// چهار شنبه, ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۲

سازندگان ایکس‌ باکس سری ایکس به شرح بیشتر فناوری‌های به کار رفته در آن پرداختند

در بخشی از جدیدترین قسمت برنامه Inside Xbox دو عضو تیم ایکس‌باکس به گفت‌وگو پرداختند و از فناوری‌های استفاده‌شده برای خلق کنسول ایکس باکس سری ایکس گفتند.

به‌نظر می‌رسد که ردموندی‌ها تمام تلاش خود را خواهند کرد تا کنسول ایکس‌ باکس سری ایکس در تعطیلات/اواخر سال ۲۰۲۰ میلادی تقدیم طرفدارها شود. فیل اسپنسر اندکی قبل اعلام کرد که حتی اگر برخی از بازی‌های انتخاب‌شده برای عرضه به‌صورت همزمان با این کنسول از جمله بازی Halo Infinite آماده نباشند، مایکروسافت Xbox Series X را در همان زمان اعلام‌شده به بازار می‌فرستد. مگر اینکه کار کردن تیم‌ها از خانه تاثیری روی خود نرم‌افزار کنسول نسل نُهُمی شرکت بزرگ آمریکایی بگذارد. این نکته را البته می‌توان در تبلیغات و مدل ارائه‌ی اطلاعات مایکروسافت هم دید. آن‌ها با اینکه اکنون دیگر تقریبا تک‌تک اطلاعات ممکن درباره‌ی کنسول را با همگان به اشتراک گذاشته‌اند، همچنان طوری به گفت‌وگو راجع به سری ایکس ادامه می‌دهند که مخاطب بفهمد فعلا شک زیادی نسبت به عرضه‌ی سخت‌افزار مورد بحث در زمان اعلام‌شده وجود ندارد و هنوز ویروس کرونا (کووید 19) Series X را آزار نداده است.

دانلود ویدیو از آپارات

این ویدیوی رسمی جدید که با نام «تکنولوژی قرارگرفته در پس ایکس‌باکس سری ایکس» (The Technology Behind Xbox Series X – Inside Xbox) پخش شد بیشتر برای افراد آشنا با حوزه‌ی سخت‌افزارهای کامپیوتری جذابیت دارد و دانش آن‌ها راجع به کنسول نسل نهمی مایکروسافت را حتی کامل‌تر از گذشته می‌کند.

میجر نلسون (لری هریب)، یکی از اعضای کلیدی تیم Xbox Live و مجری برنامه‌ی اینساید ایکس باکس و جیسون رونالد، رئیس بخش مدیریت برنامه‌ی مایکروسافت در ویدیو به بررسی اجمالی فناوری‌هایی پرداختند که در شکل‌گیری ایکس‌باکس سری ایکس نقش دارند و از مواردی گفتند که این کنسول توانایی دستیابی به آن‌ها را دارد. پردازنده و حافظه‌ی SSD سری ایکس و استفاده‌ی آن از ری تریسینگ (Ray tracing؛ فناوری دنبال کردن پرتو نور که به دستگاه اجازه‌ی خلق تصاویری با نورپردازی‌های به مراتب واقع‌گرایانه‌تر را می‌دهد) هم در مرکز صحبت‌های آن‌ها قرار داشتند. همچنین نمایش ویدیوهایی از قابلیت‌های این کنسول و به تصویر کشیدن کیفیت بالای اثری چون بازی Gears 5 روی Xbox Series X هم عناصر دیگری بودند که از این ویدیو یک جمع‌بندی مناسب از بسیاری از گفته‌های شرکت آمریکایی درباره‌ی کنسول بازی نسل نُهُمی خود ساختند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده