نویسنده: علی نوروزی
// سه شنبه, ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۳۱

بازی Disco Elysium به‌زودی به نینتندو سوییچ راه می‌یابد

الکساندر روستوف، کارگردان بازی Disco Elysium در گفت‌وگویی با BBC اعلام کرد که این بازی معمایی رازآلود به نینتندو سوییچ نیز راه می‌یابد.

در تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که بازی نقش‌آفرینی Disco Elysium به‌زودی برای نینتندو سوییچ منتشر می‌شود. الکساندر روستوف، کارگردان بازی Disco Elysium در گفت‌وگویی با BBC تایید کرد که این بازی شگفت‌انگیز در دسترس کاربران کنسول هیبریدی نینتندو نیز قرار می‌گیرد. این بازی رازآلود ماجراهای یک کارآگاه متعصب را دنبال می‌کند که در آن بازیکنان بیش از آن‌که به مهارت‌های مبارزه‌ای خود نیاز داشته باشند، باید از قدرت حل مسئله‌ی خود استفاده کنند.

بازی Disco Elysium از زمان عرضه جوایز بسیاری را به دست آورده است و اخیراً نیز در رویداد جوایز BAFTA Games Awards توانست در شاخه‌های «بهترین بازی ساخته‌شده توسط یک استودیوی تازه»، «بهترین موسیقی» و «بهترین روایت داستانی» برنده‌ی جایزه شود. این بازی برای تصاحب جایزه‌ی «بهترین روایت داستانی» رقبای قدرتمندی نظیر Control ،Life is Strange 2 ،The Outer Worlds ،Outer Wilds و Star Wars Jedi: Fallen Order را کنار زد.

بازی Disco Elysium در ابتدا در سال ۲۰۱۹ در دسترس کاربران کامپیوتر قرار گرفت و انتظار می‌رود که در سال ۲۰۲۰ شاهد راه‌یابی آن به کنسول‌های پلی‌ استیشن 4 و ایکس باکس وان نیز باشیم. زمان انتشار و قیمت نسخه‌ی نینتندو سوییچ بازی مشخص نیست و باید زمان بیشتری را برای اطلاع از این موارد منتظر بمانیم. بازی Disco Elysium به‌واسطه‌ی داستان شدیداً پرجزئیات با پیچش‌های غیرمنتظره، پرداخت عالی کاراکتر‌ها و مخصوصاً شخصیت اصلی بازی، سیستم ارتقای شخصیت بسیار کامل، ارزش تکرار بالا به‌لطف تاثیر زیاد تصمیم‌ها در روند بازی، گیم‌پلی درگیر‌کننده و البته طراحی هنری چشم‌نواز در بررسی زومجی نمره‌ی ۹.۵ را دریافت کرد که خلاصه‌ای از آن به شرح زیر است:

بازی Disco Elysium از آن دست آثاری نیست که هر ساله شاهد تعداد زیادی از آن‌ها در کیفیت‌های مختلف باشیم. استودیوی ZA/UM برای اولین بازی خود سراغ خلق اثری رفته است که از یک طرف، تجربه‌ی نقش آفرینی بسیار پرجزییاتی در اختیار می‌گذارد و سیستم ارتقای شخصیت بسیار کامل و به‌واقع تاثیرگذاری در روند بازی ارائه می‌دهد و از طرف دیگر یک تجربه‌ی کاراگاهی عمیق و درگیر‌کننده ارائه می‌کند که مدام در جریان آن باید با پیدا کردن سرنخ‌های مختلف به حل معما‌های بازی پرداخت و از شنیدن داستانی کاملا چندلایه و پر از پیچیدگی‌های شخصیتی عالی لذت برد. Disco Elysium از آن دست بازی‌هایی است که تجربه‌ی آن به تمام افرادی که اندک علاقه‌ای به مدیوم بازی‌های ویدیویی دارند، توصیه می‌شود.

شما می‌توانید اخبار پیشین بازی Disco Elysium را از «اینجا» مطالعه کنید و در صورت تمایل نظرات خود را درباره‌ی این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.


منبع Polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده