نویسنده: شعیب شاهدی
// پنجشنبه, ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۱

معرفی بازی موبایل Veritas Demo؛ معماهای مرموز

بازی موبایل Veritas Demo پیش‌نمایش بازی Veritas است که تیم گلیچ گیمز برای اندروید توسعه داده است. این بازی تجربه‌ای در سبک پازل با حال‌وهوای مرموز و علمی تخیلی ارائه می‌دهد.

استودیو گلیچ گیمز در گذشته بارها ثابت کرده است که توانایی ارائه‌ی یک تجربه‌ی خوب را در بازی‌های معمایی و رازگونه دارد. ازجمله‌ی بازی‌های منتشر شده توسط این تیم می‌توان به سه‌گانه‌ی Forever Lost و بازی Cabin Escape اشاره کرد. در جدیدترین اثر این گروه به نام Veritas باید با ذهنی باز مرز بین حقیقت و دروغ را پیدا کنیم و در روایتی معماگونه و فشرده به این سؤال پاسخ بدهیم: حقیقت چیست و آیا اصلا اهمیتی دارد؟ گیم‌پلی بازی شامل معماهای چالش‌برانگیز و ترکیب مناسبی از پیداکردن آیتم‌ها و گاهی ترکیب آیتم‌ها برای رسیدن به جواب معماها است. نسخه‌ی پیش‌نمایش این بازی موبایل به نام Veritas Demo اکنون برای اندروید به‌صورت رایگان دردسترس است. نسخه‌ی اصلی بازی به نام Veritas برای خرید روی پی سی، آیفون و مک منتشر شده است.

معرفی بازی موبایل veritas demo

گیم‌پلی بازی به سبک اشاره و کلیک شامل پیدا کردن اشیاء مختلف و استفاده کردن از آن‌ها برای حل معماها است.

این بازی روایتگر داستان شخصی است که داوطلب می‌شود تا در یک سری آزمایش‌ها شرکت کند که توسط شرکت صنعتی Veritas انجام می‌شوند. شخصیت اصلی در ابتدای بازی در حالی از خواب بیدار می‌شود که خود را در یک اتاق کوچک زندانی می‌کند و از روز قبل هیچ خاطره‌ای ندارد. حالا تنها چیزی که این شخص به‌یاد می‌آورد این است که تعدادی برگه را امضا کرده و بعد دنبال تعدادی دکتر راه افتاده است. اما حالا باید خود را از سلول فراری بدهد و طی مسیر با پیدا کردن یادداشت‌های یک نفر از رازهای مکانی که در آن گیر افتاده است پرده‌برداری کند. در این محل که شخصیت اصلی زندانی شده است نشانه‌هایی از خشونت و خونریزی پیدا می‌شود. بازی با روایت داستانی درگیر کننده سوالات فلسفی و اخلاقی مختلفی را مطرح می‌کند که با پیشرفت تکنولوژی برای انسان‌ها پیش می‌آید. یکی از مسئله‌های مطرح شده بحث مرز بین واقعیت و رویا است و اینکه در آینده این مرز تا چه اندازه غیرقابل تشخیص است. این سؤال در آثار مختلفی مطرح شده است اما در سریال محبوب Westworld با زیبایی و مهارت این موضوع پرداخت شده است. البته بخش داستانی بازی می‌توانست بهتر اجرا شود و در بخش‌هایی به‌نظر می‌رسد داستان بازی منطقی پیش نمی‌رود.

معرفی بازی موبایل veritas demo

شخصیت اصلی در ابتدای بازی در حالی از خواب بیدار می‌شود که خود را در یک اتاق کوچک زندانی می‌یابد و از روز قبل هیچ خاطره‌ای ندارد.

گیم‌پلی بازی به سبک اشاره و کلیک شامل پیدا کردن اشیاء مختلف و استفاده کردن از آن‌ها برای حل معماها است. در بازی شما دارای یک Inventory هستید که آیتم‌ها را برای شما نگه می‌دارد و در آن می‌توانید آیتم‌ها را با یکدیگر ترکیب کنید و چیزی که مورد نیاز است را بسازید. در ابتدای بازی یک دوربین دراختیار شما قرار می‌گیرد تا از سرنخ‌ها عکس بگیرید و در هنگام حل معماها از آن استفاده کنید. مشابه دیگر بازی‌های پازل دوربین نقش مهمی در حل معماها دارد. بخش دیگری از گیم‌پلی بازی پیدا کردن یادداشت‌های یک شخص ناشناس به‌نام کریستینا است که برای روایت داستان و پیشروی در بازی در نظر گرفته شده است. کیفیت طراحی معماها خوب و قابل‌قبول است و می‌تواند مخاطب را سرگرم کند. بازی شامل یک قسمت راهنمایی برای حل معماها است ولی می‌توانید این قسمت را در بخش تنظیمات غیرفعال کنید. معماها شامل پیدا کردن وسیله‌های مختلف، ترکیب کردن آیتم‌ها، پیدا کردن رمزهای درهای بسته و ربط دادن نمادهای مختلف به یکدیگر است. به‌نظر می‌رسد بعضی از معماها بیشتر از حد موردنیاز سخت هستند و گاهی منطق را زیرپا می‌گذارند و صرفا به‌دلیل سخت‌تر کردن تجربه بازی طراحی شده‌اند.

معرفی بازی موبایل veritas demo

برای تجربه‌ی کامل بازی به شما پیشنهاد می‌کنیم نسخه اصلی بازی را به نام Veritas دانلود کنید.

در نسخه‌ی پیش‌نمایش تعداد محدودی از چپترها قابل‌بازی هستند. منوی بازی دارای موارد مختلفی است که می‌توانید درآن بازی جدیدی را شروع کنید یا بازی قبلی را بارگذاری کنید یا در قسمت تنظیمات بازی بخش‌های مختلف ازجمله تنظیمات صدا، تصویر، دوربین و سختی را تعیین کنید. منوی بازی شامل بخش راهنمایی‌ها و اخبار هم است. در ابتدای هر بخش یک نقل‌قول برای ما به‌نمایش در می‌آید که با بخش داستانی مرتبط است و تجربه‌ی بازی را بهتر می‌کند.

معرفی بازی موبایل veritas demo

درنهایت اگر از طرفداران بازی‌های پازل و معمایی یا بازی‌های با حالت رازگونه هستید یا بازی‌های قبلی استودیو گلیچ گیمز را تجربه کرده‌اید و لذت برده‌اید این بازی به شما پیشنهاد می‌شود. نسخه‌ی پیش‌نمایش بازی به‌نام Veritas Demo روی فروشگاه گوگل‌پلی قرار گرفته است که لینک آن در زیر قرار گرفته است. اما نسخه‌ی اصلی بازی به‌نام Veritas هم روی پلتفرم‌های اندروید، آیفون، ویندوز و مک منتشر شده است. برای تجربه‌ی کامل بازی به شما پیشنهاد می‌کنیم نسخه اصلی بازی را دانلود کنید و از تجربه‌ی آن لذت ببرید. نسخه‌ی پیش‌نمایش به‌صورت رایگان دردسترس است اما برای تجربه‌ی نسخه‌ی کامل بازی باید آن‌را خریداری کرد.

دانلود بازی Veritas Demo

قیمت گوشی، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی‌های مختلف نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی و قیمت انواع برندهای گوشی نظیر  قیمت گوشی سامسونگ، قیمت گوشی شیائومی، قیمت گوشی هواوی و قیمت آیفون در کنار گالری تصاویر رسمی محصولات همگی در این بخش در دسترس شما خواهد بود.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده