نویسنده: حسین صدری
// دوشنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۰

جف کیلی: گرافیک بازی‌ های PS5 و Xbox Series X پیشرفت چشمگیری خواهد داشت

از نظر جف کیلی بازی‌های نسل آینده قرار است جهش بزرگی نسبت به این نسل داشته باشند و باید هنوز منتظر نمایش‌های دیگر بمانیم.

نمایش گیم‌پلی بازی‌های ایکس باکس سری ایکس که در تازه‌ترین اپیزود از Inside Xbox برگزار شد، تعداد بسیاری از طرفداران کنسول مایکروسافت را ناامید کرد. نه فقط به این خاطر که از بازی‌های موردانتظار گیم‌پلی‌های طولانی‌ای به نمایش در نیامد؛ بلکه نمایش‌ها نتوانستند گرافیک خارق‌العاده‌ای را که طرفداران دوست داشتند روی کنسول‌های نسل جدید ببینند نشان دهند. به همین خاطر عده‌ای بابت این مسائل ناامید شده و به ایکس باکس اعتراض کردند. حتی مقاله‌ای هم در وبسایت IGN منتشر شد که می‌گفت احتمالا ما باید انتظاراتمان درباره‌ی گرافیک واقع‌گرای بازی‌هایی را که روی کنسول‌های نسل آینده اجرا می‌شوند پایین بیاوریم.

البته آنطور که جف کیلی فکر می‌کند، نیازی نیست این انتظارات را پایین بیاوریم. زمانی که وبسایت آی جی ان مقاله‌اش مبنی بر اینکه جهش گرافیک احتمالا قرار نیست در این نسل چندان چشمگیر باشد در توییتر انتشار داد، جف کیلی نظرش را از طریق توییتی خطاب به آن‌ها نوشت و گفت: «این مقاله احتمالا مدت زیادی عمر نمی‌کند». او در توییتر به‌شدت سر موضع خود ایستاد و طوری صحبت کرد که گویا چیزهایی می‌داند که دیگران از آن بی‌خبر هستند. با این وجود باید منتظر بمانیم و ببینیم واقعیت چیست.

البته با این وجود، اطلاعات و اعداد و ارقام مربوط به کنسول‌های نسل بعدی یعنی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس روی کاغذ بسیار بهتر و باکیفیت‌تر از نسل قبلی به‌نظر می‌رسند و این نوید را می‌دهند که بازی‌ها هم با کیفیت بسیار بهتری نمایش پیدا کنند. جدا از این مسئله، ما هنوز کار بسیاری از بازی‌سازان باتجربه را ندیده‌ایم و هنوز خیلی زود است که بخواهیم درباره‌ی گرافیک بازی‌های نسل بعد قضاوت کنیم. این مسئله هم بسیار مهم است که این سازنده‌های فرست‌پارتی هستند که معمولا می‌توانند بهترین کیفیت ممکن را از کنسول‌ها استخراج کنند و باید منتظر بمانیم تا بازی‌های انحصاری کنسول‌های آینده هم به نمایش در آیند. صدالبته این مسئله نیز مهم است که هنوز در ابتدای نسل هستیم و نسل نهم حتی رسما آغاز هم نشده است. مهارت بازی‌سازان در ساخت بازی‌های باکیفیت روی سخت‌افزارهای جدید، به مرور زمان پیشرفت می‌کند و باید صبر کنیم تا آن‌ها به خوبی با شرایط جدید خو بگیرند. به همین خاطر هنوز هم می‌توان انتظار داشت پیشرفت گرافیکی کنسول‌های جدید نسبت به نسل حاضر، جهشی بزرگ باشد.

احتمالا به زودی می‌توانیم بخشی از آن جلوه‌های بصری وعده داده شده را ببینیم. مایکروسافت گزارش داده است که بازی‌های جدید فرست‌پارتی کنسول ایکس باکس سری ایکس را در ماه جولای نمایش خواهد داد. بازی‌هایی که یکی از آن‌ها Halo Infinite است. علاوه بر این، شایعه‌هایی هم وجود دارد که می‌گویند پلی استیشن 5 هم قرار است در ماه ژوئن به‌طور کامل معرفی شود و بازی‌های آن‌ هم در همی ماه برای عموم نشان داده می‌شوند. در هر صورت باید امیدوار بود نمایش‌های آتی بتوانند هم از لحاظ جلوه‌های بصری و هم از جنبه‌های دیگر طرفداران را تحت‌تاثیر قرار دهند.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی گرافیک و جلوه‌های بازی‌های به‌نمایش در آمده از نسل آینده چه بود؟ آیا نمایش‌ها توانستند انتظاراتتان را برآورده کنند؟


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده