نویسنده: حسین صدری
// سه شنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۱

Assassin’s Creed Valhalla روی Xbox Series X با رزولوشن 4K و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود

یوبی سافت در بیانیه‌ای تایید کرد که بازی Assassin’s Creed Valhalla روی کنسول ایکس باکس سری ایکس با رزولوشن 4K و ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود.

بازی Assassin’s Creed Valhalla با فاصله‌ی زیادی بزرگ‌ترین بازی‌ای بود که در جریان رویداد Inside Xbox اخیر نمایش داده شد. هرچند این نمایش بسیار خلاصه و کوتاه بود و همین مسئله واکنش‌های منفی بسیار زیادی را را از سوی طرفداران در پی داشت.

هرچند با توجه به همان نمایش‌های کوتاه هم می‌توان گفت این بازی احتمالا قرار است ظاهر بسیار زیبایی داشته باشد. با این‌حال، طبق اطلاعاتی که در وبسایت ایکس باکس از بازی اساسینز کرید والهالا منتشر شده، استفاده از تکنولوژی ری‌تریسینگ و فریم ریت ۶۰ فریم بر ثانیه برای این بازی لیست نشده است.

این مسئله عده‌ی بسیار زیادی را ناامید و حتی نگران کرد؛ چراکه این سوال برای آن‌ها ایجاد شد که کنسول ایکس باکس سری ایکس با قدرت ۱۲ ترافلاپس که به‌عنوان قدرتمندترین کنسولی که مایکروسافت (Microsoft) تابه‌حال ساخته شناخته می‌شود، قرار است با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه بازی Assassin’s Creed Valhalla را اجرا کند. در این‌خصوص، وبسایت یوروگیمر در ارتباطی که با یوبیسافت (Ubisoft) برقرار کرد، توانست بیانیه‌ای رسمی را از آنان دریافت کند که این موضوع را تایید می‌کند.

یوبی سافت همواره در دست‌یابی به تکنولوژی‌های جدید پیشتاز بوده و همیشه تلاش کرده تا با دستیابی به سخت‌افزارهای تازه‌ترین کنسول‌های بازی، بهترین تجربه‌ی ممکن را بازی بازیکنان فراهم کند. به همین خاطر است که ما عمیقا خوشحالیم که اعلام کنیم مشغول همکاری با مایکروسافت هستیم تا بازی Assassin's Creed Valhalla را روی کنسول ایکس باکس سری ایکس عرضه کنیم.

درحال حاضر ما می‌توانیم این مسئله را تضمین کنیم که بازی Assassin's Creed Valhalla قرار است حداقل با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه روی این کنسول اجرا شود. این بازی همچنین از ویژگی لودینگ‌های بسیار سریع‌تر بهره‌مند خواهد بود که به بازیکنان اجازه می‌دهد بدون هیچ عامل آزاردهنده‌ای در دنیای تاریخی این بازی غرق شوند. در نهایت این بازی قرار است به‌لطف قدرت و سخت‌افزار ایکس باکس سری ایکس، از جلوه‌های گرافیکی بهبودیافته بهره‌مند شود و ما نمی‌توانیم صبر کنیم تا جلوه‌های خیره‌کننده‌ی جهان بازی در رزولوشن 4K را به شما نشان دهیم.

ما هنوز باید چیزهای بسیار زیادی درباره‌ی Assassin's Creed Valhalla را در آینده‌ای نزدیک به شما نشان دهیم. پس منتشر اطلاعات تازه درباره‌ی این بازی باشید.

البته این مسئله شاید چندان هم غافلگیرکننده نباشد؛ چراکه کارت گرافیک GeForce RTX 2080Ti که قدرتی برابر با ۱۳.۴۵ ترافلاپس دارد هم نمی‌تواند از پس اجرای بازی Assassin's Creed Odyssey در رزولوشن 4K و فریم‌ریت قفل شده روی عدد ۶۰ بر بیاید. البته این حالت مربوط به وقتی است که تمامی تنطیمات گرافیکی بازی روی بالاترین حد خود قرار داشته باشند.

نحوه‌ی نوشتار این بیانیه نشان می‌داد که این احتمال هم وجود دارد که فریم‌ریت نهایی بازی از این مقدار بالاتر باشد. این احتمال هم وجود دارد که تنظیماتی در بازی در دسترس قرار بگیرند که اجرای آن در رزولوشن‌های مختلف با فریم‌ریت‌های متفاوت را در اختیار بازیکن قرار دهند. ممکن است حتی گزینه‌ای در بازی قرار گیرد که قفل فریم‌ریت بازی را بردارد و اجازه دهد بازی در شرایط مختلف با نرخ فریم متفاوتی اجرا شود. چراکه کنسول ایکس باکس سری ایکس از قابلیت نرخ تجدید متغیر هم پشتیبانی می‌کند. این مسئله باعث می‌شود بتوانیم به تجربه‌ای روان‌تر امیدوار باشیم؛ حتی اگر بازی AC Valhalla نتواند با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا شود.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ آیا کمی از قابلیت‌های نسل آینده‌ی کنسول‌ها ناامید شده‌اید؟


منبع WCCF tech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده