابلیت می‌گوید:

ما یک تغییر کوچک اما جذاب به آن اضافه کرده‌ایم. اما بله؛ مخفی کاری با استفاده از جمعیت‌های مردم در این بازی بازگشته است. این ایده که یک وایکینگ، کسی که عضوی از جمعیت مردم نورس است، در جایی حضور داشته باشد که نباید و بخواهد در میان جمعیت پنهان شود، کاملا منطقی بود. لذا می‌توانید اگر خواستید، با پنهان شدن از دید مردمی که از حضورتان خشنود نیستند مخفی بمانید.

ما همچنین این را می‌دانیم که بازی Assassin’s Creed Valhalla قرار است ارتباط‌هایی هم به بازی‌های پیشین این مجموعه داشته باشد؛ اما اینکه این ارتباط‌ها قرار است به چه معنایی باشند، چیزی است که به‌گفته‌ی کارگردان «طرفداران و بازیکنان خودشان باید بگردند و آن‌ها را در بازی پیدا کنند».

بازی اساسینز کرید والهالا قرار است در فصل تعطیلات سال جاری برای پلی‌ استیشن 5، پلی ‌استیشن 4، ایکس ‌باکس وان، ایکس‌ باکس سری ایکس، پی سی و گوگل استیدیا در دسترس قرار گیرد. حالا می‌دانیم که این بازی فقط قرار نیست درباره‌ی حمله کردن و غارت کردن باشد و می‌توانید در آن از مهارت‌های اساسین‌ها بهره بگیرید و مخفی‌کاری کنید. همچنین طبق دیگر اطلاعات منتشر شده از بازی می‌دانیم که شما قادرید برای خود دهکده‌ای بنا کنید و آن را از جهات مختلف ارتقا دهید تا ویژگی‌های بیشتری در گیم‌پلی برایتان فراهم شود.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی ویژگی‌های مخفی‌کاری این بازی چیست؟ آیا بازگشت نسخه‌ی جدید به ریشه‌های قدیمی را دوست دارید؟


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده