نویسنده: میلاد فاطمی
// چهار شنبه, ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۳۱

نسخه آزمایشی سرویس Project xCloud میزبان سه بازی الکترونیک آرتز می‌شود

مایکروسافت در تازه‌ترین اقدام خود برای قدرتمندتر کردن سرویس استریم Project xCloud اعلام کرد استودیوی الکترونیک آرتز نیز سه بازی محبوب خود را در اختیار این سرویس قرار می‌دهد.

مدتی است که غول‌های صنعت تکنولوژی به‌ فکر ایجاد انقلابی جدید در زمینه بازی‌های ویدیویی و نحوه تجربه آنها هستند؛ انقلابی که قرار است روش معمول و رایج را کنار زده و بازی‌ها را از طریق استریم و پردازش ابری در اختیار مخاطب قرار دهد. در این مدت تلاش‌های زیادی نیز در این زمینه شده که اغلب آنها با شکست مواجه و پس از مدتی از یادها فراموش شده‌اند.

یکی از جدیدترین و شاید امیدوارانه‌ترین حرکات صورت گرفته شده در زمینه استریم، سرویس گیمینگ گوگل تحت عنوان استیدیا بوده است که پس از ایجاد انتظارات و سروصدای فراوان بازهم نتوانست آنطور که پیش‌بینی می‌شد موفق ظاهر شده و کنسول‌های فعلی را به چالش بکشد. شاید یکی از دلایل مهم و کلیدی در محبوب نبودن این روش و سرویس، نیاز به یک اینترنت با سرعت بسیار بالا برای پردازش همزمان بازی‌ها است که متاسفانه فعلا مردم کشورهای زیادی از آن برخوردار نیستند.

داستان مایکروسافت و صنعت بازی‌های ویدیویی با گوگل اما تفاوت‌های زیادی دارد که باعث می‌شود، با نگاهی تازه و امید زیادی برای عرضه کامل سرویس Project xCloud هیجان داشته باشیم. گوگل با وجود اینکه از نظر پردازش ابری قدرت بالایی دارد، اما از طرفی از تجربه بالای مایکروسافت در این صنعت و مهم‌تر از آن، پشتیبانی ناشران و بازی‌سازهای بزرگ بی‌بهره بوده است.

اگر زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا اطلاع دارید که علاوه‌بر آثار انحصاری مایکروسافت ازجمله Gears 5، بازی Halo 5: Guardians و همچنین بازی محبوب Sea of Thieves، حدود پانزده بازی دیگر نیز در فهرست آثار حاضر در نسخه آزمایشی سرویس استریم Project xCloud قرار دارند. در همین رابطه در جدیدترین اخبار بازی و باتوجه به توییت مایکروسافت، استودیوی الکترونیک آرتز نیز در تازه‌ترین اقدام خود، The Sims 4، بازی Dragon Age: Inquisition و همچنین بازی تحسین شده Unravel 2 را در اختیار این سرویس قرار داده است.

Project xCloud

باوجود اینکه چند روز پیش ردموندی‌ها به‌صورت رسمی اعلام کردند به‌زودی نسخه آزمایشی پروژه ایکس‌کلاود در یازده کشور اروپایی جدید ازجمله فرانسه و ایتالیا نیز در دسترس قرار می‌گیرد، اما هنوز تاریخ رسمی شروع به‌کار کامل و جهانی این سرویس استریم اعلام نشده است.

باید توجه داشته باشید که برای امتحان کردن نسخه آزمایشی Project xCloud، باید یک گوشی هوشمند با سیستم عامل اندروید، کنترلر ایکس باکس وان و از همه مهمتر اینترنتی با سرعت دانلود 10Mbps داشته باشید. البته امکان آزمایش این سرویس برای کاربران سیستم عامل iOS نیز فراهم شده است، اما با تعداد بازی کمتر.

به‌نظر شما می‌توان انتظار داشت که در آینده نزدیک بالاخره سیستم‌های سخت افزاری کنار رفته و سرویسی شبیه نتفلیکس برای صنعت بازی‌های ویدیویی عرضه شود یا خیر؟ لطفا نظرات خود را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده