نویسنده: مهرداد داودی
// چهار شنبه, ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۱

دبیر انجمن سینماداران از وضعیت سینماهای کشور صحبت کرد

محمدرضا صابری، دبیر انجمن سینماداران در باب وضعیت سینماهای کشور در زمان شیوع کرونا و پس از آن صحبت‌هایی ارائه کرده است.

همانطور که احتمالا خبر دارید، سالن‌های سینمایی ایران از تاریخ ۴ اسفند ماه به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده‌اند. بنابر جدیدترین اخبار سینمای ایران؛ محمدرضا صابری، دبیر انجمن سینماداران ایران درباره وضعیت سینماهای کشور در دوران شیوع کرونا و دوران پساکرونا صحبت‌هایی کرده است. او در صحبت‌های خود درباره راهکارهای کنترل وضعیت سینماها در دوران پساکرونا صحبت کرده است. صابری درباره اخراج کارمندان سینماها به قرار زیر صحبت کرد:

کسی از کارکنان سالن‌های سینما اخراج نشده است و اگر سینماها باز شود، قطعا همه کارکنان به کار خود بازخواهند گشت.

صابری با اشاره به قانون حمایت از مشاغل ادامه داد:

برخی سینماها که از اسفند تعطیل بوده و درآمدی نیز نداشتند کارکنان خود را براساس قانون برای دریافت حقوق و پاداش به سازمان تامین اجتماعی معرفی کردند و بدیهی است که بعد از بازگشایی سینماها آنها نیز به سر کار خود بازخواهند گشت.

وی درباره ضرر و زیان سینماها چنین گفت:

باید برنامه‌ریزی‌هایی صورت بگیرد تا از ضرر و زیان سینماها کاسته شود و ما به طرح‌هایی همچون ارایه وام‌های ۱۰ میلون تومانی به سینماداران اعتراض داریم و معتقدیم چنین طرح‌هایی سودی ندارد.

محمدرضا صابری با اشاره به اینکه اکران نوروزی یکی از بهترین اکران‌های هر سال است، به قرار زیر صحبت کرد:

سینماها در نوروز ۹۸ بیش از ۱۷ میلیارد تومان در ۱۵ روز ابتدایی فروردین درآمد کسب کرده بودند که این درآمد در نوروز ۹۹ صفر شده و از سوی دیگر از چهارم اسفند نیز سینماها تعطیل بود. این اتفاق در حالی رخ داده که در اسفندماه مدیرهای سالن سینما براساس وظیفه‌ای که داشتند، حقوق، سنوات، عیدی و پاداش کارکنان را کامل پرداخت کرده است اما درآمدی نداشتند.

وی همچنین درباره طرح‌های پیشنهادی برای کمک به سینماها به شرح زیر گفت:

بهتر است به‌جای آ‌نکه به هر سالن سینما ۱۰ میلیون تومان وام پرداخت شود طرح‌های ماندگاری مصوب شود که برای همه سینما سود دارد مثلا می‌توان با پیگیری‌های جدی مالیات بر ارزش افزوده از روی بلیت‌های سینما حذف کرد و الا پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی برای هر پرده سینما مشکلی را حل نخواهد کرد.

محمدرضا صابری درباره زمان‌بر بودن بازگشت وضعیت سینماها به حالت عادی چنین گفت:

حتی اگر همین امروز نیز سینماها مجدد بازشود چند ماه زمان خواهد برد وضعیت حداقل مانند پیش از شیوع کرونا شود و این مساله نه برای سینما بلکه برای سایر رشته‌های هنری نیز وجود دارد.

شما کاربران زومجی درباره صحبت‌های محمدرضا صابری چه نظری دارید؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده