نویسنده: میلاد فاطمی
// پنجشنبه, ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۰

فروش کلی بازی The Witcher 3 از مرز ۲۸ میلیون نسخه عبور کرد

پس از گذشت پنج سال از زمان انتشار بازی محبوب The Witcher 3، حال طبق اطلاعات منتشر شده فروش کلی این اثر از مرز 28 میلیون نسخه نیز عبور کرد.

به لطف پخش سریال The Witcher از شبکه نتفلیکس و همچنین انتشار نسخه نینتندو سوییچ این بازی، نسخه سوم از مجموعه محبوب نقش آفرینی استودیوی CD Projekt Red توانست سال ۲۰۱۹ را به‌بهترین شکل به پایان برساند.

حال طبق جدیدترین اخبار بازی، استودیوی لهستانی سی دی پراجکت رد گزارش مال سال ۲۰۱۹ خود و به‌خصوص جزییات فروش بازی The Witcher 3 را منتشر کرد. با استناد به این اطلاعات، به‌نظر می‌رسد پس از گذشت پنج سال از انتشار این نسخه از مجموعه، همچنان بازی ویچر 3 از محبوبیت بالایی نزد گیمرها برخوردار است؛ چراکه این بازی در سال ۲۰۱۹ از نظر میزان فروش پس از ۲۰۱۵ که اولین سال عرضه آن بود، در جایگاه دوم قرار دارد. از مجموعه فروش پنج میلیون نسخه در سال گذشته، ۵۳ درصد به نسخه پی‌ سی، ۲۶ درصد به پلی استیشن 4، ۱۱ درصد به کنسول هیبریدی نینتندو سوییچ و در آخر نیز ۱۰ درصد به ایکس باکس وان تعلق گرفته است.

بازی The Witcher 3

باتوجه به اینکه معمولا استودیوی سی دی پراجکت رد جزییات و اطلاعات ریز و دقیق از میزان فروش را اعلام نمی‌کند، اما با تلاش یکی از کاربران توییتر و با درنظر گرفتن نمودار منتشر شده، اکنون می‌توان اعلام کرد که فروش کلی بازی The Witcher 3 از مرز ۲۸ میلیون نسخه عبور کرده است.

نکته جالب توجه این است باجود اینکه نسخه سوییچ بازی اواخر سال ۲۰۱۹ روانه بازار شد، اما در همین زمان نسبتا کوتاه توانست موفق ظاهر شده و فروش حدود ۷۰۰ هزار نسخه‌ای را تجربه کند.

این اطلاعات تازه منتشر شده به‌همگان نشان می‌دهد که بازی ویچر 3 به‌عنوان یکی از بهترین آثار نسل هشتم، هنوز هم با قدرت می‌تواند مخاطب جدید کسب کرده و روزبه‌روز فروش کلی خود را افزایش دهد.

حال باید منتظر ماند و دید سی دی پراجکت رد در سال ۲۰۲۰ همزمان با عرضه بازی جدید خود یعنی Cyperpunk 2077، همچنان می‌تواند فروش جهانی بازی ویچر 3 را افزایش دهد یا خیر؟ لطفا نظرات خود را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده